Ga naar inhoud

Tv kijken via iphone


Jlcvandijk
 Share

Recommended Posts

De vraag is waarom de TV geen verbinding krijgt met de iphone, heeft niets met netflix te maken. Denk ook dat er iets in de settings van je iphone niet ok staat, bij mij werkt het prima. Ik kijk gewoon ziggo via mijn TV die verbonden is met mijn iphone. Ik kan ook gewoon internetten op de TV dan. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Op de iPhone in het menu "Instellingen" de "Persoonlijke Hotspot" kiezen. Hier staat aangegeven of je hotspot aan of uit staat en wat het password is.

Laat het menu "Persoonlijke Hotspot" open staan, zoek met de TV naar je iPhone Wifi netwerk en login met het password wat is aangegeven.

Hierna is de TV met de hotspot verbonden en kun je online TV kijken met de daarvoor beschikbare apps.

Ziggo Go werkt volgens mij niet buiten de Nederlandse grenzen, NLZiet daarentegen wel, die gebruiken wij overal. Met KPN TV heb ik geen ervaring.

 

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor jullie reacties. Precies gedaan wat Camper-T aangeeft.

De tv vindt de iPhone WiFi netwerk helaas niet.

Van een collega kreeg ik het advies om een Samsung mobieltje te kopen.

Dat zou wel werken. Klopt dat? Heb echter pas een nieuwe IPhone.

Zijn er nog andere mogelijkheden.

Link naar reactie
Share on other sites

9 uren geleden, Jlcvandijk zei:

Dank voor jullie reacties. Precies gedaan wat Camper-T aangeeft.

De tv vindt de iPhone WiFi netwerk helaas niet.

Van een collega kreeg ik het advies om een Samsung mobieltje te kopen.

Dat zou wel werken. Klopt dat? Heb echter pas een nieuwe IPhone.

Zijn er nog andere mogelijkheden.

Ik heb een Samsung. Met mobiele hotspot op Samsung aangebruikt mijn Android tv de hotspot als wifi.  Kan ook streamen van Samsung naar tv. Werkt goed vooropgesteld dat ik goede mobieldekking heb.

Link naar reactie
Share on other sites

De hotspot van een iPhone is net als alle andere smartphones een normaal Wifi netwerk dus zou gewoon moeten werken.

Als de TV het Wifi signaal van de hotspot niet kan vinden is er mogelijk iets anders aan de hand.

Kun je met een andere telefoon of tablet de hotspot van de iPhone wel vinden en gebruiken?

Heb je in het TV menu echt de goede optie gekozen om een Wifi netwerk te vinden? En vind hij dan wel andere netwerken?

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Dank Camper-T. 
Met mijn iPad kan ik de hotspot van mijn iPhone wel vinden.

Met de iPhone van mijn vrouw lukt het ook niet om verbinding te maken met de tv. Wel is het een collega gelukt om verbinding te maken met de tv met een Samsung mobieltje.

In het menu van de tv worden diverse netwerken gevonden zoals onze thuiswifi, WiFi van de buren, en met bijvoorbeeld de omvormer van onze zonnepanelen.

D5BCB5DE-1362-438C-AF1C-E71D452E680F.jpeg

9069C133-8ABF-4A15-9248-6E49070C6034.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

Staat in het hotspot menu van de iPhone, onderaan “Maximaliseer Compatibiliteit” aangevinkt?

Als deze aanstaat gaat de iPhone hotspot op het 2.4GHz Wifi netwerk werken i.p.v. standaard op het 5.0GHz Wifi netwerk.

Er zijn bepaalde (oudere) apparaten die niet met 5.0GHz Wifi kunnen werken en dan vind je dus ook de iPhone hotspot niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...