Pilote camper Geplaatst: 28 februari 2021 Share Geplaatst: 28 februari 2021 Inbreken via de ramen is erg eenvoudig en komt regelmatig voor dit is eenvoudig te beveiligen met een een RVS U-profiel die zonder boren of andere mechanische beschadigingen is te monteren. Geschikt voor ramen van 6 t/m 8 mm dikte meest geschikt voor Polyvision van Polyplastics. Alles wordt op maat gemaakt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 1 maart 2021 Share Geplaatst: 1 maart 2021 (aangepast) 22 minuten geleden, Dr.Dream zei: Mooie reclame. Nee, gewoon een goed product. Pilote noemt nergens de naam! Hebben het ook, past goed en is absoluut een verbetering over de plastic hendeltjes die ze een raamsluiting noemen. Mensen geven een kapitaal uit aan extra sloten en andere beveiliging van de camper, maar de ramen zijn standaard kinderlijk eenvoudig en snel open te breken. 1 maart 2021 aangepast door GeMa Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pilote camper Geplaatst: 1 maart 2021 Auteur Share Geplaatst: 1 maart 2021 Maak ikzelf op de gewenste maat. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 1 maart 2021 Share Geplaatst: 1 maart 2021 Als alle reclame van dit forum zou verdwijnen bleven er weinig berichten van Dr.Dream over! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 1 maart 2021 Share Geplaatst: 1 maart 2021 Het ontgaat me even waar dit heengaat, maar voor alle duidelijkheid, dit is een Duits product, wij hebben het aangeschaft en zijn daar zeer te spreken over. Camper ramen zijn notoire zwakke punten voor inbraak en dit (en er zijn er wellicht nog meer) is daar een prima oplossing voor. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 1 maart 2021 Share Geplaatst: 1 maart 2021 hallo allen die zit Adriatik mee eens dus allen blijf opleten Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 1 maart 2021 Share Geplaatst: 1 maart 2021 13 uren geleden, GeMa zei: Nee, gewoon een goed product. Pilote noemt nergens de naam! Hebben het ook, past goed en is absoluut een verbetering over de plastic hendeltjes die ze een raamsluiting noemen. Mensen geven een kapitaal uit aan extra sloten en andere beveiliging van de camper, maar de ramen zijn standaard kinderlijk eenvoudig en snel open te breken. ik heb u een pm gestuurd voor info. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pilote camper Geplaatst: 3 maart 2021 Auteur Share Geplaatst: 3 maart 2021 Deze u-profielen maak ikzelf voor de helft van de prijs wat deze in Duitsland kosten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Hiemerke Geplaatst: 5 mei 2021 Share Geplaatst: 5 mei 2021 Ik vind het een goed systeem. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pilote camper Geplaatst: 5 mei 2021 Auteur Share Geplaatst: 5 mei 2021 Prima systeem en voor de prijs heb je prima beveiligde ramen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Basher Geplaatst: 6 mei 2021 Share Geplaatst: 6 mei 2021 Ook te maken/te koop voor een Weinsberg 600 MEG ?? Zo ja waar ?? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pilote camper Geplaatst: 7 mei 2021 Auteur Share Geplaatst: 7 mei 2021 Hallo, als dit ramen zijn van het merk Polyvision die vlak in een aluminium raam vallen kan dat. De dikte van deze ramen zijn 6 mm. Heb geen profiel voor ramen die over een rubber profiel vallen zoals je veel ziet bij caravans. Je zou een foto van deze ramen kunnen sturen naar hennykamps@hetnet.nl MVG. Henny Kamps. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mapanima Geplaatst: 31 oktober 2023 Share Geplaatst: 31 oktober 2023 waar te koop/te bestellen?? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
aranbo Geplaatst: 31 oktober 2023 Share Geplaatst: 31 oktober 2023 womo-sicherheit.de Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 31 oktober 2023 Share Geplaatst: 31 oktober 2023 `` Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 31 oktober 2023 Share Geplaatst: 31 oktober 2023 Deze ga ik inbouwen in onze camper. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 1 november 2023 Share Geplaatst: 1 november 2023 Het "probleem" met elektronische (alarm) systemen is dat die eigenlijk het sluitstuk in je beveiliging moeten zijn. Je hebt niets aan een elektronisch inbraakalarm als dieven kinderlijk eenvoudig (via de ramen) binnen kunnen komen en er geen goede en snelle opvolging van het alarm plaats vindt. Wie kent niet dat auto alarm dat keer op keer afgaat, terwijl voorbijgangers schouderophalend er voorbij lopen en er niets aan opvolging plaats vindt. Beveiligen van je spullen is een 3 traps proces. Allereerst bewustzijn en gedrag. Ga niet alleen op stille, donkere of anderszins voor dieven aantrekkelijke plekken staan. Sluit deuren en ramen goed en leg een waardevolle spullen in het zicht. Dan, neem fysieke, mechanische maatregelen, zoals aanvullende sloten of raambeveiligingen (maar ook b.v. een Bearlock). Maar ook (vaak nu standaard op nieuwe campers bij de toegangsdeur) een verlichting die automatisch aan gaat bij nadering door een persoon. Zet je camper daarom ook op een goed verlichte plek. Een kluis is ook een optie, dieven hebben er een hekel aan te lang bezig te moeten zijn. Maar...., het (kluis) kan ook een aanmoediging zijn (er zal wel wat in die kluis zitten) om een hoop braak schade aan te richten. Beter is het hebben van meerdere "geheime" plekjes in de camper om gespreid je spullen op te bergen. Tenslotte de elektronische maatregelen, zoals een inbraakalarm, GPS-tracker e.d. Punt daarbij is dat je de opvolging goed moet regelen, want er op rekenen dat omstanders wel iets doen als een alarm afgaat is een illusie (uitzonderingen daargelaten). En helaas, niets van dit alles is een garantie dat er nooit iets gestolen wordt, het leven is één groot risico, je gaat er uiteindelijk allemaal aan dood! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 1 november 2023 Share Geplaatst: 1 november 2023 GeMa, je hebt helemaal gelijk. Ik heb een alarm om niet in mijn slaap verrast te worden, want dat zou ik heel erg vinden. Dit heb thuis ook in huis. Misschien als ze de magneten zien zitten dat ze zich dan bedenken. Ik hoop daar ook een beetje op. En die kluis zit in de garage die zien ze niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 2 november 2023 Share Geplaatst: 2 november 2023 (aangepast) Op 7-5-2021 om 12:40, Pilote camper zei: Hallo, als dit ramen zijn van het merk Polyvision die vlak in een aluminium raam vallen kan dat. De dikte van deze ramen zijn 6 mm. Heb geen profiel voor ramen die over een rubber profiel vallen zoals je veel ziet bij caravans. Je zou een foto van deze ramen kunnen sturen naar hennykamps@hetnet.nl MVG. Henny Kamps. Womo Sicherheit maakt dit soort rvs profielen voor meerdere soorten merken camperramen. Zowel voor Dometic, als voor Polyvision en zowel de uitstekende ramen, als de vlakke ramen die in de sponning vallen. Als ik de website goed begrepen heb las ik dat je voor afwijkende merken en/of modellen modellen ramen een e-mail kunt sturen, of hier een aangepast profiel voor gemaakt kan worden. En anders heeft @Pilote camper ook aangeboden om dit tegen 50% van de prijs te maken. Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoe de versie van @Pilote camper er uit ziet. Heb jij misschien een paar foto's voor een goede impressie? Wat ik persoonlijk wel een dingentje vind is de bewerkelijkheid om een raam te openen en te sluiten. Als ze de losse rvs beugeltjes en schroeven voor iets van een snel te bedienen rvs hendel of clip zouden vervangen dan wordt het een nog aantrekkelijker product. Maar goed, misschien zit hier juist het zwakke punt. Tussen de berichten van inbraken in campers lees je vaak dat deze in een snel moment zijn gebeurd. Men was maar even weg en bij terugkomst de hele camper overhoop. In mijn beleving moet de aandacht voor camperbeveiliging dus vooral bij het ontmoedigen van een zgn. snel-kraak liggen. Dit kan opgelost met de rvs profielen op de camperramen maar ook door bijvoorbeeld Heosafe bijzetsloten. Gillende alarmen zijn leuk maar vormt vaak geen belemmering. Als je op een drukke parkeerplaats staat, of juist afgelegen zonder omstanders dan krijgt een alarm vaak weinig tot geen aandacht. 2 november 2023 aangepast door Camper-T Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.