Ga naar inhoud

Sigarettenaansteker aansluiting werkt niet terwijl er wel spanning op de draden staat.


Possl
 Share

Recommended Posts

Op een extra sigarettenaansteker aansluiting die gevoed wordt door een zonnepaneel en daarna via huishoudaccu meet ik ongeveer 14 volt.

als ik er iets op aansluit een usb stekker of een kleine omvormer gebeurt er niets,echt onbegrijpelijk voor mij.

Wel spanning maar toch ook weer niet.

Help!!

het heeft wel altijd gewerkt.

aangepast door Possl
Iets vergeten
Link naar reactie
Share on other sites

Waar op de draden is de spanning gemeten?

kijk eens zorgvuldig naar het het contact zelf. Zit er een zekering in?

Als het altijd gewerkt heeft en er staat wel spanning op de draden, zit het probleem in het 12 v stopcontact. Iets afgebroken, plus onbereikbaar o.i.d.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Maar het vreemde is dat het 8 jaar probleemloos heeft gewerkt.

De draden los gemaakt van de sigarettenaansteker en 14 volt gemeten,nieuwe sigarettenaansteker geplaatst en weer staat daar geen spanning op,alle zekeringen zijn goed,alle zekeringen op EBL zijn ook goed.Compleet raadsel.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Maar het vreemde is dat het 8 jaar probleemloos heeft gewerkt.

 

bedoel dat het zonnepaneel via de laadregelaar de huishoudaccu’s laad,en die gaan naar de led-verlichting en o.a. Naar een tweede sigarettenaansteker in de camper,op deze sigarettenaansteker meet ik tussen de 13/14 volt,maar steek ik daar een usb stekker in of kleine omvormer dan is er geen spanning meer,terwijl er wel 13/14 volt op staat.Sluit ik deze twee op de sigarettenaansteker op het Dashboard aan dan werken ze gewoon.Alle zekeringen zijn goed op het EBL blok en op de draad naar de sigarettenaansteker.Kortom ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 20-3-2021 om 20:46, Possl zei:

Maar het vreemde is dat het 8 jaar probleemloos heeft gewerkt.

De draden los gemaakt van de sigarettenaansteker en 14 volt gemeten,nieuwe sigarettenaansteker geplaatst en weer staat daar geen spanning op,alle zekeringen zijn goed,alle zekeringen op EBL zijn ook goed.Compleet raadsel.

Als er wel spanning staat op de draden, maar niet op het stopcontact, ook niet het nieuwe, is er toch iets mis met de aansluiting. Gebruik je stekkerverbindingen? Doe je de plus wel in het midden?

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Op 21-3-2021 om 16:16, Possl zei:

Maar het vreemde is dat het 8 jaar probleemloos heeft gewerkt.

 

bedoel dat het zonnepaneel via de laadregelaar de huishoudaccu’s laad,en die gaan naar de led-verlichting en o.a. Naar een tweede sigarettenaansteker in de camper,op deze sigarettenaansteker meet ik tussen de 13/14 volt,maar steek ik daar een usb stekker in of kleine omvormer dan is er geen spanning meer,terwijl er wel 13/14 volt op staat.Sluit ik deze twee op de sigarettenaansteker op het Dashboard aan dan werken ze gewoon.Alle zekeringen zijn goed op het EBL blok en op de draad naar de sigarettenaansteker.Kortom ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Kan het zijn dat de tweede sigarettenaansteker  b.v.een bosch maat (Powerlet)  is?  Deze is inwendig anders van maatvoering dan de standaard sigarettenaansteker. In dat geval heb je een universele stekker nodig

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...