Ga naar inhoud

Niet volgetankt tijdens winterstalling


Recommended Posts

Beste mede camperaars,

 

Deze winter ben ik vergeten de dieseltank helemaal vol te tanken tijdens de winterstalling. Kan dit problemen geven en wat is het beste wat ik kan doen als ik de camper weer uit de stalling ga halen? Bij voorbaat dank voor jullie wijze advies.

 

Hartelijke groet, Tejo Roelofs

Link naar reactie
Share on other sites

Kans op vocht is wat groter maar normaal gesproken zit er een vochtsensor bij je brandstof filter, mocht er onverhoops vocht in je brandstof zitten dan kan je het vaak gewoon aftappen na een melding op je dashboard, ik weet niet welk camper u heeft maar dat kan even gechecked worden met de garage neem ik aan.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Troost je met de wetenschap dat er in de brandstof zelf al een percentage vocht aanwezig is. En met de huidige kunststoftanks valkhet allemaal wel me, temee omdat de aanzuig niet stijf op het laagste punt zit en er altijd een bhoeveelheid vloeistof niet op gezogen wordt. Dit gebeurd pas bij beweging door ger rijden waardoor het zich gaat vermengen. Dus alle tijd om te zien of er "water" in de tank zit. Als je er bij kunt gewoon een tampon op een stokje onderin de tank houden. Maar dat zal vaak lastig zijn door de tankvorm.

Link naar reactie
Share on other sites

Allen bedankt voor jullie reacties en tips. Het is een LMC/Fiat Ducato camper uit 2009. De tank is voor ongeveer 1/3 gevuld. Of de dieseltank uit 2009 al van kunststof is heb ik nog niet kunnen vinden. We hebben de camper eind vorig jaar gekocht en nog niet mee weggeweest dus we zijn nog "groentjes" ook met dit forum🙃. Zijn er nog aanvullingen dan zijn wij daar zeer dankbaar voor.

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, CaradoT135 zei:

Tussen de stoelen zit aan de bestuurdersstoel een luikje. Met een euromunt kan je de kunsstof schroeven losdraaien en kan je zien dat je een kunsstof tank hebt. Als je toch aan het onderzoeken bent, voor de bestuurdersstoel zit de startaccu. 

Dankjewel voor de tip ga ik zeker doen als ik weer bij de camper kan.

Als ik de camper eruit haal dan direct helemaal voltanken met diesel of juist eerst iets anders doen?

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, tejoroelofs zei:

Dankjewel voor de tip ga ik zeker doen als ik weer bij de camper kan.

Als ik de camper eruit haal dan direct helemaal voltanken met diesel of juist eerst iets anders doen?

Tank dan niet de gewone diesel, maar de Ultimate/Excellium etc versie. Daar zit minder ethanol in. Ook voor de winterstalling veel beter. Kost ca 10 cent meer (bij Total).

Maar een wat zuiverdere diesel.

Zullen vast wel mensen op reageren die het er niet mee eens zijn, maar iets wat ik nu al jaren doe.

Zelfs met de motorscooters tank ik geen euro 95, maar euro 98 meer omdat die 95 funest is voor de leidingen van de scooter. Staan ook hele winter stil, lopen met 1 tik weer in het voorjaar.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid