Ga naar inhoud

Tank-O3 ervaringen?


Kaaiman

Recommended Posts

Dank voor je reactie. Ik gebruik inderdaad al jaren Hadex. Nadeel dat het de smaak beïnvloed en dat je het steeds moet toevoegen bij elke waterverversing. Vandaar dat ik zocht naar een alternatief, in dit geval Tank-O3. Is wel prijzig dus ik wil eerst navragen hoe het andere gebruikers bevalt. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Aansluitend op de diverse berichten heb ik bij "De Wit" in Schijndel ook een Tank-O3 besteld en deze vandaag ingebouwd.

Als je de inbouwhandleiding volgt is het een eenvoudig klusje.

Ook bij andere toepassingen wordt deze techniek van reinigen toegepast. Werkt optimaal.

Geen rommel toevoegen in het water wat je uiteindelijk ook drinkt. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik gebruik het nu 1 seizoen. Ben zeer tevreden. Kwaliteit drinkwater is uitstekend. 1* per 3 weken de kop even in schoonmaakazijn dompelen en je kunt weer  genieten. Leidingen zijn schoon ( ook van de douche) vrij van legionella. Is inderdaad duur in aanschaf maar wel de zekerheid dat je altijd zuiver water aan boord hebt.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Hadex is een zuivere bleekmiddel, O3 word ook gebruikt in grote drinkwater centrales en vervliegt zeer snel, in te grote hoeveelheden is het idd schadelijk in de omgeving , dood ook bacteriën boven het water en in de leidingen. Word ook gebruikt in jacuzzi’s en spa’s en dergelijke. Er is ook een verschil tussen ozon gemaakt door een generator of ozon opgewekt door katalysator.

Zelf denk ik dat het drinkwater waar ozon in heeft gezeten (is n.l. Allang vervlogen) minder schadelijk en smaakvoller is dan drinkwater waar hadex nog in zit. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik kocht in maart 2018 een tank-o3 syteem op de camperbeurs in Houten. Het was weliswaar een prijzig systeem maar ik heb me laten overtuigen door de presentatie en het vergelijkend waren onderzoek naar alternatieve schoonwater systemen in o.a. de camper.

Ik heb nu dus al zo'n 4 jaar ervaring met dit systeem en moet zeggen dat het me prima bevalt. Ik heb geen algenfilm (bio-film)  meer in mijn tank en leidingen. Het water blijft zuiver en zelfs drinkbaar. Tussentijds verversen van de tankinhoud is niet noodzakelijk, ik vul alleen maar bij zonder te verversen.

Wel maakt ik de tank en leidingen leeg in de winter (in verband met bevriezen)  of wanneer we de camper voor langere tijd niet gebruiken. Tussentijds verzorg ik het element door het te ontkalken en 1 keer per jaar vervang ik de celkern.

Voor mij is Tank-o3 de ideale oplossing bij het gebruik van schoonwater in de camper. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Onze ervaring met tank o3 is zeer goed te noemen, met name als er een probleem is. Uit ervaring is gebleken dat de celkern

behoorlijk vaak vrij van kalk gemaakt moet worden. Afhankelijk van de hardheid van het water moet je het systeem om de 4 dagen controleren

en zo nodig in schoonmaakazijn ontkalken. Aanvankelijk was ik te makkelijk en heb 2.5 weken gewacht met water in Spanje. Het probleem

wat hierdoor ontstond is op een zeer correcte wijze door tank03 opgelost. Dat noem ik nog eens service. Ook met andere problemen wordt je

door hun goed geholpen. Is wel een investering maar veilig drinkwater is een vereiste.

 

Siem Hilkhuysen 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In mei laten installeren en bevalt prima, goed drink, was en douche water. Douche water met name vanwege legionella. Vergeet niet te ontkalken, is echt nodig, ik doe het om de 2 weken en komt genoeg kalk vanaf. Water is lekker, helder. Tank ook mooi schoon. Gebruikt weinig energie.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...

Ik gebruik het al enkele jaren naar tevredenheid. Voor ontkalken is geen vaste periode. Nu ben ik in Noorwegen en ontkalken is nauwelijks nodig terwijl ik in Frankrijk bijvoorbeeld om de 10 dagen ontkalk. Wel geregeld controleren dus. Alleen zuivere huishoudazijn gebruiken, zonder kleur- en geurtoevoegingen. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid