Ga naar inhoud

Dethleffs camper, hoe laad ik beide accu's?


Peter Verdonk
 Share

Recommended Posts

Hallo 

Sinds deze zomer bezit ik een Dethleffs camper uit 2004. Hoe houd ik beide accu's op peil deze winter? Mijn vraag is mn: als ik enkele keren stroom aansluit met de gewone kabel/stekker zoals thuis of op de camping, worden beide accu's dan bij geladen?

Er zit een soort draaiknop op beide accu's, die moeten gedurende de winter los neem ik aan?

Graag advies van ervaren camperaars, alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

16 uren geleden, Peter Verdonk zei:

Hallo 

Sinds deze zomer bezit ik een Dethleffs camper uit 2004. Hoe houd ik beide accu's op peil deze winter? Mijn vraag is mn: als ik enkele keren stroom aansluit met de gewone kabel/stekker zoals thuis of op de camping, worden beide accu's dan bij geladen?

Er zit een soort draaiknop op beide accu's, die moeten gedurende de winter los neem ik aan?

Graag advies van ervaren camperaars, alvast bedankt!

 

 


Die draaiknoppen zijn massaschakelaars. Draai je die open dan kan er geen enkele stroom meer lopen, dus ook geen lekstroom. Dan blijven de accu's bij stilstand redelijk op peil, in elk geval geen gevaar dat ze te diep ontladen worden en daardoor het leven laten.
Overigens staat onze camper de hele winter gewoon aan de stroom in de stalling. Het EBL regelt de druppellading van beide accu's prima zelf.

 

aangepast door Dr.Dream
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...