Ga naar inhoud

Invoer ervaring


NKC Moderator
 Share

Recommended Posts

Begin april 2017 heb ik via importautos in Roosendaal een camper invoer berekening laten doen en vervolgens de camper van 1 jaar oud ingevoerd. Administratie kosten €.306,00. Nadrukkelijk vermeld Importautos dat ik mij niet bang moet laten maken, indien de belastingdienst "dreigt" met een naheffing van de BPM. Indien dat onverhoopt gebeurt, zorgen zij met hun juridische dienst dat het ongedaan wordt gemaakt. Vrijwel direct na de goedkeuring van de RDW kreeg ik een naheffing van de belastingdienst Bpm van liefst €.2538,00. Importautos uit Roosendaal schrijft "dit wel even te regelen" wat is ontaard in een recent door mij betaalde extra BPM en invorderingsrente. En Importautos voelt zich niet verantwoordelijk. Inmiddels 20 maanden en zo'n vier cm dik dossier verder is dit dan een doodlopend paard geworden omdat importautos niet meer reageert zelfs op mijn mail. De moraal van dit verhaal? Waar kun je dan nog echt van op aan?  


Sandor Gora

Sandor Gora
09-01-2019 08:57

"Waar kun je dan nog echt van op aan?"

Wat een teleurstelling voor u. Ik vrees dat u alleen nog echt op de wet- en regelgeving aan kunt....

 
 

Equilibre
11-01-2019 10:47

Wat een uiterst vervelende en kostbare ervaring voor u. En dus een waarschuwing aan anderen om niet met dit bedrijf in zee te gaan.

Zelf heb ik goede ervaringen met Autotelex. Nadat ik mijn huis in Frankrijk heb verkocht, heb ik mijn daar nieuw gekochte camper en 2 personenauto’s zelf naar Nederland gehaald en ben met de taxatierapporten naar de RDW. gegaan

Alle bedragen in de rapporten zijn door de RDW/belastingdienst overgenomen en binnen de korste keren had ik mijn auto’s op Nederlands kenteken.

 

 
De-camperfanaat

De-camperfanaat
17-01-2019 08:29

Wat een vervelende zaak en een smak geld extra. Ik zie op hun website ook diversen malen staan dat zij het oplossen als er een naheffing komt.

Hebt u al eens het juridisch loket van de NKC hierover geinformeerd? Lijkt mij echt een geval waar zei u echt in moeten ondersteunen als u lid bent.

Ik denk dat als zo'n belangen organisatie met zo'n 50000 leden er werk van gaat maken en er aandacht aan gaat geven ze zich wel zullen bedenken.

Succes en laat het er niet bijzitten.

 

Magic_Edition
02-04-2019 02:49

44 berichten

Wat vervelend. Gelukkig hebben wij veel betere ervaringen met de invoer en is alles naar wens verlopen en hebben wij geen BPM naheffing gehad. Laat je dus niet afschrikken door dit voorbeeld, maar maak wel een grote boog om dit bedrijf. En de kosten van meer dan 300,- euro zijn echt buitensporig, wij betaalden nog geen 25% daarvan bij SFA-Parkstad. En kregen zelfs voor de aankoop reeds een gratis BPM-indicatie.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gewoon alles zelf gedaan, die bedrijven vertrouw ik voor geen meter, BPM indicatie berekenen kost niets, zorg voor de juiste gegevens, dus wel dat die kloppen, daarna kan voor 25 euro online alles zelf ingevuld worden en komt er een kant en klaar formulier uit wat je zo naar de belastingdienst kan sturen. Klopte bij mij op de euro precies. 

 

Hele import traject koste me 215 euro.

 

https://autoimport.autotelex.nl

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

daarom zorgen dat de gegevens kloppen en de belasting regeltjes kennen, anders betaal je idd teveel bpm, je mag zelf de goedkoopste optie nemen van de belastingdienst. Vraag me af hoe je aan die 185 euro komt als de rdw inschrijving al 100 kost en de bpm berekening 75? Blijft en nog maar 10 euro over voor de rest. 

Link naar reactie
Share on other sites

Het is heel eenvoudig. Iedere camper die uit duitsland ingevoerd wordt moet BPM betalen.

Lastiger is de nieuwwaarde incl. accesoires  te bepalen.

Hierover geldt een afschrijvings percentage, die je op het Internet Kunt vinden.

Erbij komt transport, leges, platen en eventueel de papieren laten invullen.

Andre

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-1-2020 om 17:01, AndreM zei:

Het is heel eenvoudig. Iedere camper die uit Duitsland ingevoerd wordt moet BPM betalen.

Lastiger is de nieuwwaarde incl. accessoires  te bepalen. Hierover geldt een afschrijvingspercentage, die je op het Internet kunt vinden.

Erbij komt transport, leges, platen en eventueel de papieren laten invullen.

Andre

 

 

 

 


Helemaal goed Andre. Inderdaad zaak om de juiste AF fabriek samenstelling van het basisvoertuig te laten onderzoeken. Veel campers worden immers gebouwd op de goedkopere chassis cabine uitvoering en vaak ook nog voorzien van een Al-Ko chassis. Daar ligt veel BPM-winst en dat kan alleen een professioneel bureau goed voor je berekenen. De 75,- euro die wij hiervoor betaalden aan SFA-Parkstad hebben wij direct terugverdiend door een rest-BPM berekening die bijna 1000,- euro lager was dan ik zelf online te zien kreeg via die computerfirma's.

En voordelige campers vind je o.a. hier: www.mobile.de, www.caraworld.de en www.autoscout24.de en uit België vaak leuke deals bij Urbano.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-1-2020 om 18:01, AndreM zei:

 

Erbij komt transport, leges, platen en eventueel de papieren laten invullen.

Andre

 

 

 

 

 

Precies dat BPM verhaal is mij bekend met al zijn trucjes etc, mijn vraag was of de rest dus voor 185 euro kon via die SFA parkstadt, ik heb het zelf gedaan en was 200 euro kwijt aan alles (incl rdw keuring, papierwinkel in DE, platen, transport  etc etc ) 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Op 11-1-2020 om 20:16, SkiRon zei:

duidelijk, dank voor de info.

Magic  Ed is van wc eend, ik bedoel SFA-Parkstad. Dus natuurlijk kiest hij voor zijn eigen diensten. Mensen kijk gerust op autotelex en kijk op je cvo papieren welke basis gebruikt is bij je camper. 
 

Ron en Ella Albers

Kunnen moderators kijken of ron en Ella albers niet heel toevallig ook onze magic Ed is? 

 

Link naar reactie
Share on other sites

tja reclame maken, ieder zijn ding, ik vind het vreselijk irritant en werkt dus averechts op mij, het is zonde want ik neem dat bedrijf hierdoor niet meer serieus, wordt bijna bij iedere post aangehaald en gelinked. 

aangepast door SkiRon
Link naar reactie
Share on other sites

Wie goed werkt mag daarvoor best beloond worden. Wij zijn Gre en Don, dus geen Ron en Ella Albers en hebben geen aandelen van Sfa en werken er ook niet. Maar wij hebben wel met behulp van hen een prima invoertraject uit België gehad onlangs. En gaan nu genieten van onze camper uit 2012 zonder de 15% fijnstofheffingstoeslag te moeten betalen die de RDW-keurmeester ons wilde aansmeren door zijn onkunde. Gelukkig zag men dat bij Sfa bij controle van het toegekende kenteken en hebben wij dit kunnen laten corrigeren middels bezwaar bij de RDW.
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...