Ga naar inhoud

geen stroom meer in camper toen ik hem uit stalling haalde


cofra
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dit is niet goed , na een uurtje rijden werkt het weer , de accu zou nu goed doorgeladen moeten worden , met / door de EBL ( aan 230 zetten ) of een aparte lader aansluiten . en dan de accu na een dag ruist even testen . Als een accu geheel of bijna ontladen is geweest gaat hij sulfateren en dan heeft hij schade aan de platen en zo minder capaciteit .  

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Ook ik heb een keer een lege accu gehad na een winter stalling.

De motor accu was totaal leeg. De oorzaak was de boordcomputer. Bij veel auto’s en campers blinkt er een rood ledje om de paar seconden. Als dit maar lang genoeg duurt dus tijdens de winterstalling, is je accu leeg.

Ik heb daarna een massa schakelaar bij de accu gemonteerd en nooit meer last gehad . Het zelfde heb ik gedaan bij de huishoud accu .

 

robot😀

Link naar reactie
Share on other sites

Twee dingen , een accu heeft een zelf ontlading en teven bij de meeste campers zit er wel een apparaat in die stroom afneemt voor het geheugen  , o.a radio en b.v boordcomputer of alarm .

 

Maar om een schakelaar te monteren / gebruiken kan b.v de radio opnieuw geprogrammeerd moeten worden door een code in te voeren  , ket wel dat je die code hebt .

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...