Ga naar inhoud

Nick verzekering afkoop eigen risico borg


Maxtom
 Share

Recommended Posts

Al een aantal jaren huur ik een camper. 
Dit jaar voor het eerst een NKC verzekering afkoop eigen risico borgsom afgesloten.

 

Ten eerste duurt het vrij lang dat je überhaupt een digitale polis krijgt. Op je eigen NKC site zie je dan weken staan “ in behandeling”

 

Mijn vakantie was onderwijl begonnen. Nog steeds geen polis en/of voorwaarden ontvangen. En of de duvel ermee speelt. 
Schade aan de camper bij een stukje achteruit rijden omdat ik de draai niet kon krijgen. 
Gelukkig reed ik nog zachter dan stapvoets, maar toch een scheur in de bumper. Balen natuurlijk. Dit wil je natuurlijk niet.
Niets aan de hand zou je zeggen qua borg, ik ben immers verzekerd via het NKC.

 

Thuisgekomen de schade met foto’s ingediend bij het NKC.

Een paar dagen later bericht schade afgewezen. Niet gedekt.

In de kleine 

lettertjes staat het navolgende:

 

Achteruit rijden.

Schade aan dak door hoogte

Schade aan bodemplaat
allen niet gedekt.


Hoe kon ik dit weten als ik nog geen polis en voorwaarden had bij het afsluiten van de verzekering?

Waarom duurt het weken om de polis en de voorwaarden op te maken?
Mijn vakantie was al begonnen terwijl ik nog geen polis en voorwaarden had ontvangen.

Had ik die direct bij aanmelden gehad dan had ik gebruik gemaakt van de 14 dagen geldende annulering van de verzekering.

 

Kortom mijn advies, sluit geen borgsom verzekering bij het NKC als je een camper huurt.

Betaal iets meer en sluit de verzekering bij Alliance waar alle bovenstaand genoemde uitsluitingen wel gedekt zijn.

De verzekering van het NKC blijkt een wassen neus en weinig tot niets te dekken. 

Ik laat het er niet bij zitten en heb mijn rechtsbijstandsverzekering aan het werk gezet.

Jammer dat een consumentenorganisatie zoals het NKC je zo in de steek kan laten.



 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 16-8-2020 om 18:12, Maxtom zei:

Al een aantal jaren huur ik een camper. 
Dit jaar voor het eerst een NKC verzekering afkoop eigen risico borgsom afgesloten.

 

Ten eerste duurt het vrij lang dat je überhaupt een digitale polis krijgt. Op je eigen NKC site zie je dan weken staan “ in behandeling”

 

Mijn vakantie was onderwijl begonnen. Nog steeds geen polis en/of voorwaarden ontvangen. En of de duvel ermee speelt. 
Schade aan de camper bij een stukje achteruit rijden omdat ik de draai niet kon krijgen. 
Gelukkig reed ik nog zachter dan stapvoets, maar toch een scheur in de bumper. Balen natuurlijk. Dit wil je natuurlijk niet.
Niets aan de hand zou je zeggen qua borg, ik ben immers verzekerd via het NKC.

 

Thuisgekomen de schade met foto’s ingediend bij het NKC.

Een paar dagen later bericht schade afgewezen. Niet gedekt.

In de kleine 

lettertjes staat het navolgende:

 

Achteruit rijden.

Schade aan dak door hoogte

Schade aan bodemplaat
allen niet gedekt.


Hoe kon ik dit weten als ik nog geen polis en voorwaarden had bij het afsluiten van de verzekering?

Waarom duurt het weken om de polis en de voorwaarden op te maken?
Mijn vakantie was al begonnen terwijl ik nog geen polis en voorwaarden had ontvangen.

Had ik die direct bij aanmelden gehad dan had ik gebruik gemaakt van de 14 dagen geldende annulering van de verzekering.

 

Kortom mijn advies, sluit geen borgsom verzekering bij het NKC als je een camper huurt.

Betaal iets meer en sluit de verzekering bij Alliance waar alle bovenstaand genoemde uitsluitingen wel gedekt zijn.

De verzekering van het NKC blijkt een wassen neus en weinig tot niets te dekken. 

Ik laat het er niet bij zitten en heb mijn rechtsbijstandsverzekering aan het werk gezet.

Jammer dat een consumentenorganisatie zoals het NKC je zo in de steek kan laten.



 

Wie verwacht ook deze compleet ONlogische(!)  uitsluiting van schade bij achteruit rijden?  Want juist dat is júist de bottleneck voor velen bij het rijden met een camper naast het mogelijk uitwijken van de achterkant bij bochten. Op mijn zelf gekochte camper heb dáárom camera èn achteruitrij piep besteld: dubbel veilig.  Een van twee zou eigenlijk ook standaard op elke (huur)camper moeten zitten.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...