Ga naar inhoud

Werkt een Trumatic kachel als er geen water in de boiler aanwezig is?


BertG
 Share

Recommended Posts

heb helaas geen handleiding van mijn Trumatic kachel/boiler, dus vandaar mijn vraag.

Werkt de kachel wel als de boiler leeg is en al het water is afgetapt.

Uiteraard zet ik hem dan enkel op de kachel.

 

Verder wil ik graag weten wat het betekend als er een rood lampje brandt op de bedieningsknop/

 

Alvast bedankt ,groet Bert 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo BertG,

 

Hier een link naar een gebruiksaanwijzing (check even of dit jouw model is) https://www.gebruikershandleiding.com/Trumatic-Combi-6/preview-handleiding-403983.html

In deze handleiding staat dat hij kan verwarmen zonder gevuld te zijn met water.

Maar . . ..  check even jouw model en zoek op die website (zie Link) of jouw model erbij staat.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
33 minuten geleden, adria wim zei:

De thermostaat heeft een zomer en winterstand voor de boiler , maar volgens mij zit er altijd water in omdat de kachel niet afgesloten kan worden van het leiding systeem, hij loopt wel leeg met de vorstbeveiliging . Rode lamp is altijd  een probleem met de truma.


Nee, de boiler kan gewoon leeg zijn met de knop op de stand verwarming. Dan doet de kachel het wel.
En de zomer en winterstand van de boiler heb ik nog nooit gezien. Je regelt de boiler temp ook met de draaiknop en kunt kiezen uit 40 of 60 graden warm water. 
 

Link naar reactie
Share on other sites

het is de watervraag (koud of warm maakt niet uit) die zorgt dat de boiler de ja de nee gevuld wordt, kachel kan zonder boiler draaien maar zodra je dus water neemt wordt de boiler toch gevuld. Dus meestal zit er water in de boiler als de kachel aan staat maar hoeft dus niet. Zomerstand is alleen warm water( 40 of 60) zonder kachel functie.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Als je in de winter weg ga, nee je geen water in de tank, bij 5gr + treedt de vorst beveiliging in werking.

dus in de winter geen water in de tank, betekend geen water in de boiler, maar je kan wel je verwarming aanzetten.

camper 2018 dit is mijn ervaring, er zullen ook andere types zijn waar het net even anders werkt.

 

nog gelukkig nieuwjaar 

groetjes van mij.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...