Ga naar inhoud

Handleiding kampeersbus voor verhuur gezocht


Aster
 Share

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik ga binnenkort mijn kampeerbus voor het eerst verhuren via Camptoo. Ik wil daarvoor graag een handleiding aan huurders kunnen overhandigen met uitleg over dingen als toiletcassette vervangen, gebruik koelkast (gas/ elektra), watertank vullen, vuilwatertank legen etc. Ik heb deze bus altijd samen gehad met mijn ex die altijd het technische gedeelte onderhield. Inmiddels is de bus sinds kort helemaal van mij en kan ik er zelfstandig mee op pad. Maar het technische deel is nog moeilijk voor mij en ik merk nu dat ik het ook echt heel erg moeilijk vind alle technische informatie begrijpelijk op te schrijven en over te dragen aan anderen.

 

Daarom de vraag: Is er iemand die zijn of haar camper/ kampeerbus verhuurt en de handleiding voor huurders met me wil delen?

Of heb je wellicht nog andere goede tips voor mij?

 

Alvast hartelijk dank!

 

aangepast door Aster
Link naar reactie
Share on other sites

Wat belangrijk is is of het een fabrieksbus is of een eigenbouw, als het een fabrieksbus is zou je bij het merk kunnen informeren of er nog instructieboekjes zijn van het bouwjaar van de bus, heb ik ook gedaan bij Chausson, ik kreeg keurig via de mail het instructieboekje van het betreffende bouwjaar. Je zou ook kunnen kijken op  autoboekjes.nl  maar dat is meer voor het autogedeelte. Voor een eigenbouw bus wordt het lastiger omdat daar meestal niets standaard is.

Link naar reactie
Share on other sites

Wij verhuren onze (fabrieks)camper niet, maar lenen hem wel uit aan de kinderen. Daarvoor heb ik "Camper aanwijzingen" geschreven voor zaken die niet (duidelijk) in de diverse instructieboeken en handleidingen staan. De tekst is natuurlijk wel helemaal gericht op onze camper en de apparatuur die erin zit, maar je kunt hem wellicht als voorbeeld gebruiken. Het is geen handleiding voor het oplossen van storingen. In de camper liggen de instructieboeken van Fiat en Hobby, een map met de gebruiksaanwijzingen van alle apparatuur en een afdruk van de Camper aanwijzingen. Je moet overigens wel regelmatig kijken of de tekst van de aanwijzingen nog actueel is. Ik zie nu dat een aantal zaken alweer anders is geworden dan in de aanwijzingen staat.

 

 

Camper aanwijzingen.pdf

Link naar reactie
Share on other sites

Op 6-7-2020 om 01:28, FJC48 zei:

Wat belangrijk is is of het een fabrieksbus is of een eigenbouw, als het een fabrieksbus is zou je bij het merk kunnen informeren of er nog instructieboekjes zijn van het bouwjaar van de bus, heb ik ook gedaan bij Chausson, ik kreeg keurig via de mail het instructieboekje van het betreffende bouwjaar. Je zou ook kunnen kijken op  autoboekjes.nl  maar dat is meer voor het autogedeelte. Voor een eigenbouw bus wordt het lastiger omdat daar meestal niets standaard is.

Ja een instructieboekje heb ik inmiddels bedankt voor de tip. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 7-7-2020 om 19:52, Busje zei:

Wij verhuren onze (fabrieks)camper niet, maar lenen hem wel uit aan de kinderen. Daarvoor heb ik "Camper aanwijzingen" geschreven voor zaken die niet (duidelijk) in de diverse instructieboeken en handleidingen staan. De tekst is natuurlijk wel helemaal gericht op onze camper en de apparatuur die erin zit, maar je kunt hem wellicht als voorbeeld gebruiken. Het is geen handleiding voor het oplossen van storingen. In de camper liggen de instructieboeken van Fiat en Hobby, een map met de gebruiksaanwijzingen van alle apparatuur en een afdruk van de Camper aanwijzingen. Je moet overigens wel regelmatig kijken of de tekst van de aanwijzingen nog actueel is. Ik zie nu dat een aantal zaken alweer anders is geworden dan in de aanwijzingen staat.

 

 

Camper aanwijzingen.pdf 369 kB · 7 downloads

Hoi Busje, Bedankt voor de aanwijzingen. Dat geeft me in ieder geval even richting wat belangrijk is wat ik nog aanvullend aan de handleiding kan vermelden. Hartelijk dank voor het delen!

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...