Ga naar inhoud

Gasfles vullen in Noorwegen


Rina en Theo
 Share

Recommended Posts

Je leest vaker dat je in Noorwegen geen gasflessen kunt vullen. Dat is niet juist, althans wij hebben nu (zomer2022) heel andere ervaringen. Het kan zeker wel, maar dan niet bij een gewone benzinestation maar een gasvul station. Ff zoeken op mylpg.eu. O.a in Tromsø zijn we prima geholpen op afspraak. En…… vulling nog voordeliger dan in NL. 

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben dezelfde ervaringen.

Er zijn genoeg vulstations in Noorwegen.

 

Er wordt 100% propaan ingedaan. Dus geen mengsel van propaan met butaan. 

Aangeduid met LPG = Liquid Propane Gas en dus niet het hier gebruikelijke Liquid Petroleum Gas.

 

Er zijn zelfs gasvulstations bij benzine/dieselstations, dus niet tanken aan een autogaspomp met de standaard gasflessen!!!

 

Zelfs Benegas flessen vullen ze, NA het testen van de kunststofgasfles.

 

Wij hebben echter geen afspraak hoeven maken.

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
Op 27-7-2022 om 12:02, Rina en Theo zei:

Je leest vaker dat je in Noorwegen geen gasflessen kunt vullen. Dat is niet juist, althans wij hebben nu (zomer2022) heel andere ervaringen. Het kan zeker wel, maar dan niet bij een gewone benzinestation maar een gasvul station. Ff zoeken op mylpg.eu. O.a in Tromsø zijn we prima geholpen op afspraak. En…… vulling nog voordeliger dan in NL. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik heb een goede ervaring met het vullen van een gasfles met een schroefaansluiting van een gasfles uit Nederland die gevuld werd op zondag 30 april 2023 in Voss bij firma Voss Gas.

Nadat ik op zaterdag contact had op genomen met de firma kon ik zondag langs komen, omdat we die dag reisden naar Bergen.

De man die mij geholpen heeft was erg vriendelijk en kon met de pinpas betalen.

Toppie

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 4-8-2023 om 10:57, arnoob zei:

Ander flesje kopen met propaan.

Dat is wat lastig. Er zijn twee alternatieven die in de bun passen maar die zijn naar ik weet niet in Nederland verkrijgbaar. Kijk maar eens achter in een California, de ruimte is nogal beperkt.

Klopt helemaal! 

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Arnoob, je hebt het probleem helemaal begrepen! Ik had geen idee, ik ben een ‘amateur camper’ en kom er jammer genoeg pas in Noorwegen achter dat hier geen butaangas te kopen is.  Ondertussen heb ik een campingsetje gekocht in een sportwinkel om te kunnen koken. Opgelost! Maar toch een beetje jammer…

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...