Adriatrash Geplaatst: 16 oktober 2020 Share Geplaatst: 16 oktober 2020 Ik ben in het bezit van een camper met een Thetford Koelkast. Elk jaar heb ik problemen met de ontsteking en moet ik naar een reparateur. De wagen staat op ons erf en regelmatig zet ik hem aan om te voorkomen dat de brander verstopt raakt of i.d. Recentelijk heb ik hem weg moeten brengen omdat hij roete na twee dagen wil hij weer niet starten. Graag advies hoe ik hem zelf kan schoonmaken en afstellen want ik twijfel aan de vakmanschap van de reparateurs. Door de Camperdealer is twee jaar geleden een nieuw electroblok geplaatst. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 16 oktober 2020 Share Geplaatst: 16 oktober 2020 Wellicht helpt deze link. Onderaan staat een video van NKC met uitleg hoe een brander schoon te maken. https://www.caravaninformatie.nl/caravan/caravan---absorptie-koelkas/storing-verhelpen--onderhou.html Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GreDon Geplaatst: 17 oktober 2020 Share Geplaatst: 17 oktober 2020 19 uren geleden, Adriatrash zei: Ik ben in het bezit van een camper met een Thetford Koelkast. Elk jaar heb ik problemen met de ontsteking en moet ik naar een reparateur. De wagen staat op ons erf en regelmatig zet ik hem aan om te voorkomen dat de brander verstopt raakt of i.d. Recentelijk heb ik hem weg moeten brengen omdat hij roete na twee dagen wil hij weer niet starten. Graag advies hoe ik hem zelf kan schoonmaken en afstellen want ik twijfel aan de vakmanschap van de reparateurs. Door de Camperdealer is twee jaar geleden een nieuw electroblok geplaatst. Dat korte aan en uit zetten veroorzaakt juist roet. Hij moet goed warm worden en volledige verbranding geven. Ook moet er voldoende lucht bij kunnen komen, anders altijd roetvorming. Dus ook roosters goed open? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.