Ga naar inhoud

Tank-O3 ervaringen?


Kaaiman
 Share

Recommended Posts

Op 28-6-2023 om 09:52, Kaaiman zei:

Ik gebruik het al enkele jaren naar tevredenheid. Voor ontkalken is geen vaste periode. Nu ben ik in Noorwegen en ontkalken is nauwelijks nodig terwijl ik in Frankrijk bijvoorbeeld om de 10 dagen ontkalk. Wel geregeld controleren dus. Alleen zuivere huishoudazijn gebruiken, zonder kleur- en geurtoevoegingen. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ook ik heb dit systeem al jaren. Slechts een keer nieuwe celkern gemonteerd, bijna  nooit ontkakkt . Wel draai ik de sterkte naar de laagste stand. Toch is alles volledig schoon. Dat ontkalken zal ik voortaan vaker doen. Iedereen bedankt voor de bijdrages

 

Link naar reactie
Share on other sites

2 vragen:

Ik heb gisteren na 1 jaar de celkern eruit gehaald en was, ondanks dat de sterkte op maximaal staat, helemaal blank. wat kan hiervan dan de oorzaak zijn?

Na aankoop van het systeem was hij al na 4 maanden vol kalk en heb hem toen met azijn schoon gemaakt. Hoe kan je zien/merken dat de celkern vernieuwd moet worden.

Link naar reactie
Share on other sites

1: Heb je ooit gecontroleerd of de celkern belletjes produceerde? Bijvoorbeeld door de buis met celkern in een glaasje water te hangen? Brandde het. groene lampje constant? 
2: De mate van verkalking hangt volgens mij af van de hardheid van het water dat je inneemt. Dat kan per plaats of land verschillen. Mijn ervaring is dat ik in Frankrijk veel vaker moet ontkalken, soms zelfs om de tien dagen, dan bijv.in Noorwegen. Controleer dus om de twee weken of er sprake is van kalkaanslag. Dat er na viermaanden een forse kalkaanslag is opgetreden baart mij zorgen. Heeft de celkern dat overleefd? 

Het systeem werkt bij mij goed maar het vraagt wel aandacht en zorg. 

Link naar reactie
Share on other sites

De controle lampjes op het regelkastje branden groen, oranje of rood. Bij rood MOET de celkern vervangen worden. Dit staat in de gebruiksaanwijzing.
Maar nogmaals: Regelmatig controleren op kalk en bubbeltjes. Ontkalken met pure huishoudazijn zonder toevoegingen. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Mijn ervaring is minder positief, gebruik het systeem al 4 a 5 jaar. Maar je moet zeer op je goede zijn. Soms moet je om de 4 a 5 dagen de cel reinigen met azijn, vergeet je dit bv door ziekte dan heb je kans dat cel kapot is of de veertjes die de cel vasthouden afbreken (2 maal tegengekomen). Duur, ik zou het niet aanraden er zijn andere systemen die ook goed werken bv Sibernetz.

Link naar reactie
Share on other sites

Zeer tevreden, maar het is wel nodig de cel regelmatig op aanslag te controleren en indien nodig zoals omschreven te ontkalken met azijn.

 

Verder hebben wij er een filter voor zitten en een UV-filter er na. Alles dus voor een veilig gebruik van water. Het O3 systeem houdt de tank ook vrij van aanslag.

Dus wij gebruiken al jaren in heel Europa alleen dit water en hebben nog nooit flessen water gekocht.  

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...