tejoroelofs Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari Beste mede camperaars, Deze winter ben ik vergeten de dieseltank helemaal vol te tanken tijdens de winterstalling. Kan dit problemen geven en wat is het beste wat ik kan doen als ik de camper weer uit de stalling ga halen? Bij voorbaat dank voor jullie wijze advies. Hartelijke groet, Tejo Roelofs Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari (aangepast) Kans op vocht is wat groter maar normaal gesproken zit er een vochtsensor bij je brandstof filter, mocht er onverhoops vocht in je brandstof zitten dan kan je het vaak gewoon aftappen na een melding op je dashboard, ik weet niet welk camper u heeft maar dat kan even gechecked worden met de garage neem ik aan. 2 februari aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari Wat is niet helemaal vol? 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari 2 uren geleden, van der Honing zei: Wat is niet helemaal vol? Je kunt het ook omkeren; "helemaal niet vol". Maar kondenswater ontstaat altijd dan. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Basher Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari Troost je met de wetenschap dat er in de brandstof zelf al een percentage vocht aanwezig is. En met de huidige kunststoftanks valkhet allemaal wel me, temee omdat de aanzuig niet stijf op het laagste punt zit en er altijd een bhoeveelheid vloeistof niet op gezogen wordt. Dit gebeurd pas bij beweging door ger rijden waardoor het zich gaat vermengen. Dus alle tijd om te zien of er "water" in de tank zit. Als je er bij kunt gewoon een tampon op een stokje onderin de tank houden. Maar dat zal vaak lastig zijn door de tankvorm. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jaapvanthoff Geplaatst: 3 februari Share Geplaatst: 3 februari Géén familie en of aandelen...:-) Als je bang bent voor condens in je tank, dan kun je een aditief toepassen: https://www.bardahl.nl/condens-in-de-brandstoftank/ Dit is een voorbeeld, van vele. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 3 februari Share Geplaatst: 3 februari Wanneer heeft u voor het laatst getankt?. De samenstelling van diesel in de winter verschilt met die van de zomer is mij verteld. Kunt u in de stalling niet af en toe met een kannister de tank bijvullen? Of hem er een keer uit halen en alsnog voltanken? 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
tejoroelofs Geplaatst: 7 februari Auteur Share Geplaatst: 7 februari Allen bedankt voor jullie reacties en tips. Het is een LMC/Fiat Ducato camper uit 2009. De tank is voor ongeveer 1/3 gevuld. Of de dieseltank uit 2009 al van kunststof is heb ik nog niet kunnen vinden. We hebben de camper eind vorig jaar gekocht en nog niet mee weggeweest dus we zijn nog "groentjes" ook met dit forum. Zijn er nog aanvullingen dan zijn wij daar zeer dankbaar voor. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 7 februari Share Geplaatst: 7 februari Tussen de stoelen zit aan de bestuurdersstoel een luikje. Met een euromunt kan je de kunsstof schroeven losdraaien en kan je zien dat je een kunsstof tank hebt. Als je toch aan het onderzoeken bent, voor de bestuurdersstoel zit de startaccu. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 7 februari Share Geplaatst: 7 februari Je kunt het toch ook met een magneet vast stellen . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
tejoroelofs Geplaatst: 8 februari Auteur Share Geplaatst: 8 februari 20 uren geleden, CaradoT135 zei: Tussen de stoelen zit aan de bestuurdersstoel een luikje. Met een euromunt kan je de kunsstof schroeven losdraaien en kan je zien dat je een kunsstof tank hebt. Als je toch aan het onderzoeken bent, voor de bestuurdersstoel zit de startaccu. Dankjewel voor de tip ga ik zeker doen als ik weer bij de camper kan. Als ik de camper eruit haal dan direct helemaal voltanken met diesel of juist eerst iets anders doen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jeroen van Holland Geplaatst: 8 februari Share Geplaatst: 8 februari Gewoon tanken en dan rijden, probleem niet groter maken als het is Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
vespaman Geplaatst: 8 februari Share Geplaatst: 8 februari 6 uren geleden, tejoroelofs zei: Dankjewel voor de tip ga ik zeker doen als ik weer bij de camper kan. Als ik de camper eruit haal dan direct helemaal voltanken met diesel of juist eerst iets anders doen? Tank dan niet de gewone diesel, maar de Ultimate/Excellium etc versie. Daar zit minder ethanol in. Ook voor de winterstalling veel beter. Kost ca 10 cent meer (bij Total). Maar een wat zuiverdere diesel. Zullen vast wel mensen op reageren die het er niet mee eens zijn, maar iets wat ik nu al jaren doe. Zelfs met de motorscooters tank ik geen euro 95, maar euro 98 meer omdat die 95 funest is voor de leidingen van de scooter. Staan ook hele winter stil, lopen met 1 tik weer in het voorjaar. 1 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 8 februari Share Geplaatst: 8 februari helemaal mee eens, die ethanol is troep, zorgt alleen maar voor problemen als je niet dagelijks rijdt. Zelfde doe ik met mijn boot, liefst BP of shell daar zit helemaal geen ethanol in. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
tejoroelofs Geplaatst: 14 februari Auteur Share Geplaatst: 14 februari Fijn mensen voor deze extra tips die ik zeker zal gebruiken. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.