Ga naar inhoud

Aansprakelijkheid Camperstalling


Kletspraat
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

ik ben in de kop van Noord-Holland naarstig op zoek naar een camperstalling en vond o.a. een bedrijf in Hauwert , zie http://www.caravanstallingmetselaar.nl/

 

Nadat ik de voorwaarden van de stalling had bekeken heb ik afgezien van verder contact. Waarom? 

 

Artikel 8: De bewaarnemer behoudt zich het recht voor om het gestalde object te verplaatsen als dat naar zijn oordeel noodzakelijk is. Daartoe dient het gestalde object niet op slot te staan.

 

Artikel 9: De bewaarnemer sluit alle aansprakelijkheid uit, met inbegrip van de schade die voortkomt uit, al dan niet met toestemming van de bewaarnemer, verrichte zelfwerkzaamheden door of namens de bewaargever. De bewaarnemer is evenmin aansprakelijk voor schade die is ontstaan door diefstal, verlies, tenietgaan, beschadiging of welke schade dan ook aan het gestalde object, inclusief toebehoren.

 

Mijn vragen aan juliie en de NKC Verzekeringen (als die meeleest?): Wanneer je jouw sleutels afgeeft incl. die van de Bearlock, wie kan je dan aansprakelijk stellen voor schade bij het verplaatsen van de camper in de stalling? Niemand dus. Wanneer jouw camper wordt gestolen? Niemand. En toch zit de stalling bijna helemaal vol. En hoe gaat de NKC verzekering hiermee om, wanneer je jouw voertuig in zo'n stalling plaatst. Ik denk nl. dat je kan fluiten naar de spaarcentjes waarvan de camper werd gekocht. 

 

Graag jullie mening.

 

Mvrgr. Motyl.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

48 minuten geleden, Kees_S zei:

Stuur dit naar verzekeringen@nkc.nl en vraag het hen. Zij lezen hier niet mee, zoals verder niemand van de NKC dat doet.
 

Dankje Kees, heb ze inmiddels gebeld. Je verzekerde inboedel is sowieso zonder braakschade niet verzekerd. Bij campers vanaf €75000 is een ingeschakelde bearlock verplicht, dus ben je "het zaadje" bij diefstal omdat de campers in de stalling niet op slot mogen staan. 

Link naar reactie
Share on other sites

Dat campers bij sommige stallingen niet op slot mogen staan is de redenatie dat bij brand de campers naar buiten gereden kunnen worden, ha ha ha, hoeveel campers denk je naar buiten te kunnen rijden bij een fikse brand? Mijn camper staat in de stalling niet op slot maar is wel volkomen stroomloos, starten en rijden is geen optie.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Voor mij ook reden om bepaalde stallingen te mijden. Eén had zelfs als voorwaarde dat de sleutels (incl. Bearlock) achter de zonneklep IN de camper moesten blijven. Ze lachten zich rot bij mijn verzekeraar toen ik vroeg hoe het dan met de diefstalverzekering zat! Wat dacht je zelf vroegen ze.

 

Sta nu in de stalling bij de dealer, heeft een speciale sleutelkluis, waarin jouw sleutels bewaard worden. Camper staat "gewoon" op slot in de stalling. Gaf aan dat dat wel enige onderhandeling en overredingskracht bij zijn opstal verzekering kostte, want ook die hing de theorie aan dat de campers er bij brand snel uit moesten.

 

Dus......, je camper verzekeraar zegt "op slot die handel, anders ben je bij diefstal niet verzekerd" de verzekeraar van de stalling zegt, NIET op slot, anders zijn de opstallen niet verzekerd. Zoals altijd bij verzekeraars, linksom of rechtsom, je wordt altijd wel een oor aangenaaid.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

19 uren geleden, GeMa zei:

 

Sta nu in de stalling bij de dealer, heeft een speciale sleutelkluis, waarin jouw sleutels bewaard worden. Camper staat "gewoon" op slot in de stalling. Gaf aan dat dat wel enige onderhandeling en overredingskracht bij zijn opstal verzekering kostte, want ook die hing de theorie aan dat de campers er bij brand snel uit moesten.

 


Bij welke dealer is dit en hoeveel betaal je daar?
 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 24-3-2023 om 10:43, Kees_S zei:


Dat is geen antwoord op mijn vraag. Geheim zeker?

Nee hoor Cees, ik sta bij Jan Schreur (Knaus dealer) in Winkel NH. Het neemt alleen voorlopig geen nieuwe stalling klanten meer aan. Maar als ik je desondanks hiermee blij kan maken, dan graag.

aangepast door GeMa
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

19 uren geleden, GeMa zei:

Nee hoor Cees, ik sta bij Jan Schreur (Knaus dealer) in Winkel NH. Het neemt alleen voorlopig geen nieuwe stalling klanten meer aan. Maar als ik je desondanks hiermee blij kan maken, dan graag.


Geweldig, bedankt. Dat is voor mij geen haalbaar adres.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...