Ga naar inhoud

Schadevrije jaren camperverzekering


ChrisGustaven
 Share

Recommended Posts

Beste allen,

 

Bij het afsluiten van een camperverzekering bij NKC een heb ik mijn schadevrije jaren opgegeven. Dit is inclusief een aantal schadevrije jaren opgebouwd bij een leasemaatschappij. Nu weigert NKC deze schadevrije jaren van de leasemaatschappij op te nemen omdat de polis (logischerwijs) niet op mijn naam stond. Vanuit de leasemaatschappij heb ik een leaseverklaring ontvangen met daarop de schadevrije jaren. Wat is jullie ervaring in deze en wat zijn de plichten voor een verzekering tot het opnemen van de schadevrije jaren? Ik zie namelijk dat er andere verzekeraars zijn (best wel heel veel) die wél rekening houden met een leaseverklaring.

 

Met vriendelijke groet,

Chris

aangepast door ChrisGustaven
Link naar reactie
Share on other sites

De leasemaatschappij is inmiddels uit beeld. In RoyData is mijn historie nooit opgenomen, hier heb ik bij iedere autoverzekering last van maar tot nu toe worden de schadevrije jaren netjes opgenomen (buiten RoyData om). NKC is de eerste die zo lastig doet en vast blijft houden dat zij geen leaseverklaringen accepteren. Ik vraag mij dan af waarom de leaseverklaringen überhaupt in het leven zijn geroepen als NKC hier niks mee doet.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Vraag het eens bij Centraal Beheer. Persoonlijk hebben we daar positieve ervaring mee. Sinds deze week hebben we ook onze camper verzekerd.
Eerste 3 jaar gegarandeerd aankoopprijs terug zonder taxatie zonder extra kosten.

aangepast door Marenov
Link naar reactie
Share on other sites

Daarom dus geen NKC, ik had hetzelfde, zit nu bij safetrip die dit netjes geregeld hebben, ook de voorwaarden zijn van belang dus let daar goed op als je een andere verzekering zoekt, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Genoeg keuze buiten de starre en te dure NKC.

aangepast door HymerBoy
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-3-2023 om 21:40, Marenov zei:

Vraag het eens bij Centraal Beheer. Persoonlijk hebben we daar positieve ervaring mee. Sinds deze week hebben we ook onze camper verzekerd.
Eerste 3 jaar gegarandeerd aankoopprijs terug zonder taxatie zonder extra kosten.

Ik hoop voor u dat dat uw camper niet meer heeft gekost dan € 75.000, want in de polisvoorwaarden van Centraal Beheer staat toch heel iets anders dan "3 jaar gegarandeerd aankoopprijs terug zonder taxatie zonder extra kosten"

 

Hoe regelen wij schade als de aanschafwaarde van de camper hoger was dan € 75.000,-?

Let op 1: deze regeling geldt alleen als u de camper 3 jaar of korter heeft.

Let op 2: bij een geldig taxatierapport geldt een aparte regeling.

Wij betalen de reparatiekosten. Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde.

U levert de camper in met de sleutels, accessoires en het kentekenbewijs.

Wij betalen de dagwaarde van de camper + 10%, tot maximaal de aanschafwaarde. –

De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert.

Wij houden rekening met bestaande beschadigingen.

U heeft een vergoeding gekregen om de beschadiging te laten herstellen, maar dat heeft u niet gedaan. Deze vergoeding trekken wij af van de waarde van de camper.

U heeft geen vergoeding voor het herstel van de beschadigingen aangevraagd. 50% van de herstelkosten van de bestaande beschadigingen trekken wij af van de waarde van de camper.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Iedereen mag van mijn een eigen keuze maken , toe ik mijn 1e camper kocht , Heeft een familie lid ook onderzoek gedaan voor een verzekering zij hadden zelf ook een camper gekocht , en verzekerd bij het NKC

 

Wat ik als voordeel  heb ervaren , dat men in de stalling een premie verlaging kan aan vragen WA CASCO ( 6 maanden )en dan betaal je een stuk je minder premie en dat heeft niet iedere andere verzekering .

 

In oktober is mijn Adria  Matrix sumpreme SC ( 2012 ) geheel verwoest door brand , hij was in 2020 nog getaxeerd .

 

Nu de afwerking , gewoon top , Ik moest een expertniche maken van de inboedel  , en ik daar bij kon ook hulp krijgen van het NKC ( niet nodig ), na een week werd er gebeld hoe het verliep , en zelf kregen  wij ) na 2 dagen ) een mooie bos bloemen van het NKC . De schade die ingediend was is binnen 2 maanden ( in 2022 ) voor 100 % door Het NKC uitbetaald . 

 

Ik had na twee weken na de brand weer een andere camper ( gebruikt 2014 zelfde merk type SL ) gekocht , en weer bij NKC verzekerd met 3 jaar na aankoop garantie Van af datum aankoop . 

 

Ik heb de ervaring let op haal niet de krenten uit de pap , want ander kan je hoger krijgen , en dat bevalt niet .

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 6 months later...
Op 9-3-2023 om 18:30, Gerard en Gonnie zei:

bedenk wel:

de NKC verzekering is goed,

en duur, maar zeker niet meer soepel als het om klantgericht meedenken gaat.

Dat was ooit veel en veel beter.

Met een NKC reis in Engeland brak ik halverwege mijn pols. Daar in loopgips gezet en in Nederland verder behandeld. Vrijwel alles kwam niet voor vergoeding in aanmerking. Alleen met veel moeite taxikosten van en naar ziekenhuis. Schandalig dat NKC zich inlaat met zo een partij. Geen goed woord voor over. Ook communicatie was ronduit onbeschoft. Er zijn zeker betere,heb dus ook al mijn verzekeringen bij NKC opgezegd.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Op een koude winteravond gewoon even scrollen door dit forum. Dromend over het camperseizoen.

En dan zie ik dit bericht staan. Wat een gemopper over het NKC.

Na een hagelschade aan ons dak (van onze vorige camper) heeft de NKC keurig een nieuw hagelbestendig dak vergoed.

Alles werd goed geregeld! Je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Dus NKC gewoon doen!

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...