Arjan1964 Geplaatst: 22 mei 2021 Share Geplaatst: 22 mei 2021 Wij willen na lang zoeken een NIEUWE camper aan gaan schaffen. En hebben zeker onze keuze gemaakt in indeling en mogelijkheden, Maar de vraag is het onderstel, Vele campers staan op een Fiat ( Citroen of Peugeot) maar vindt deze geen smoel hebben. Je hebt dan nog wel Mercedes of MAN. Maar heb voorkeur voor Ford, Als ik die keuze bespreekbaar maak bij geen Ford leverancier, krijg ik standaard te horen Ford is besmet, met verwijzing naar de Ford-problemen enkele jaren geleden. En zou dus de waarde vastheid van een camper op Ford-onderstel slecht zijn!!! En Ford-leveranciers zeggen uiteraard dat dit probleem niet meer bestaat. Wat is uw aller advies en mening. Ford is besmet en dus niet aanschaffen of juist wel doen... Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Roelof Geplaatst: 22 mei 2021 Share Geplaatst: 22 mei 2021 Het probleem met de 2.2 TDCI-motor zal zich met de huidige generatie Ford-motoren niet meer voordoen. Maar Ford heeft zijn klanten indertijd wel volledig in de kou laten staan. En die mentaliteit zal weinig anders zijn, mocht zich een soortgelijk probleem opnieuw voordoen. Aan de andere kant, een camper op Ford-basis is vaak aanzienlijk goedkoper dan een zelfde op basis van Fiat. Misschien is dat verschil wel groter dan de hogere afschrijving. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
JanSt Geplaatst: 27 mei 2021 Share Geplaatst: 27 mei 2021 Ik zou vooral ook kijken naar Euro norm van de motor. Vanwege de voorraad worden nog oudere motoren als nieuw geleverd. Wat ik begrepen heb, is dit ook toegestaan. Bedenk bijv. dat je een stad als Antwerpen vanaf 2025 al niet meer in komt met een Euro4 motor. Euro5 dan nog enkel tegen betaling. Omdat Fiat heeft gesjoemeld met de Euro6 zullen deze ook waarschijnlijk in die categorie gaan vallen. Het lijkt er op dat je alleen met een Euro6d (met Add-Blue technologie) nog redelijk kunt gaan en staan waar je wilt met de camper. Ik spreek dan niet over nu maar ik vrees dat de aanvullende maatregelen elkaar in een snel tempo zullen opvolgen en je dus aanzienlijk meer moet afschrijven dan je nu bedenkt. Vanwege de centen kan ik alleen maar kijken naar de tweedehandsmarkt en Euro5 of Fiat Euro6 is voor mij al geen optie meer. Alleen Euro6d komt voor mij in aanmerking omdat ik graag zo lang mogelijk wil kunnen blijven genieten van de vrijheid als camperaar :). Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 12 juni 2021 Share Geplaatst: 12 juni 2021 Tja..., over smaak valt niet te twisten. Wij hebben recent een (nieuwe) Knaus camper op Fiat Ducato (140 pk Euro 6D temp, 9 traps automaat) gekocht en zijn daarover best tevreden. Wat kleine afwerkingsklachten door Knaus, maar voor de rest OK. Echter (dit was onze 1e camper) als ik nu zou moeten kopen zou ik serieus de nieuwe Knaus VAN TI PLUS PLATINUM SELECTION op MAN overwegen. Betere techniek en betrouwbaarheid, 160 pk (met 8 traps automaat), betere afwerking (MAN), standaard luchtvering etc. etc. Kom je met wat extra's al snel richting de 100.000 euro, dat wel en moet je eigenlijk de 4000 kg versie nemen (C1 rijbewijs), maar dan heb je in mijn ogen de ideale compacte (nog geen 7 meter) 2 (4) persoons camper. Bij Chausson kun je trouwens bij meerdere modellen kiezen tussen Fiat of Ford, misschien ook een optie. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 18 juni 2021 Share Geplaatst: 18 juni 2021 Op 27-5-2021 om 14:36, JanSt zei: Bedenk bijv. dat je een stad als Antwerpen vanaf 2025 al niet meer in komt met een Euro4 motor. Euro5 dan nog enkel tegen betaling. Wat moet je met een camper in een stad zoals Antwerpen of Amsterdam, ik parkeer buiten de stad en ga met het OV of pak de fiets, mijn camper is Euro4. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 21 juli 2021 Share Geplaatst: 21 juli 2021 (aangepast) Op 22-5-2021 om 22:41, Roelof zei: Het probleem met de 2.2 TDCI-motor zal zich met de huidige generatie Ford-motoren niet meer voordoen. Onze Dethleffs Fortero H 6945 staat op een 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht en achterwielaandrijving en heeft een compleet andere motor. Er staan nog genoeg campers te koop op een Ford Transit chassis met een 2.2 TDCI-motor en ik denk niet dat verkopers erbij vertellen dat dit wellicht een beroerde aankoop kan zijn. Ik maak mezelf geen zorgen. 21 juli 2021 aangepast door Wim Corduwener Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Piet de Kam Geplaatst: 7 augustus 2021 Share Geplaatst: 7 augustus 2021 Hallo. Ford zou voor mij absoluut geen optie zijn. Ze hebben de Eigenaren van de Rampen diesel steevast in de kou laten staan. Alles kan kapot gaan en dat is heel vervelend maar het gaat er maar net om hoe het behandeld wordt. Veel succes met de aankoop. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ford Ranger Geplaatst: 23 november 2021 Share Geplaatst: 23 november 2021 Op 12-6-2021 om 12:04, GeMa zei: Tja..., over smaak valt niet te twisten. Wij hebben recent een (nieuwe) Knaus camper op Fiat Ducato (140 pk Euro 6D temp, 9 traps automaat) gekocht en zijn daarover best tevreden. Wat kleine afwerkingsklachten door Knaus, maar voor de rest OK. Echter (dit was onze 1e camper) als ik nu zou moeten kopen zou ik serieus de nieuwe Knaus VAN TI PLUS PLATINUM SELECTION op MAN overwegen. Betere techniek en betrouwbaarheid, 160 pk (met 8 traps automaat), betere afwerking (MAN), standaard luchtvering etc. etc. Kom je met wat extra's al snel richting de 100.000 euro, dat wel en moet je eigenlijk de 4000 kg versie nemen (C1 rijbewijs), maar dan heb je in mijn ogen de ideale compacte (nog geen 7 meter) 2 (4) persoons camper. Bij Chausson kun je trouwens bij meerdere modellen kiezen tussen Fiat of Ford, misschien ook een optie. Een MAN is niets anders dan een VW Crafter. En ik kan zeggen een Fiat/Ford is veel beter dan een VW. Heb 17 jaar gewerkt bij Fiat/Iveco en de laatste 20 jaar bij VW en kan dus uit ervaring spreken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ford Ranger Geplaatst: 23 november 2021 Share Geplaatst: 23 november 2021 In de ford's waar problemen mee waren daar zat een Peugeot motor in . En zo slecht waren die ook niet. Er is geen merk die 5 jaar en meer garantie of coulance geeft. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 24 november 2021 Share Geplaatst: 24 november 2021 (aangepast) Ik vind het helemaal niet zo'n openbaring. Jaren geleden 2 x een Focus gehad, een met een Ford motor, de ander een Peut. Quote The Ford Duratorq engine, commonly referred to as Duratorq, is the marketing name of a range of Ford diesel engines first introduced in 2000 for the Ford Mondeo range of cars. Quote Other unrelated units in this range have been developed by Ford and PSA.[1][2] The TDCi Duratorq engines are available in vehicles from Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo and Mazda 24 november 2021 aangepast door CaradoT135 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.