Jackpiet Geplaatst: 15 april 2021 Share Geplaatst: 15 april 2021 Camper hymer tramp 654 uit de stalling gehaald. Water erop gezet. Toilet doet helemaal niets, toilet is een thetford c-250 s Zekering onder afvaltank is stuk, deze vervangen. Ventilator van toilet doet het nu wel. Toilet spoelt nog steeds niet door. Wanneer ik de waterkraan in de keuken of badkamer openzet hoor je de waterpomp lopen. Druk ik de knop van het toilet in om door te spoelen, dan hoor je de waterpomp niet lopen. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 15 april 2021 Share Geplaatst: 15 april 2021 Knopje defect. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 15 april 2021 Share Geplaatst: 15 april 2021 Probeer bij de drukknop draad aansluitingen te komen , een meet op de plus of je daar spanning komt zo ja , en druk dan op de knop of hij spanning geeft naar de pomp . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 15 april 2021 Share Geplaatst: 15 april 2021 Hallo JacPiet, De drukknop bedient een magnetische klep, deze zou ook kapot kunnen zijn OF een stekkertje los. . . . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 15 april 2021 Share Geplaatst: 15 april 2021 Edward , aan die klep had ik niet gedacht , dus pomp moet klep zijn . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 15 april 2021 Share Geplaatst: 15 april 2021 Misschien helpt dit (gevonden op Camperforum) Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 16 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2021 Ik sta nu op de camping en heb geen meetapparatuur bij mij om het door te meten. Zondag ben ik weer thuis om alles door te meten. Ik heb alle stekkers nagekeken en deze zitten nog vast. Ik ben op zoek geweest naar de magnetische maar kan ik die ergens vinden? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 16 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2021 Ik wilde schrijven, ik ben op zoek geweest naar de magnetische klep, maar waar kan ik die ergens vinden? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 16 april 2021 Share Geplaatst: 16 april 2021 Die zit in de toiletpot, je moet hem dus openmaken. Als je cassette eruit hebt gehaald en je kijkt schuin omhoog moet je hem kunnen zien zitten. Volg desnoods de waterslang met je hand dan kom je hem wel tegen. Je kunt ook de elektra draden volgen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 16 april 2021 Share Geplaatst: 16 april 2021 Hoe is je Duits? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 16 april 2021 Share Geplaatst: 16 april 2021 Dat er een filter in de C 200 zit wist ik ook niet het staat ook nergens bij mij in de documentatie ik ga een kijken of deze wel schoon is ! . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 16 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2021 Mijn Duits is niet zo goed, ik haal eruit dat er schroefjes losgedraaid moeten worden. Ik vraag aan een vriend van mij of hij het wil vertalen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 17 april 2021 Share Geplaatst: 17 april 2021 Leuk om deze vertaling te lezen, ook handig voor andere forum leden. Persoonlijk zou ik het filter wel plaatsen want het houdt vervuiling tegen. Als er een kleine vervuiling in de magneetklep blijft hangen dan sluit de klep niet goed meer en blijf je water gebruiken. De kans hierop is heel klein maar als het je onderweg treft is het heel vervelend. Succes met het oplossen! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 18 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 18 april 2021 Bedankt voor de vertaling en de tips, hier kan ik wat mee. Maar ik heb nog een vraag of bevestiging nodig voordat ik komende week ga demonteren. Als ik de waterkraan in de keuken en toilet open heb gezet dan staat er druk op de waterleiding. Als ik daarna deze kranen sluit, dan staat er op de gehele waterleiding waterdruk. Als ik dan de spoelknop van het toilet indruk, dan stroomt er alleen de overdruk uit. De spoelknop is dan toch niet stuk? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 18 april 2021 Share Geplaatst: 18 april 2021 Inderdaad dan is de spoelknop niet stuk en zou na enige tijd de waterpomp weer moeten aanslaan. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 20 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 20 april 2021 Magneetsluiting gedemonteerd, hij gaat gewoon open en dicht als ik het commando geef met de spoelknop. Ik heb de stekkers bij de watertank en toilet gecontroleerd, deze zitten vast. Nu is electronica niet mijn sterkste punt. Maar vanuit de watertank gaan er drie kleuren naar de camper. Groen Roze en Paars, wat is de betekenis van deze kleuren? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 20 april 2021 Share Geplaatst: 20 april 2021 Tja die kleuren ken ik niet. Ik kan nu alleen nog bedenken dat er een vlotter in de thettford cassette zit met een magneet die een reed-schakelaar buiten de casette laat sluiten. Als deze blijft hangen dan “denkt” het systeem dat de cassette vol is en dan wordt de waterklep niet geopend (om overstromen van de cassette te voorkomen). Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 20 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 20 april 2021 Ik heb de draden die van de watertank naar het toilet lopen doorgemeten en daar zat ook geen breuk in. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 20 april 2021 Share Geplaatst: 20 april 2021 Misschien geeft dit nog een kans. https://tony-sparks.co.uk/blog/2020/09/11/thetford-toilet-flush-not-working/ Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jackpiet Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Share Geplaatst: 14 mei 2021 Ik heb alles weer in elkaar gezet zonder resultaat. Na een paar dagen weer geprobeerd maar hij deed nog steeds niets. Nu is dat geen bron van zorgen voor ons, wij hebben een bidon met water naast het toilet staan en spoelen nu zo door. Maar wat schets mijn verbazing. Wij staan nu een paar dagen op de camping, en ik dacht laat ik het nog een keer proberen, en wat denk je, hij doet het weer. RARA hoe dit kan maar het is opgelost. Iedereen bedankt voor de nuttige tips. Ik heb er nog een foto bijgevoegd toen hij helemaal gedemonteerd was. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 14 mei 2021 Share Geplaatst: 14 mei 2021 Gefeliciteerd! Inderdaad een vreemd verschijnsel. Je hebt wel doorzettingsvermogen zeg! Leuk dat je het resultaat deelt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.