Ga naar inhoud

afvoer


pietsje
 Share

Recommended Posts

De afvoer(en) in een camper beginnen meestal te ruiken, net nadat de vuilwatertank is geleegd. Er kan hierdoor enige luchtstroming ontstaan wat resulteerd in een rioollucht in de camper.

 

Een simpele en snelle oplossing is om na het legen van de vuilwatertank de rubber doppen op de afvoerputjes van de spoelbak en douchebak te drukken.

 

Een andere oplossing is het naspoelen van de vuilwatertank. Sluit de afvoerklep van de vuilwatertank als deze leeg is, gooi vervolgens 1-2 emmers schoon water met wat reinigingsmiddel door de afvoer van de douche of wasbak, start de camper, rijd ietsje naar voren en rem hard, rijd ietsje naar achter en rem hard en zo klotst het water met reinigingsmiddel even goed door de vuilwatertank. Daarna de vuilwatertank weer legen zodat de 1-2 emmer schoon water met reinigingsmiddel weglopen en de geur is ook gelijk weg. En zo zijn er nog tal van 'foefjes' die mogelijk na mij gemeld gaan worden.

 

De nieuwere campers hebben achter elke afvoer een sifon waar water in blijft staan en zo de vieze lucht buiten moet houden. Dit werkt soms goed, soms wat minder.

 

Wat ook niet verkeerd is, is om eens in het jaar de vuilwatertank even echt goed te reinigen. Dat kan met huis, tuin en keukenmiddelen zoals een buisje Steradent in een aantal emmers water op laten lossen, deze in de afvoer gooien en een nachtje in de vuilwatertank laten zitten. Ook zijn er speciale vuilwatertank reinigingsmiddelen bij de camperwinkels te koop. Het komt er simpel gezegd op neer dat je iets gebruikt wat de aanslag en achter gebleven harde resten uit de vuilwatertank aanpakt, oplost en/of wegspoeld.

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

  • Biotex heeft ook een reinigende werking op de vuilwatertank. Als ik weet dat ik de vuilwatertank binnenkort moet legen gooi in een emmertje lauw water met een scheut biotex door de afvoer. De volgende dag leeg ik dan de vuilwatertank.
  • Thuis inderdaad steradent tabletten eerst in de schoonwatertank, nachtje laten inwerken en daarna door naar de vuilwatertank. Daarna alles goed doorspoelen met schoon water.
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...