Ga naar inhoud

Onderhoud Peugeot Boxer in Zuid Holland


Archimedes
 Share

Recommended Posts

Begin dit jaar kocht ik een nieuwe KNAUS TI 650 MEG op basis van een Peugeot chassis bij recreatiebedrijf Witoma te Rosmalen. Na enkele weken deed zich een vervelende storing voor aan het bandenspanning controlesysteem. Witoma gaf aan dat voor onderhoud & garantie aan het Peugeot gedeelte een Peugeot dealer moet worden bezocht.

In Zuid Holland (regio Rotterdam eo) lijkt vooralsnog geen Peugeot dealer te zijn die de capaciteit heeft een camper te service. Via de website van Peugeot kwam ik terecht bij garage Louwman in Rotterdam die achteraf ook aangeeft campers van dit formaat ( ca.700cm x 220 cm, 3500kg) niet te kunnen handelen. 

Navraag bij Peugeot Nederland geeft ook geen verheldering, zij verwijzen naar het dealer netwerk. Al met al erg vervelend dus.

Mijn vraag is nu of er in het forum iemand bekend is met goede ervaringen van een Peugeot dealer voor service & onderhoud.

Link naar reactie
Share on other sites

Het lijkt mij dat een Peugeot professional dealer je moet kunnen helpen. Via de de volgende link kun je deze professional dealers vinden. 

https://professional.peugeot.nl/peugeot-professional-en-u/zoek-uw-peugeot-professional-center/

Zij leveren ook Peugeot chassis cab's met een koelbak opbouw en zouden qua maatvoering dit aan moeten kunnen. Bekijk de lijst benader deze dealers.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor je reactie. Helaas....  deze lijst was ook mijn referentie en zo kwam ik bij Louwman terecht welke niet in staat is om campers te kunnen service. Ongetwijfeld dat er dealers op staan die het wel kunnen maar ik zoek juist naar een dealer in de regio Rotterdam. Zelf woon ik in de Hoekse Waard en een straal van ca. 50 km lijkt mij werkzaam. Ben benieuwd naar volgende reactie's.

Link naar reactie
Share on other sites

17 minuten geleden, Adriatik zei:

Geen direct antwoord op je vraag, maar wanneer je binnen enkele weken na aankoop problemen hebt, mag je verwachten dat de verkoper (in dit geval dus Witoma) het probleem oplost. Wanneer hij dat zelf niet kan en er een Peugetdealer voor nodig heeft mag hij die zoeken!

Daar heb je gelijk in en hierover heb ik ook discussie gehad bij Witoma. Los van dat is dit ook 100km enkele reis voor mij en in de gedachte dat de wagen ook jaarlijks geserviced moet worden zoek ik toch graag een dealer dichter bij huis. Met dank voor je reactie.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Kan een Fiat dealer hier niet iets betekenen?.  Er is toch een samenwerkingsverband met Fiat en Peugeot?

Ik denk overigens ook dat Adriatik gelijk heeft. Witoma is verantwoordelijk voor de garantie.

Wel een belangrijk aandachtspunt bij koop van een nieuwe of de verkoper bij gebreken kan leveren aan het motorisch/technische gedeelte.

Succes Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Ik had het zelfde probleem , ik kocht een nieuwe ADRIA Matrix supreme  7.80 m kon bij de Renault  dealer ( luxe auto's ) niet op de brug voor de afleverbeurt waar hij onder de garantie viel . Hij is door de camper dealer toen naar de Renault truckdealer gebracht , en deze heeft de afleverbeurt uitgevoerd . Daar ben ik ook in onderhoud gegaan , er moest een campagne uitgevoerd worden in ik moest daar wel mee naar de luxe autodealer , en die voerde de campagne uit , ik werd daar keurig geholpen .

 

Ondanks dat ook de truckdealer geen dealer meer is ondergebracht bij Volvo trucks , ben ik nog steeds bij de ex dealer zijn geven goede service en zorg en prijs vriendelijk .  

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 3-10-2020 om 17:18, Basher zei:

Kijk en informeer eens bij PCA-Zuidplas in Zevenhuizen (ZH).😁 

Ik heb mijn Weinsberg hier in onderhoud. ook een lokale camperverhuurder heeft zijn campers hier in onderhoud.

Heeft net een nieuwe werkplaats aan de andere kant van het dorp.

 

https://www.pcazuidplas.nl/

Zag er in eerste instantie hoopvol uit en voor onderhoud een goed adres. Echter zijn zij geen Peugeot dealer en mogen geen garantiewerk verrichten. We zoeken dus verder.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 3-10-2020 om 13:51, Bornandraced zei:

Het lijkt mij dat een Peugeot professional dealer je moet kunnen helpen. Via de de volgende link kun je deze professional dealers vinden. 

https://professional.peugeot.nl/peugeot-professional-en-u/zoek-uw-peugeot-professional-center/

Zij leveren ook Peugeot chassis cab's met een koelbak opbouw en zouden qua maatvoering dit aan moeten kunnen. Bekijk de lijst benader deze dealers.

 

Jammer maar deze dealerlijst geeft niet de informatie . Louwman staat er ook op maar kan dus net als de anderen geen campers handen.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 3-10-2020 om 17:47, Jelle zei:

Kan een Fiat dealer hier niet iets betekenen?.  Er is toch een samenwerkingsverband met Fiat en Peugeot?

Ik denk overigens ook dat Adriatik gelijk heeft. Witoma is verantwoordelijk voor de garantie.

Wel een belangrijk aandachtspunt bij koop van een nieuwe of de verkoper bij gebreken kan leveren aan het motorisch/technische gedeelte.

Succes Jelle

Onderhoud bij Fiat of een algemeen bedrijf zal geen probleem zijn. Echter mogen alleen erkende dealers garantie afhandelen. Tja en bij Witoma zal ik weer in gesprek gaan. Wettelijk zijn zij de leverancier maar vooralsnog wordt ik naar de dealer verwezen. Lijkt mij wel een aandachtspunt voor potentieel kopers van bv. Peugeot en Citroen. De dealerbedrijven van Peugeot zijn dus dun gezaaid en Peugeot Nederland geeft vooralsnog niet thuis. de Fiat organisatie is veel breder uitgerold en isw regionaal geen probleem.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
Op 5-10-2020 om 11:09, GreDon zei:

Dan zie je ook nog eens wat van het mooie land zuid-limburg en dat helemaal zonder Corona risico.

 

 

Weet niet of het helpt maar ik heb mijn Peugeot Boxer uit 2003 in onderhoud bij de Zeeuw in Spijkenisse ze hebben zelf een brug voor onderhoud campers. Weet niet hoe het zit met garantie en dergelijke maar is wel officieel dealer van Fiat. En misschien kunnen zij wat betekenen en vanaf hoeksewaard goed bereikbaar.

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Glm zei:

 

Weet niet of het helpt maar ik heb mijn Peugeot Boxer uit 2003 in onderhoud bij de Zeeuw in Spijkenisse ze hebben zelf een brug voor onderhoud campers. Weet niet hoe het zit met garantie en dergelijke maar is wel officieel dealer van Fiat. En misschien kunnen zij wat betekenen en vanaf hoeksewaard goed bereikbaar.

Bedankt voor je bericht. In eerste instantie ging het om het oplossen van een garantiepunt. Dit is nu inmiddels gebeurt. Jammer genoeg mag de Fiat organisatie dit niet verzorgen. Ik denk inderdaad dat ik het regulier onderhoud bij Fiat of een algemene werkplaats ga laten verzorgen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...