Ga naar inhoud

Annuleren met aanuit.net


Chris O
 Share

Recommended Posts

Wij hebben een Camperplaats via aanzit.net gereserveerd. Nu kan deze reservering niet door prive omstandigheden niet door gaan. Als ik dit via de app wil annuleren, moet ik toch het volledige bedrag als annuleringskosten betalen. In de algemene voorwaarden staat hier niets over in. Zijn er andere camperbezitters die hier soortgelijke ervaring mee hebben?

Link naar reactie
Share on other sites

Maar dat is toch ook logisch. Ik vind het raar om daar over te klagen. Reserveren geeft zekerheid van beide kanten. Jij bent zeker van een plaats, de uitbater van zijn inkomsten. Jullie hebben een overeenkomst en die kun je niet zomaar eenzijdig ontbinden zodat de uitbater zijn inkomsten misloopt.

Wil je dit risico niet lopen, dan moet je niet reserveren.

aangepast door Roelof
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je beantwoordt mijn vraag helaas niet. Een annuleringsbeleid lijkt mij heel logisch, maar wees daar dan ook duidelijk over. Niet reserveren is in het overvolle Nederland geen optie meer. Verbaast mij dat je dat niet begrijpt. 

aangepast door Chris O
Link naar reactie
Share on other sites

Nederland is geen campervriendelijk land. Dat hadden wij al heel gauw door. Wij camperen daarom alleen maar over de grens. 

Maar als je dan toch in Nederland wilt blijven en verzekert wilt zijn van een plek zul je moeten reserveren. Dat begrijp ik wel. Maar als je een plek reserveert is het ook niet meer dan logisch dat die ook betaald moet worden. En als er over annuleren niets in de reserveringsovereenkomst opgenomen is betekent het dat die mogelijkheid er dus niet is. 

Ik vind het vreemd dat je er vanuit gaat dat je kunt annuleren en dan je geld terug krijgt. Hoe zou je het vinden als je reserveert en bij aankomst blijkt dat er geen plek is?

Link naar reactie
Share on other sites

Ik hoef mijn geld niet terug, maar net als bij het boeken van vakanties zou er een annuleringsregeling moeten zijn dat je een percentage terug krijgt afhankelijk van wanneer je annuleert. Vindt het vreemd dat hierover bij aanduidt.net niets is geregeld en ben benieuwd of anderen hier ook ervaringen mee hebben. Kennelijk heb jij die niet, anders zou je niet zo gereageerd hebben. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb er geen ervaring mee. Dat klopt. Ik hou niet van reserveren. Maar daar gaat het hier niet om.

 

Als er een annuleringsregeling is dan is die opgenomen in de reserveringsovereenkomst. Staat er niets over in de overeenkomst, dan is die er niet. Ik vind het vreemd dat jij recht meent te hebben op zaken die niet in je overeenkomst staan.

En dat je het normaal vindt dat je (een deel van) de kosten terug krijgt. Want daarmee doe je de exploitant tekort.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-7-2023 om 21:41, Chris O zei:

In de algemene voorwaarden staat hier niets over in. Zijn er andere camperbezitters die hier soortgelijke ervaring mee hebben?

Heb je gedaan wat ik hieronder gequote heb? Daar staat trouwens dat annuleringskosten in rekening worden gebracht, alleen niet de hoogte van het bedrag.

 

Je volgende vraag, nee ik weiger om te reserveren daarom geen ervaringsdeskundige in deze.

Quote

 

Bij het annuleren van je reservering worden automatisch annuleringskosten in rekening gebracht. Dit doen we om te voorkomen dat iedereen op de dag van reservering gaat annuleren, waardoor campingplaatsen of havenplaatsen ineens helemaal leeg zijn.

 

Indien er een gegronde reden is voor annulering, kunnen wij de in rekening gebrachte annuleringskosten crediteren. Leg uit waarom je hebt geannuleerd naar servicedesk@ease2pay.nl.

 

https://freshdesk.aanuit.net/nl/support/solutions/articles/80001081421-hoe-annuleer-ik-mijn-reservering-

aangepast door CaradoT135
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-7-2023 om 21:41, Chris O zei:

Wij hebben een Camperplaats via aanzit.net gereserveerd. Nu kan deze reservering niet door prive omstandigheden niet door gaan. Als ik dit via de app wil annuleren, moet ik toch het volledige bedrag als annuleringskosten betalen. In de algemene voorwaarden staat hier niets over in. Zijn er andere camperbezitters die hier soortgelijke ervaring mee hebben?

Hoe ver van te voren had je geboekt? En hoever van te voren wou je annuleren?

Link naar reactie
Share on other sites

Op de site van aanuit.nl staat:

Bij het annuleren van je reservering worden automatisch annuleringskosten in rekening gebracht. Dit doen we om te voorkomen dat iedereen op de dag van reservering gaat annuleren, waardoor campingplaatsen of havenplaatsen ineens helemaal leeg zijn.

 

Indien er een gegronde reden is voor annulering, kunnen wij de in rekening gebrachte annuleringskosten crediteren. Leg uit waarom je hebt geannuleerd naar servicedesk@ease2pay.nl.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...