Ga naar inhoud

Barsten in toiletvloer


fundriver
 Share

Recommended Posts

De toiletvloer in onze Rotec-camper uit 2007 vertoont enkele barsten. Ik vrees dat onder het vloertje onvoldoende steun aanwezig is, misschien opvullen? Maar waarmee? Desgevraagd adviseerde een camperonderhoudsbedrijf om een nieuwe vloer in het toiletje te laten leggen. Ingrijpend omdat de wanden en de wc verwijderd moeten worden waardoor de mogelijkheid bestaat dat daardoor schade aan de wanden ontstaat omdat het kunststof wanden zijn waar de weekmakers waarschijnlijk zijn uitgewerkt. Daarom dacht ik aan repareren.  Bijvoorbeeld met glasvezelmatjes en epoxylijm. Wie heeft daar ervaring mee en kan mij adviseren? Of wie zou dat voor mij kunnen doen?

Bij voorbaat mijn dank voor uw reacties.

 

Op advies enkele foto's van het vloertje (kwaliteit foto's is niet best wegens slechte lichtomstandigheden).
 

IMG_20211121_153216_HHT~4.jpg

IMG_20211121_153222_HHT~2.jpg

IMG_20211121_153122~3.jpg

aangepast door fundriver
Advies van een forumdeelnemer.
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb dit ook gerepareerd voor mijn broer zijn Hymer. Ik heb polyesterhars gebruikt via polyestershoppen.nl met glasvezelmat. Daarna gelcoat met 2K verf vermengd in de juiste kleur. 

 

Je blijft wel een afwerkrand zien maar het nu wel steviger dan origineel.

 

Mijn broer dacht ook de bak te vervangen, maar dan moest ook bij de Hymet heel wat gesloopt worden.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik heb de diverse tips goed bekeken maar vond niet de voor mij ultime oplossing. Een recent bezoek aan Oortgiese Campers in Baak bracht de oplossing voor mijn probleem. Die geef ik hier graag door. Sinds kort hebben zij een flexibele, min of meer transparante, kunststofplaat die op maat gesneden kan worden en vervolgens op de vloer wordt "geplakt". Daardoor wordt het gehele oppervlak bedekt en versterkt.

Nogmaals heel hartelijk bedankt voor jullie advies en andere reacties.

Mer vriendelijke campergroet,

Fundriver. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ze hebben mij een schatting gegeven van de reparatie. Medio april weet ik precies wat het gekost heeft. Dan wordt het gerepareerd. Maar de schatting was tussen de        € 300 - € 500. Wat ik er van gezien heb bij een andere camper gaf voor ons de doorslag. Snel en eenvoudig. Maar vraag anders info bij Oortgiese Campers in Baak, tel. 085-7731022.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 11 months later...

Goedendag,

 

Ik lees natuurlijk dit verslag een jaar te laat maar ik ben wel vaker in mijn leven te laat gekomen.

 

Ik heb vandaag een stukje geschreven over de badcelvloer, de mijne heb ik vorige vervangen, ik wil beslist mijn camper orgineel houden, is wel veel werk maar het resultaat is zeer bevredigend.

 

Maar het verontrustende is namelijk de afvoer, die was bij mij aan de onderkant helemaal naar de knoppen en dan moet de kunststof kuip er alsnog uit.

 

Kijkt de reparateur hier ook naar? Je komt er te laat achter als er onzichtbare lekkage is.

 

Lees anders mijn stukje onder Kabe.

 

Groet Kabe

20230302_135706.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Kabe (bijzonder mooie wagens overigens),

 

Ik heb gezocht naar het door u geschreven stukje maar heb dat helaas niet kunnen vinden. Dus vandaar alleen antwoord op de gestelde vraag.

Bij de reparatie van de vloer is eigenlijk alles origineel gebleven. De (speciale) folie is er over is over de bestaande vloer gelegd en ziet er prima uit. De onderliggende, slecht gerepareerde barsten zijn vlak geschuurd zodat het niet eens opvalt. En de reparateur heeft inderdaad eveneens naar de afvoer gekeken. Gelukkig was alles in orde. Wij zijn er dik tevreden mee. Vervanging van de bak en mogelijke beschadigingen aan de mooie kunststof wanden zou een ramp geweest zijn.

 

Vriendelijke groet,

Fundriver.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 7-3-2023 om 13:08, fundriver zei:

Bij de reparatie van de vloer is eigenlijk alles origineel gebleven. De (speciale) folie is er over is over de bestaande vloer gelegd en ziet er prima uit. 

 

 

Je schrijft nu dat het een folie is, in een eerder stukje over Oortgiese is het een doorzichtige kunststof plaat. Hoe is de sterkte van de bodem nu?

Link naar reactie
Share on other sites

Dag FJC48. 

Ik schreef inderdaad dat het een folie is, maar dan een stevige. Het is transparant, gematteerd reparatiemateriaal wat, volgens de monteur, gebruikt wordt voor reparaties aan kunststof zwembaden. Een paar millimeter dik Sorry dat ik het niet precies weet.  Het is geplakt over het vlakke deel van de vloer. Daardoor is er een stabiele, enigsinds flexibele, maar toch stevige vloer ontstaan. Bovendien ziet het er ook nog goed uit. Een prima oplossing en geen breekwerk! 

M. vr. g. 

Fundriver. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...