Ga naar inhoud

Toilet spoelt niet meer door.


Jackpiet
 Share

Recommended Posts

Camper hymer tramp 654 uit de stalling gehaald.

Water erop gezet.

Toilet doet helemaal niets, toilet is een thetford c-250 s

Zekering onder afvaltank is stuk, deze vervangen.

Ventilator van toilet doet het nu wel.

Toilet spoelt nog steeds niet door.

Wanneer ik de waterkraan in de keuken of badkamer openzet hoor je de waterpomp lopen.

Druk ik de knop van het toilet in om door te spoelen, dan hoor je de waterpomp niet lopen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? 

Link naar reactie
Share on other sites

Leuk om deze vertaling te lezen, ook handig voor andere forum leden.
Persoonlijk zou ik het filter wel plaatsen want het houdt vervuiling tegen. Als er een kleine vervuiling in de magneetklep blijft hangen dan sluit de klep niet goed meer en blijf je water gebruiken. De kans hierop is heel klein maar als het je onderweg treft is het heel vervelend. 
Succes met het oplossen!

Link naar reactie
Share on other sites

Bedankt voor de vertaling en de tips, hier kan ik wat mee.

 

Maar ik heb nog een vraag of bevestiging nodig voordat ik komende week ga demonteren.

Als ik de waterkraan in de keuken en toilet open heb gezet dan staat er druk op de waterleiding.

Als ik daarna deze kranen sluit, dan staat er op de gehele waterleiding waterdruk.

Als ik dan de spoelknop van het toilet indruk, dan stroomt er alleen de overdruk uit.

De spoelknop is dan toch niet stuk?

Link naar reactie
Share on other sites

Magneetsluiting gedemonteerd, hij gaat gewoon open en dicht als ik het commando geef met de spoelknop.

Ik heb de stekkers bij de watertank en toilet gecontroleerd, deze zitten vast.

 

Nu is electronica niet mijn sterkste punt.

Maar vanuit de watertank gaan er drie kleuren naar de camper.

Groen Roze en Paars, wat is de betekenis van deze kleuren?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Tja die kleuren ken ik niet. Ik kan nu alleen nog bedenken dat er een vlotter in de thettford cassette zit met een magneet die een reed-schakelaar buiten de casette laat sluiten.  Als deze blijft hangen dan “denkt” het systeem dat de cassette vol is en dan wordt de waterklep niet geopend (om overstromen van de cassette te voorkomen). 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb alles weer in elkaar gezet zonder resultaat. Na een paar dagen weer geprobeerd maar hij deed nog steeds niets. Nu is dat geen bron van zorgen voor ons, wij hebben een bidon met water naast het toilet staan en spoelen nu zo door. Maar wat schets mijn verbazing. Wij staan nu een paar dagen op de camping, en ik dacht laat ik het nog een keer proberen, en wat denk je, hij doet het weer. RARA hoe dit kan maar het is opgelost. Iedereen bedankt voor de nuttige tips. Ik heb er nog een foto bijgevoegd toen hij helemaal gedemonteerd was.

IMG_20210419_173548.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...