Ga naar inhoud

Lifetime updates niet te downloaden


Charlie
 Share

Recommended Posts

Snooper Navigatie voor caravan en camper.
Deze apparatuur wordt geleverd met lifetime updates van wegenkaarten en ACSI campings in geheel Europa. Updaten kan o.a. via een app in de Apple AppStore. Aleen dit werkt niet. Snooper wil wel een nieuwe SD kaart leveren voor 49 pond en extra 15 pond voor de verzending en dat voor een pakketje dat in de brievenbus kan.
Wie heeft ook zo’n ervaring?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Wij hebben drie jaar geleden zo'n nieuwe SD-kaart gekocht bij Truck-navigatie.nl. Een jaar later ging het aansluitingscontact van de oplader kapot. Opgestuurd naar Engeland en laten repareren omdat we net al een dure SD-kaart hadden gekocht. Maar dat hadden we beter niet kunnen doen, want sinds 1 januari heeft Snooper, ondanks "levenslange updates", besloten dat ons apparaat te oud is. Hij doet het nog wel, maar we kunnen niet meer updaten. Hij is van 2012 en hij bevalt goed, maar er moet toch maar iets nieuws komen. Ik geloof wel dat je korting krijgt als je weer een Snooper koopt, maar we hebben een camper gekocht en laten navigatie inbouwen.

Link naar reactie
Share on other sites

Meestal zetten fabrikanten het in de voorwaarden dat ‘levenslang’ niet betekent hoe lang de eigenaar van het apparaat leeft, maar hoe lang wordt aangenomen dat het apparaat leeft.

 

Over Lifetime Updates
Bij Smart-TV’s is het nog leuker en wordt bij veel fabrikanten het apparaat gedurende de garantieperiode (2 jaar) ge-update, na die periode zit je met allemaal Apps die irritant steeds weer op je scherm verschijnen, maar stuk voor stuk niet meer werken omdat ze niet meer worden ge-update. Het lullige is dat als je een nieuwe TV wil kopen de meeste Smart-TV’s zijn.

aangepast door Wim Corduwener
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Voor de 2e keer een probleem met een Snooper s 2700, mijn eerste gaf na 2 jaar software problemen, hij viel tijdens het rijden uit. De zaak waar ik hem toen der tijd gekocht had was geen Snooper dealer meer. 

In Veendam een nieuwe dealer gevonden, het probleem voor gelegd, advies opsturen. maar dan heb je geen navigatie asl je met de camper weg wil. Uit nood een nieuwe gekocht, deze zelf wezen ophalen in Veendam. Nu nog geen 3 jaar (in juni 2019 aangeschaft) Dealer in Veendam kan niets doen, opsturen is de enige mogelijkheid.

Ben nu in afwachting van een mail uit Veendam met het juiste adres in Engeland waar ik hem naar toe kan sturen,

Hopelijk heb ik hem in januari terug als we naar Portugal willen voor een paar maanden.

Dus in een tijd bestek van nog geen 6 jaar 2 snoopers met problemen, als ze het doen was ik er tevreden mee, gaf op tijd hoogte alarm aan e.d. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik zou een ander merk kopen. Ik had problemen met mijn TomTom, wilde niet updaten, uit nood een Chinees gekocht van 9" in Waalre(de kievit electronics), voor veel minder dan de helft dan een TomTom van meer dan 400,- euro, gebruikt in Noorwegen, draait als een tierelier. Heeft de nieuwste kaarten bij aankoop. Updates moet ik wel kopen a 25,- 1xper jaar als ik dat nodig vind.

aangepast door FJC48
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het zijn geen 2 SD kaartjes, maar een extra kaartje die het interne geheugen ondersteund.

In de Garmins met ingebouwde dashcams, zit wel een extra slot voor een 2e SD kaart t.b.v. de beelden, niet de kaarten.

 

Wij hebben een tijd de Garmin Nüvi 2460 gebruikt van mijn schoonouders, deze is nu 11 jaar oud heeft deze vorige week nog de laatste update gehad.

 

De term levenslange update, wil bij Garmin zeggen, zolang het toestel de updates kan verwerken.

 

Wij hebben verschillende merken navigatie systemen gebruikt, er is niet 1 die boven de rest uit springt voor ons. Alle hebben voor- en nadelen en daar moet je voor jezelf kiezen wat voor jou het beste functioneerd.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...