Ga naar inhoud

Wingamm


Jacky
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
Op 31-8-2020 om 13:22, Jacky zei:

De wingamm spreekt mij ontzettend aan, toch zijn ze niet of nauwelijks te krijgen. In Nederland worden ze niet aan geboden. Hoe kan dit eigenlijk?

Er is geen importeur in Nederland 

In Duitsland wel ,er worden daar ook maar weinig aangeboden.Ze zijnschaars en prijzig. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...

We hebben recent een OASI 610M laten bouwen in Verona. Is inderdaad iets speciaals omdat ze alle met de hand gebouwd worden en bijna allemaal op klantenwens worden gebouwd. We hebben een volledige diesel uitvoering, dus koken en verwarmen op diesel. Staat nu nog op duits kenteken maar gaat over 1 tot 2 jaar over op NL kenteken.

aangepast door Wingamm 610M
Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Wingamm 610M zei:

We hebben recent een OASI 610M laten bouwen in Verona. Is inderdaad iets speciaals omdat ze alle met de hand gebouwd worden en bijna allemaal op klantenwens worden gebouwd. We hebben een volledige diesel uitvoering, dus koken en verwarmen op diesel. Staat nu nog op duits kenteken maar gaat over 1 tot 2 jaar over op NL kenteken.

Dan zou ik maar heel voorzichtig zijn met rijden in Nederland. Je zou de eerste niet zijn die tegen de lamp loopt en inbeslagname ondergaat. In Nederland rijden met een buitenlands kenteken door een inwoners van Nederland is een economisch delict wegens ontduiking van BPM en houderschapsbelasting. Na betaling van deze bedragen vanaf de 1e datum van toelating met 100% boete krijg je het voertuig weer terug. Zo niet gaat het in de openbare verkoop van Domeinen.
Je hebt per jaar voor hetzelfde voertuig de mogelijkheid om maximaal 14 dagen aaneengesloten hiervoor ontheffing aan te vragen bij onze mensen van "leuker kunnen we het niet maken, maar wel duurder .....".
 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beste Dr. Dream, dank voor je bericht. Ik woon sinds 15 jaar in Duitsland vanwege mijn werk. We hebben ook een huis in Nederland waar ik na mijn pensioen ga wonen: dan moet de camper in Nederland geregistreerd worden als ik weer ‘terug emigreer’. Geen zorgen dus: alles klopt officieel. Het was natuurlijk wel een voordeel dat ik de camper in Duitsland kon kopen vanwege bpm en btw. Niettemin kun je als Nederlander een Wingamm in Duitsland bestellen: met het certificate of conformity kun je hem ook in NL registreren, maar moet dan bij invoer BPM betalen.

Ik zou zelf uit kostenoogpunt het volgende doen: Wingamm van je keus laten bouwen, met de dealer overleggen en hem bijvoorbeeld een korte tijd in de verhuur doen en dan na  bv 6 maanden in Nederland importeren. Dan wordt de camper als 2e hands gezien. Dat scheelt bpm en btw en de aankoopprijs reduceert. Die constructie komt vaker in Duitsland voor. Mocht je meer willen weten over de dealer etc. laat het dan even weten. Een goede dealer geeft ca 6 % korting. Vriendelijke groet, Henk

aangepast door Wingamm 610M
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, Wingamm 610M zei:

Beste Dr. Dream, dank voor je bericht. Ik woon sinds 15 jaar in Duitsland vanwege mijn werk. We hebben ook een huis in Nederland waar ik na mijn pensioen ga wonen: dan moet de camper in Nederland geregistreerd worden als ik weer ‘terug emigreer’. Geen zorgen dus: alles klopt officieel. Het was natuurlijk wel een voordeel dat ik de camper in Duitsland kon kopen vanwege bpm en btw. Niettemin kun je als Nederlander een Wingamm in Duitsland bestellen: met het certificate of conformity kun je hem ook in NL registreren, maar moet dan bij invoer BPM betalen.

Ik zou zelf uit kostenoogpunt het volgende doen: Wingamm van je keus laten bouwen, met de dealer overleggen en hem bijvoorbeeld een korte tijd in de verhuur doen en dan na  bv 6 maanden in Nederland importeren. Dan wordt de camper als 2e hands gezien. Dat scheelt bpm en btw en de aankoopprijs reduceert. Die constructie komt vaker in Duitsland voor. Mocht je meer willen weten over de dealer etc. laat het dan even weten. Een goede dealer geeft ca 6 % korting. Vriendelijke groet, Henk

 

Ja bekend verhaal. Na zes maanden al een afschrijving van ongeveer 25% op de BPM en BTW betaal je dan in Nederland helemaal niet meer.
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
Op 13-9-2021 om 22:11, Passoni zei:

Wingamm camper kopen in Duitsland van 7 maanden oud betaal je dan in Duitsland geen btw en in Nederland ook geen btw en alleen maar bpm, ik zie door de home het bos niet meer.

 

6 maanden oud EN 6.000 op de teller dan betaal je 19% Duitse BTW en schrijf je reeds 23,5% af op de NL-BPM. Die afschrijving wordt elke maand hoger.
 

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, càmpersolo zei:

 

Wend je to het Reise Mobil Center Rhein Main Odenwald in Otzberg Lenfeld, Rheinhardt Muellerring 14. Vraag naar Civito Carroccia. Je kunt daar waarschijnlijk een Brownie, OASI 540/610/690 of een City Suite bekijken en wellicht proefrijden. Natuurlijk staat er ook wel eens wat op mobile.de, maar zelf eenlaten bouwen is ook bijzonder.

 

aangepast door Wingamm 610M
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...