Ga naar inhoud

Schoonwatertank in Knaus


Riet
 Share

Recommended Posts

In de Knaus campers zit tegenwoordig een serviceluik waarachter de schoonwatertank zit. De “schoonmaak- en afdicht-deksel” zit dan aan de voorkant, zodat je bij het schoonmaken makkelijker met je hand erin kunt.

Nu wordt geadviseerd om tijdens het rijden max. 10 liter water in de tank te doen.

Knaus schrijft zelf in de brochure onder aanvulling H711:   “vulniveau van de watertank is door een overloopventiel begrensd tot 10 l. aanbevolen vulniveau tijdens de rit”.  
Waarom ???

Er wordt verteld dat als er meer water in de tank zit, de deksel gaat lekken tijdens de rit.

Is dat waar ??

Dan is het rondtrekken en op vrije plaatsen staan dus niet mogelijk !

Graag verneem ik uw ervaring of advies.

Link naar reactie
Share on other sites

Riet , ik kan dit probleem helemaal niet , het is wel zo als de afsluitdop aan de zijkant zit dan kan er wel extra druk op komen tijdens het rijden maar eigenlijk zou dit moeten kunnen .

 

Alleen dat je wat water in de vuilwatertank laat zitten tijdens het rijden om hem wat te spoelen . 

 

Het zou dus kunnen zijn dat ze een probleem hebben met die tanken en ze niet willen vervangen , en zo een oplossing hebben bedacht , onder het motto zo zijn we er van af .

 

Eigenlijk kan je zo niet eens vrij reizen want je zou dan steeds water moeten tanken bij een service punt en daar overnachten en smorgen weer geddlte aftappen en weer verder , dit kan niet de bedoeling zijn van een kamper gebruik .

 

Ik zou naar de dealer gaan en dit advies aankaarten .

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Het niveau bij een open overloopventiel is 10 liter. Hierdoor is het eigen gewicht van de camper volgens de wettelijke weging lager en dus het laadvermogen hoger. Bij een gesloten overloopventiel kan de camper bij een volle watertank boven het maximum totaal gewicht komen en dat mag niet. Het lijkt m.i. op een truc om met gunstige gewichten te adverteren.

Ik ken het maximum toelaatbare gewicht niet van uw camper, en ook niet de bezetting, maar u wel en u weet dus of u met een (bijna) volle watertank kunt rijden zonder boven het maximum toelaatbare gewicht te komen.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 14-5-2021 om 19:40, Riet zei:

In de Knaus campers zit tegenwoordig een serviceluik waarachter de schoonwatertank zit. De “schoonmaak- en afdicht-deksel” zit dan aan de voorkant, zodat je bij het schoonmaken makkelijker met je hand erin kunt.

Nu wordt geadviseerd om tijdens het rijden max. 10 liter water in de tank te doen.

Knaus schrijft zelf in de brochure onder aanvulling H711:   “vulniveau van de watertank is door een overloopventiel begrensd tot 10 l. aanbevolen vulniveau tijdens de rit”.  
Waarom ???

Er wordt verteld dat als er meer water in de tank zit, de deksel gaat lekken tijdens de rit.

Is dat waar ??

Dan is het rondtrekken en op vrije plaatsen staan dus niet mogelijk !

Graag verneem ik uw ervaring of advies.

Hebben zelf een (nieuwe) Knaus Sky Ti 650 MF met dezelfde voorziening. Heb het ook in de handleiding gelezen. Kan het niet helemaal plaatsen, maar wij vullen de tank regelmatig tot 90% en hebben tot nu toe gaan problemen gehad. Trouwens, als ik op de camping/ camperplaats de watertank volgooi, loopt ie echt niet leeg, dus die overloop is voor mij een raadsel (heb hem fysiek ook niet kunnen vinden). Wel is het natuurlijk zo dat 100 liter water meenemen ook betekent dat je 100 kg gewicht meeneemt. Bij ons niet echt een probleem (camper weegt volledig beladen, incl. 2 personen, volle tank diesel en half volle watertank) ongeveer 3400 kg. Maar toch, als het niet echt nodig is, vul ik ter plaatse de tank pas volledig af.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...