Ga naar inhoud

12v


jannie
 Share

Recommended Posts

Als we op 12v tv kijken, een mobiel opladen, 1 lampje aan en doen dán de kachel aan op hoge stand, krijgen we op tv in beeld "pas op spanning onder de 10v" en hij viel uit... maar volgens het display was de accuspanning 12.59v.... wat kan dat zijn, of wat doen we verkeerd?

Link naar reactie
Share on other sites

Ga ook na wat de spanning is bij de TV zelf wanneer deze in bedrijf is. Mogelijk is er te veel weerstand tussen accu en TV (tengevolge van stekers, dunne kabel etc. Als de weerstand 1 ohm is en je trekt 3 ampere (tv van 36 watt) dan verlies je al 3 x 1 = 3 volt en dan kom je al snel onder de 10 volt.

Link naar reactie
Share on other sites

Kabellengte, diameter van de kabel en brakke verbindingen en slechte conditie accu kunnen de oorzaak zijn dat van de 12.59 volt bij de accu, bij de tv de spanning minder is. (zie opmerking Edward)

Zitten er meerdere gebruikers op de kabel van de tv? Dan zou ik die een ander aansluiting vanaf de accu geven.

Heb je de tv met een sigarettenaansteker plug aangesloten? Dan zou ik die al eerste een vaste verbinding geven.

aangepast door CaradoT135
Link naar reactie
Share on other sites

Hier nog even een aan vulling ,mijn broer had de zelfde problemen , daar zat tussen de voedingsdraad een spanning stabilisator monteer c.a 12 v en bij het aanzetten van de tv stond voor de stabilisator de accu spanning en er na 10 , 2 volt en dan valt de tv uit als de accuspanning iets daad door het verbruik .

 

 De draden aan de stabilisator waren net zo dik als een telefoon draad .  

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, supreme zei:

De draden aan de stabilisator waren net zo dik als een telefoon draad . 

Telefoondraad is wel heel erg dun en daar zou ikzelf geen 12 volt op willen zetten. Als een zekering zwaarder is dan de telefoondraad, dan fikt bij sluiting je hele telefoondraad weg. Volgens mij werkt het beter als je minimaal Ø 1,5 mm neemt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...