Ga naar inhoud

Oplaadmodus huishoudaccu


Emiel
 Share

Recommended Posts

Dag allen, 

 

Hier een nieuwbakken camperaar! Vorig jaar een mooi campertje gekocht van 30 jaar oud gekocht. Een Peugeot J5 2.5D met een Dethleffs opbouw. Genoeg aan op te knappen, maar niet persé noodzakelijk om al heerlijk te kunnen genieten van het vrije leven. Afgelopen weken er ook voor het eerst de zomervakantie mee beleefd! Super, nooit meer anders. En dat zelfs met drie kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar... 

 

Op een doorreisnacht werden we ruw gewekt door het alarm van de CO-melder. We hadden geen verbrandingsapparaten aan of aangesloten, dus mijn aandacht ging al snel naar de huishoudaccu. We stonden aan de walstroom en ik weet dat als een accu kapot is, deze kan 'droogkoken' en dan o.a. het zeer gevaarlijke H2S (waterstofsulfide) produceert. De CO-melder kan hierop aanslaan, wat nu dus ook gebeurde. 

 

Ik heb de accu van de lader afgehaald en deze hebben we niet meer gebruikt. We konden op zich prima zonder, maar eenmaal thuis uiteraard toch de situatie hersteld (koelkast onderweg aan en het toilet doorspoelen is wel handig). De accu was inderdaad kapot. Nieuw exemplaar er in en klaar.

 

Inmiddels toch ook even gekeken naar de (druppel)lader. De lader (C-TEC MXS 7.0) die er in zit gemonteerd wordt wel hoog aangeschreven. Toch zie ik in de handleidingen ook allerlei oplaadprogramma's die de lader kan volgen.

 

Een lang verhaal kort: welke laadmodus is nu de juiste of het meest geschikt? De lader staat nu op "Normal". Zie de afbeeldingen die ik bij dit item heb toegevoegd. 

 

Bedankt voor het meedenken alvast! 

 

Screenshot_20210801_110153.thumb.jpg.80797b7fd6a593165458822e78a29167.jpg

 

Screenshot_20210801_111910.thumb.jpg.31119249a7dee5132344c7d385817858.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

10 minuten geleden, supreme zei:

Emiel , dit hangt er van af welke accu je monteert heeft . verder is het een heel duidelijke lader daar is niets mis mee .

Het is een 'normale' semi-tractie accu, bedoeld voor gebruik voor recreatiedoeleinden (huishoudaccu). Het aantal Ah heb ik even niet helder op dit moment. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...