Ga naar inhoud

Camperen tijdens corona


Mvk
 Share

Recommended Posts

Gewoon effe nadenken en lekker thuisblijven, over 2 weken weten we meer......als ik het nieuws zie met al die idioten die alles NIET in acht nemen schat ik de kans hoog in op strengere maatregelen.

Link naar reactie
Share on other sites

Als je de berichten volgt zitten we nog maanden met de gevolgen van dit virus. Ondertussen zie je dat er toch heel wat camperplaatsen open zijn en ook campings. Met inachtneming van de strenge regels voor "social distances" zou het naar mijn idee op een gegeven moment weer mogelijk moeten zijn om te camperen. Je blijft in je rijdende huis of zit er voor en maakt een wandelingetje, uiteraard met voldoende afstand van andere camperaars. In voorbeelden van terreinen welke gesloten zouden kunnen worden bij negeren van de voorschriften noemde de minister gisteren in de persconfrentie o.a. ook campings. Dat kan je interpreteren als zijnde dat campings open mogen blijven als de regels wel in acht genomen worden.

 

Misschien iets voor de NKC om, als hopelijk over een paar weken de ergste golf voorbij is, daar in overleg met camperplaats eigenaren/beheerders protocollen voor te maken en te bewerkstelligen dat het in beperkte mate weer mogelijk wordt om te camperen.

Link naar reactie
Share on other sites

6 minuten geleden, mikeanber zei:

morgen

als je de regels goed naar leeft dan kan het gewoon het is het gedrag van de mens die het maakt

dus goed aan de regels houden dan kan het 

groetjes

 

De eerste regel is: Blijf zoveel mogelijk thuis!

 

Houd je je daaraan dan is er inderdaad niets aan de hand. Bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden

Link naar reactie
Share on other sites

Op 7-4-2020 om 19:04, Busje zei:

Geen WA, voor het geval er door je camper schade ontstaat bij andere campers in de stalling of de bij stalling zelf?

Hoe wil de camper die stil staat, op de handrem, met de wielkeggen ervoor en de accu's afgekoppeld schade veroorzaken waarvoor ik aansprakelijk zou kunnen worden gesteld?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Onze stalling wil dat de camper WA verzekerd is. Zij zetten hem op z'n plaats, dus ik heb geen invloed op de manier waarop hij weggezet wordt.

En als er niets kan gebeuren, waarom dan wel branddekking? Als je camper om wat voor reden dan ook in brand raakt, kan er ook schade ontstaan bij anderen, waarvoor je aansprakelijk gesteld kan worden.

aangepast door Busje
Aanvulling
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Busje zei:

Onze stalling wil dat de camper WA verzekerd is. Zij zetten hem op z'n plaats, dus ik heb geen invloed op de manier waarop hij weggezet wordt.

En als er niets kan gebeuren, waarom dan wel branddekking? Als je camper om wat voor reden dan ook in brand raakt, kan er ook schade ontstaan bij anderen, waarvoor je aansprakelijk gesteld kan worden.

Mijn stalling heeft geen sleutel en kan er dus niet mee rijden. Gasflessen zijn er uit, accu's afgekoppeld, dus brand door mij is niet mogelijk.
Brand en diefstal is nu éénmaal niet los van elkaar te verzekeren, WA en All Risk wel.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alhoewel dit niets met corona te maken heeft , blijf ik het vreemd vinden als een stalling eist dat gas er uit moet en accu's losgekoppeld moeten worden. Mijn stalling vraagt dit niet.  Elke brandweerman weet dat bij brand in een dergelijk gebouw er grote kans is op gasflessen (als ze thuis bewaard blijven verwacht men dat niet en is dat niet onveilig ? ) en accu's los betekent niet af en toe kunnen opladen met een timer en ook niet snel kunnen wegrijden bij brand (motor accu dan eerst aansluiten) .

Link naar reactie
Share on other sites

Op 1-5-2020 om 13:27, Jelle zei:

Beste Magic Ed,  bij welke verzekeraar bent u?  kunt u daar op ieder moment 

 switchen tussen WA-extra en All risks? met vr. groet Jelle

Bij de NKC. Niet op ieder moment, maar pas nadat de polis 12 maanden heeft gelopen kan met een opzegtermijn van één maand teruggeschroefd worden in dekking. De dekking weer ophogen kan op ieder moment. Elke verandering worden wel poliskosten in rekening gebracht. Maar dan nog is het lonend om bij een schorsing van minimaal twee maanden de dekking omlaag te zetten.

Link naar reactie
Share on other sites

Goede tip Magic Ed, ik sta in de winter een paar maanden stil in Spanje. Wil dan wel WA extra (noodweer, hagel etc.) hebben, maar All risk is dan niet nodig. Moet wel effe kijken wat de poliskosten zijn het verschil tussen WA extra en All risk.

groetjes Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Dank allemaal voor de info. Een dame van NKC verzekeringen heeft mij vanmorgen over mijn situatie geïnformeerd. Scheelt inderdaad iets meer dan € 20,00 per maand.   Kosten € 11,00 per keer.  Van Allrisk naar WA(extra) gaat de 1e van de volgende maand in. Terugzetten van WA(Extra) naar Allrisk gaat de volgende dag in.

 

Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

@Jelle: Ik dacht dat omlaag zetten, dus terug naar WA(extra) alleen maar kan met een volledige maand opzegtermijn. Weet je zeker dat indien ik vandaag (12 mei) daarom zou verzoeken dat het dan op 1 juni in gaat en niet pas op 12 juni of erger nog op 1 juli.
Ik heb in het verleden altijd die volledige maand aangehouden en tegen de laatste van de maand pas het verzoek daar neergelegd.

Link naar reactie
Share on other sites

Jeetje Magic Ed, u brengt me aan het twijfelen. Maar ik begrijp dat u het vaker hebt toegepast en dan zou u moeten kunnen zien of ze inderdaad 1 maand aanhouden. Zo nodig zal ik weer effe met NKC verzekeringen bellen.

 

Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...