Abraham Geplaatst: 16 juli 2021 Share Geplaatst: 16 juli 2021 Deze zomer wil ik graag in Schotland rondreizen met camper. Mijn idee is vanaf IJmuiden te vertrekken met DFDS, naar Newcastle. Ik woon in Utrecht. Zijn er tips over te bezoeken plaatsen, routes, camperplaatsen? Zou me plezier doen. Wil ook graag horen wie in die gijd dezelfde bestemming kiest. alvast dank, Ab. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 16 juli 2021 Share Geplaatst: 16 juli 2021 (aangepast) Prachtig land, ik heb deels de north coast 500 route gereden, aanrader, google maar even, ik heb altijd gewoon per dag een plaats gezocht via google maps, Cairngorms National Park, isle of sky en Glencoe omgeving vond ik prachtig. Pas op voor de midgets, ik had er gelukkig geen last van. https://www.youtube.com/watch?v=iRqyrs5TxVU 16 juli 2021 aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 16 juli 2021 Share Geplaatst: 16 juli 2021 1 uur geleden, Abraham zei: Deze zomer wil ik graag in Schotland rondreizen met camper. Een fantastisch mooi land! Hoe lang ga je? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 21 juli 2021 Share Geplaatst: 21 juli 2021 Deze zomer? dan mag je wel opschieten Ben verschillende keren in Schotland geweest, prachtig land en vriendelijke mensen maar nu even niet daar heen, de besmettingen gieren in het VK de pan uit, Schotland niet uitgezonderd. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 22 juli 2021 Share Geplaatst: 22 juli 2021 Het Verenigd Koninkrijk is door het coronavirus een zeerhoogrisicogebied en er is een zorgwekkende variant van het coronavirus. Reisadvies Verenigd Koninkrijk Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Abraham Geplaatst: 14 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 14 september 2021 Voornemen van Schotlandbezoek uitgesteld tot 2022, mogelijk in mei/juni. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
catomackien Geplaatst: 2 oktober 2022 Share Geplaatst: 2 oktober 2022 Lijkt mij een leuk plan. Wij hebben ook die richting ideën. Maar dat links rijden???. Rotondes problematisch???. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 2 oktober 2022 Share Geplaatst: 2 oktober 2022 Links rijden ben je zo aan gewend, alleen even spiekbriefje op dashboard plakken voor 's ochtends vroeg hahaha, betrapte mezelf er wel is op dat ik dan automatisch rechts wilde gaan rijden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
catomackien Geplaatst: 3 oktober 2022 Share Geplaatst: 3 oktober 2022 Mijn dank voor uw reactie. Verkeers regels is ook een dingetje. Ook de overtocht lijkt mij een avontuur. Oké eerst de winter afwachten maar. Links rijden en of inhalen dan wel ingehaald worden ???. We hebben nog even de tijd. Wel of niet via/met de ANWB / NKC.?? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 3 oktober 2022 Share Geplaatst: 3 oktober 2022 (aangepast) Ik had de overtocht HvH-Harwich dus niet de langere ijmuiden naar new castle en heb toen een hele mooie trip dwars door Engeland naar Schotland gemaakt, echt de moeite waard. Engeland is echt heel mooi, denk o.a. aan het lake district en de vele mooie national parks etcetc... en nogmaals maak je niet druk over dat links rijden, dat gaat echt vanzelf, inhalen of ingehaald worden allemaal hetzelfde, gewoon goed in je spiegels kijken en rustig aan doen. Daar heb ik geen anwb of nkc voor nodig, gewoon lekker genieten! Zorg voor een goede navigatie waar je de breedte van het voertuig kan instellen want er zijn wel veel "narrow" roads in Engeland en Schotland en echt soms heeeeell smal waar alleen een personen auto door kan. 3 oktober 2022 aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
catomackien Geplaatst: 4 oktober 2022 Share Geplaatst: 4 oktober 2022 Bedankt voor je bericht. Alle info is welkom. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Dito Geplaatst: 2 februari 2023 Share Geplaatst: 2 februari 2023 Hallo, Wij willen in mei naar Schotland moet je lang van te voren de overtocht boeken? Is het het makkelijkste met de veerboot of kun je ook via Calais? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 2 februari 2023 Share Geplaatst: 2 februari 2023 Je kunt natuurlijk via Calais, maar dat is wel een flink stuk om. IJmuiden-Newcastle is een snelle (eind van de middag vertrek, de volgende dag uitgeslapen ‘s morgens aankomen) en ontspannen mogelijkheid. Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is, maar ik doe het steeds via IJmuiden-Newcastle. Voor de tijd tussen boeken en varen is geen vaste termijn te geven. Dat is mede afhankelijk van wanneer je gaat. In het hoogseizoen is het risico op ‘uitverkocht’ natuurlijk groter. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 2 februari 2023 Share Geplaatst: 2 februari 2023 Hvh - Harwich kan ook, zie mijn eerdere post. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 3 februari 2023 Share Geplaatst: 3 februari 2023 (aangepast) Op zoek naar een overtocht naar jouw bestemming? | Overtocht.nl Zij regelen alles voor je en goedkoper dan je zelf kunt vinden. Heb ik in juni afgelopen jaar onze overtocht met de cabrio laten regelen door overtocht.nl. Van Europoort naar Hull en terug van Newcastle naar IJmuiden. Bij Europoort hadden we zelfs priority boarding en was het nog goedkoper dan wanneer we zelf hadden geboekt. Je kunt ze ook bellen en dan regel je alles aan de telefoon. 3 februari 2023 aangepast door trailerad Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 3 februari 2023 Share Geplaatst: 3 februari 2023 Officieel Partner van de NKC. Dit zie ik net op de site van Overtocht.nl Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.