Ga naar inhoud

winterharde camper


CorenRon
 Share

Recommended Posts

Hallo,

even voorstellen, ik ben Ron en in het bezit van een mooie Laika camper van 7,4 meter lengte. nu 3 jaar dus nog niet zo heel veel ervaring. omdat ik in de nabije toekomst meer vrije tijd heb is het de bedoeling om vaker met de camper op pad te gaan en ook het seizoen op te rekken. daarom ben ik nu op zoek naar een andere camper een wat kortere camper 6-6,5 meter. maar wat ik moeilijk kan vinden zijn campers die winterhard zijn. vaak niet in de filters aan te geven...

concrete vraag: waar op te letten en misschien weet iemand welk merk / type er geschikt zijn? op zoek naar half integraal met vaste lengte bedden (2 personen) toilet en douche in een.

alvast bedankt voor jullie tips  

Link naar reactie
Share on other sites

Ik ben zelf niet zo winterhard, dus vanuit ervaring kan ik niet spreken. Je zou kunnen zeggen dat iedere camper winterhard is, maar zelf zou ik wat extra isolatie willen, bijvoorbeeld een dubbele bodem. Ook een Alde verwarming levert voordelen op, die is lekker behaaglijk. Maar er zijn vast leden die de nodige winter-ervaring hebben.

Geniet van je camper! Verslijt ‘m voor je zelf versleten bent!

Link naar reactie
Share on other sites

13 minuten geleden, Adriatik zei:

Ik ben zelf niet zo winterhard, dus vanuit ervaring kan ik niet spreken. Je zou kunnen zeggen dat iedere camper winterhard is, maar zelf zou ik wat extra isolatie willen, bijvoorbeeld een dubbele bodem. Ook een Alde verwarming levert voordelen op, die is lekker behaaglijk. Maar er zijn vast leden die de nodige winter-ervaring hebben.

Geniet van je camper! Verslijt ‘m voor je zelf versleten bent!

we gaan zeker genieten

Link naar reactie
Share on other sites

Bij een halfintegraal is de voertuigcabine juist de plek die verreweg het minst goed geïsoleerd is. Dus als isolatie belangrijk is kun je beter voor een volintegraal kiezen.

Sommige hebben zelfs dubbelglas in de cabine.

Verder is, zoals hierboven al aangegeven belangrijk dat de camper over (Alde) vloeistofverwarming en over een verwarmde dubbele bodem beschikt waarin de schoon-, grijs- en eventueel zwartwater tank zijn ingebouwd. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Bij 2e hands wel effe goed naar die dubbele ramen kijken. Ik hoor daar vaak dat ze niet volledig vacuüm zijn (blijven).

Voor de half integraal heb je prima buitenisolatie. Is wat meer werk om ze aan te brengen en dus niet zo handig als je kort staat. Maar wel een stuk goedkoper ten opzichte van de aanschaf van een integraal.

aangepast door van der Honing
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...