Jlcvandijk Geplaatst: 31 mei 2023 Share Geplaatst: 31 mei 2023 In onze camper zit een smart tv. Via instellingen van de tv kan ik wel verbinding maken met een WiFi netwerk. Echter niet met mijn iPhone. Waar kan dat aan liggen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 31 mei 2023 Share Geplaatst: 31 mei 2023 Persoonlijke hotspot op je iPhone aanzetten en daar op inloggen, werkt normaliter gewoon. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 1 juni 2023 Share Geplaatst: 1 juni 2023 hallo allen men blokkeert dit helaas wel een paar aanbieders mogelijk waar onder netflix Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 1 juni 2023 Share Geplaatst: 1 juni 2023 (aangepast) De vraag is waarom de TV geen verbinding krijgt met de iphone, heeft niets met netflix te maken. Denk ook dat er iets in de settings van je iphone niet ok staat, bij mij werkt het prima. Ik kijk gewoon ziggo via mijn TV die verbonden is met mijn iphone. Ik kan ook gewoon internetten op de TV dan. 1 juni 2023 aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 1 juni 2023 Share Geplaatst: 1 juni 2023 (aangepast) Op de iPhone in het menu "Instellingen" de "Persoonlijke Hotspot" kiezen. Hier staat aangegeven of je hotspot aan of uit staat en wat het password is. Laat het menu "Persoonlijke Hotspot" open staan, zoek met de TV naar je iPhone Wifi netwerk en login met het password wat is aangegeven. Hierna is de TV met de hotspot verbonden en kun je online TV kijken met de daarvoor beschikbare apps. Ziggo Go werkt volgens mij niet buiten de Nederlandse grenzen, NLZiet daarentegen wel, die gebruiken wij overal. Met KPN TV heb ik geen ervaring. 1 juni 2023 aangepast door Camper-T Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 1 juni 2023 Share Geplaatst: 1 juni 2023 (aangepast) ziggo go werkt wel in buitenland als je vpn gebruikt. Die stel je dan op NL in. 1 juni 2023 aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jlcvandijk Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2023 Dank voor jullie reacties. Precies gedaan wat Camper-T aangeeft. De tv vindt de iPhone WiFi netwerk helaas niet. Van een collega kreeg ik het advies om een Samsung mobieltje te kopen. Dat zou wel werken. Klopt dat? Heb echter pas een nieuwe IPhone. Zijn er nog andere mogelijkheden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 1 juni 2023 Share Geplaatst: 1 juni 2023 staat je airplay aan op je iphone? (settings/algemeen/airplay) Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jlcvandijk Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2023 Dank voor je meedenken. Ja, blauw vonkje bij Automatisch. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jlcvandijk Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2023 Vinkje Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 2 juni 2023 Share Geplaatst: 2 juni 2023 9 uren geleden, Jlcvandijk zei: Dank voor jullie reacties. Precies gedaan wat Camper-T aangeeft. De tv vindt de iPhone WiFi netwerk helaas niet. Van een collega kreeg ik het advies om een Samsung mobieltje te kopen. Dat zou wel werken. Klopt dat? Heb echter pas een nieuwe IPhone. Zijn er nog andere mogelijkheden. Ik heb een Samsung. Met mobiele hotspot op Samsung aangebruikt mijn Android tv de hotspot als wifi. Kan ook streamen van Samsung naar tv. Werkt goed vooropgesteld dat ik goede mobieldekking heb. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 2 juni 2023 Share Geplaatst: 2 juni 2023 11 uren geleden, Jlcvandijk zei: Dank voor je meedenken. Ja, blauw vonkje bij Automatisch. vreemd, mijn tv pakt de iphone hotspot meteen op, misschien TV niet compatible met apple iphone? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 2 juni 2023 Share Geplaatst: 2 juni 2023 (aangepast) De hotspot van een iPhone is net als alle andere smartphones een normaal Wifi netwerk dus zou gewoon moeten werken. Als de TV het Wifi signaal van de hotspot niet kan vinden is er mogelijk iets anders aan de hand. Kun je met een andere telefoon of tablet de hotspot van de iPhone wel vinden en gebruiken? Heb je in het TV menu echt de goede optie gekozen om een Wifi netwerk te vinden? En vind hij dan wel andere netwerken? 2 juni 2023 aangepast door Camper-T Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jlcvandijk Geplaatst: 2 juni 2023 Auteur Share Geplaatst: 2 juni 2023 Dank Camper-T. Met mijn iPad kan ik de hotspot van mijn iPhone wel vinden. Met de iPhone van mijn vrouw lukt het ook niet om verbinding te maken met de tv. Wel is het een collega gelukt om verbinding te maken met de tv met een Samsung mobieltje. In het menu van de tv worden diverse netwerken gevonden zoals onze thuiswifi, WiFi van de buren, en met bijvoorbeeld de omvormer van onze zonnepanelen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 3 juni 2023 Share Geplaatst: 3 juni 2023 Staat in het hotspot menu van de iPhone, onderaan “Maximaliseer Compatibiliteit” aangevinkt? Als deze aanstaat gaat de iPhone hotspot op het 2.4GHz Wifi netwerk werken i.p.v. standaard op het 5.0GHz Wifi netwerk. Er zijn bepaalde (oudere) apparaten die niet met 5.0GHz Wifi kunnen werken en dan vind je dus ook de iPhone hotspot niet. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.