Rina en Theo Geplaatst: 27 juli 2022 Share Geplaatst: 27 juli 2022 Je leest vaker dat je in Noorwegen geen gasflessen kunt vullen. Dat is niet juist, althans wij hebben nu (zomer2022) heel andere ervaringen. Het kan zeker wel, maar dan niet bij een gewone benzinestation maar een gasvul station. Ff zoeken op mylpg.eu. O.a in Tromsø zijn we prima geholpen op afspraak. En…… vulling nog voordeliger dan in NL. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 27 juli 2022 Share Geplaatst: 27 juli 2022 (aangepast) Wij hebben dezelfde ervaringen. Er zijn genoeg vulstations in Noorwegen. Er wordt 100% propaan ingedaan. Dus geen mengsel van propaan met butaan. Aangeduid met LPG = Liquid Propane Gas en dus niet het hier gebruikelijke Liquid Petroleum Gas. Er zijn zelfs gasvulstations bij benzine/dieselstations, dus niet tanken aan een autogaspomp met de standaard gasflessen!!! Zelfs Benegas flessen vullen ze, NA het testen van de kunststofgasfles. Wij hebben echter geen afspraak hoeven maken. 27 juli 2022 aangepast door Frans Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 27 juli 2022 Share Geplaatst: 27 juli 2022 Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat je geen gasflessen kunt vullen in Noorwegen. Wel dat het erg beperkt is. En zo is het ook. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ben1 Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari Hallo, Wij hebben een vaste LPG installatie ingebouwd met 2 flessen en vullen deze flessen met een uitwendige vuldop. Kan dit ook gevuld worden in Noorwegen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari De vraag wordt beantwoord in het startbericht van dit topic! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Céline Geplaatst: 7 februari Share Geplaatst: 7 februari Op 27-7-2022 om 12:02, Rina en Theo zei: Je leest vaker dat je in Noorwegen geen gasflessen kunt vullen. Dat is niet juist, althans wij hebben nu (zomer2022) heel andere ervaringen. Het kan zeker wel, maar dan niet bij een gewone benzinestation maar een gasvul station. Ff zoeken op mylpg.eu. O.a in Tromsø zijn we prima geholpen op afspraak. En…… vulling nog voordeliger dan in NL. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Céline Geplaatst: 7 februari Share Geplaatst: 7 februari Hebben jullie dan ook speciale vulnippels en of adapters mee genomen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Henk de Weerd Geplaatst: 4 mei Share Geplaatst: 4 mei Ik heb een goede ervaring met het vullen van een gasfles met een schroefaansluiting van een gasfles uit Nederland die gevuld werd op zondag 30 april 2023 in Voss bij firma Voss Gas. Nadat ik op zaterdag contact had op genomen met de firma kon ik zondag langs komen, omdat we die dag reisden naar Bergen. De man die mij geholpen heeft was erg vriendelijk en kon met de pinpas betalen. Toppie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Marc Peeters Geplaatst: 31 mei Share Geplaatst: 31 mei Met dank aan dit forum vandaag eveneens goede ervaring met vullen lege Benegas 10 L fles bij Dekkbutikken AL, Kongsgata 12, 4331 Ålgård. Vanmorgen getelefoneerd en kon langs komen tijdens openingsuren (8u-16u). Gefixed in enkele minuten, Kostprijs 26,90 €. Adres gevonden via https://www.lpgnorge.no/privat/vare-fyllestasjoner/ Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
benica Geplaatst: 12 juni Share Geplaatst: 12 juni Wij hebben onze nl fles laten vullen bij Jaeren Gass in Orre €28,- en je kon er op wachten. Geen probleem. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bambi Geplaatst: 2 augustus Share Geplaatst: 2 augustus Voor onze VW California camper keuken ben ik in Noorwegen op zoek naar butaangas. Vullen of omwisselen, tot nog toe geen succes. Ook niet bij de speciale LPGNorge stations. Heeft iemand nog een tip? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 2 augustus Share Geplaatst: 2 augustus Waarom butaan? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
arnoob Geplaatst: 3 augustus Share Geplaatst: 3 augustus Waarom butaan? Omdat de California's standaard zijn uitgerust met een Campingaz R907 en daarin zit butaan (en is de fles daarop gekeurd) . Probleem is dat Campingaz in Noorwegen (bijna) nergens verkrijgbaar is. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 3 augustus Share Geplaatst: 3 augustus Ander flesje kopen met propaan. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
arnoob Geplaatst: 4 augustus Share Geplaatst: 4 augustus Ander flesje kopen met propaan. Dat is wat lastig. Er zijn twee alternatieven die in de bun passen maar die zijn naar ik weet niet in Nederland verkrijgbaar. Kijk maar eens achter in een California, de ruimte is nogal beperkt. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bambi Geplaatst: 6 augustus Share Geplaatst: 6 augustus Op 4-8-2023 om 10:57, arnoob zei: Ander flesje kopen met propaan. Dat is wat lastig. Er zijn twee alternatieven die in de bun passen maar die zijn naar ik weet niet in Nederland verkrijgbaar. Kijk maar eens achter in een California, de ruimte is nogal beperkt. Klopt helemaal! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bambi Geplaatst: 6 augustus Share Geplaatst: 6 augustus Beste Arnoob, je hebt het probleem helemaal begrepen! Ik had geen idee, ik ben een ‘amateur camper’ en kom er jammer genoeg pas in Noorwegen achter dat hier geen butaangas te kopen is. Ondertussen heb ik een campingsetje gekocht in een sportwinkel om te kunnen koken. Opgelost! Maar toch een beetje jammer… Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.