Ga naar inhoud

Buscamper voor lange mensen


Pablo
 Share

Recommended Posts

Wij zijn absolute nieuwelingen op campergebied. We overwegen de aankoop van een buscamper op basis van de Citroen Jumper, bijv. een Clever Tour of Move. Doordat we in Spanje wonen zijn de afstanden naar dealers erg lang en kunnen we niet eventjes ergens heenrijden voor een eerste indruk. Reden om ons goed voor te bereiden en in te lezen voordat we op pad gaan. Een belangrijk aandachtspunt voor mij is of ik met mijn lichaamslengte van 1,91 m wel in de camper pas. De bedmaten van de dwarsbedden zijn bekend en dat zou net moeten kunnen, maar hoe zit het met de zitpositie achter het stuur? Vooral is de vraag of iemand van mijn lichaamslengte met de bestuurdersstoel in de laagste stand nog ontspannen en goed door de voorruit op de weg kan kijken. Welke lange camperaar heeft ervaring?

Paul

Link naar reactie
Share on other sites

Mijn zoon is 1,94 en ik ben zelf 1,90. Wij hebben beiden geen problemen achter het stuur. De stoelen staan bij ons op een draaiplateau en zijn dus iets hoger dan vaste stoelen.  We kijken alleen een beetje tegen de bovenstang van de Remis plissé aan, maar dat stoort niet.

Een buscamper met een dwarsbed zou niet ons ding zijn. Onze bedden zijn 2,20 lang en dat hebben wij echt wel nodig.

Wij hebben een Hobby Siesta A55 GS Sport op basis van een Fiat Ducato 130 MultiJet.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

We hebben uiteindelijk een Clever buscamper gekocht. Ervaring na twee jaar: zitpositie achter het stuur is goed, uitstekende stoelen ook. En ik pas ook in het dwarsbed. Dat is 194 cm lang en met een klein beetje diagonaal liggen gaat het prima.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...