Ga naar inhoud

Ervaringen met LPG en de G607 gaskeuring gezocht.


MaartenBok
 Share

Recommended Posts

Ik werk als journalist voor magazine Kampeerauto van de NKC. Nu schrijf ik een artikel over LPG in de camper. Ik zou graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het volgende:


- ben je weleens bij een Nederlandse pomp weggestuurd, omdat het eigenlijk verboden is bij een benzinepomp met een dieselcamper LPG te tanken voor huishoudelijk gebruik?

 

- heeft men op een Duitse camping weleens gevraagd naar de G607-gaskeuring voor de camper? En wat gebeurt er als je die keuring niet hebt? Word je dan geweigerd?

 

Reacties graag hieronder posten, of stuur mij (binnen een week)  even een e-mail: maarten@bokslag.com.  Bedankt!

 

Hartelijke groet, Maarten Bokslag

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben sinds 2014 LPG met twee Alugas flessen zonder buitenvuller.

Alleen in Italië hebben we één keer geen LPG mogen tanken. Bij het volgende tankstation met LPG waren ze erg behulpzaam en konden we wel LPG tanken. 

In Duitsland staan we meestal op camperplaatsen. De enkele keren (voor het laatst in 2018) dat we op een Duitse camping gestaan hebben, is ons nooit iets gevraagd met betrekking tot de Gasprüfung. Voor zover ik heb begrepen geldt de Gasprüfung voor alle gasinstallaties in campers en caravans en niet specifiek voor LPG.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Net als "Busje" enkel wat tegenkanting ondervonden bij het gastanken in Italië. Daarbij moesten we wel eerst de halve inboedel uit de bergingsruimte naar buiten halen. Na die zomer hebben we een buitenvulling laten plaatsen. Nooit meer problemen gehad. Gewoon benzinestation binnenrijden en tanken.

De LPG gaskeuring hebben we, maar ik zal die toch eens nakijken. Daar is ons nog nooit naar gevraagd.