Ga naar inhoud

Schotland bezoek


Abraham
 Share

Recommended Posts

Deze zomer wil ik graag in Schotland rondreizen met camper. Mijn idee is vanaf IJmuiden te vertrekken met DFDS, naar Newcastle. Ik woon in Utrecht. Zijn er tips over te bezoeken plaatsen, routes, camperplaatsen? Zou me plezier doen. Wil ook graag horen wie in die gijd dezelfde bestemming kiest. alvast dank, Ab.

Link naar reactie
Share on other sites

Prachtig land, ik heb deels de north coast 500 route gereden, aanrader, google maar even, ik heb altijd gewoon per dag een plaats gezocht via google maps, Cairngorms National Park,  isle of sky en Glencoe omgeving vond ik prachtig. Pas op voor de midgets, ik had er gelukkig geen last van.

 

https://www.youtube.com/watch?v=iRqyrs5TxVU

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Ik had de overtocht HvH-Harwich dus niet de langere ijmuiden naar new castle en heb toen een hele mooie trip dwars door Engeland naar Schotland gemaakt, echt de moeite waard. Engeland is echt heel mooi, denk o.a. aan het lake district en de vele mooie national parks etcetc... en nogmaals maak je niet druk over dat links rijden, dat gaat echt vanzelf, inhalen of ingehaald worden allemaal hetzelfde, gewoon goed in je spiegels kijken en rustig aan doen. Daar heb ik geen anwb of nkc voor nodig, gewoon lekker genieten!  Zorg voor een goede navigatie waar je de breedte van het voertuig kan instellen want er zijn wel veel "narrow" roads in Engeland en Schotland en echt soms heeeeell smal waar alleen een personen auto door kan. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Je kunt natuurlijk via Calais, maar dat is wel een flink stuk om. IJmuiden-Newcastle is een snelle (eind van de middag vertrek, de volgende dag uitgeslapen ‘s morgens aankomen) en ontspannen mogelijkheid. Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is, maar ik doe het steeds via IJmuiden-Newcastle.

Voor de tijd tussen boeken en varen is geen vaste termijn te geven. Dat is mede afhankelijk van wanneer je gaat. In het hoogseizoen is het risico op ‘uitverkocht’ natuurlijk groter.

Link naar reactie
Share on other sites

Op zoek naar een overtocht naar jouw bestemming? | Overtocht.nl  Zij regelen alles voor je en goedkoper dan je zelf kunt vinden. Heb ik in juni afgelopen jaar onze overtocht met de cabrio laten regelen door overtocht.nl. Van Europoort naar Hull en terug van Newcastle naar IJmuiden. Bij Europoort hadden we zelfs priority boarding en was het nog goedkoper dan wanneer we zelf hadden geboekt. Je kunt ze ook bellen en dan regel je alles aan de telefoon.

aangepast door trailerad
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...