Ga naar inhoud

camper zelf verkopen of via bedrijf


ine
 Share

Recommended Posts

dag, wij hebben een mobilvetta ducato camper uit 1998 met 139.000 km op de teller.

 

de camper is 5,5 meter en 5 persoons. Ziet er nog goed uit maar is natuurlijk wel gebruikt.

Steeds apk gekeurd en goed onderhouden. Er zijn kort geleden nieuwe gloeispiralen en distributieriem ingekomen evenals nieuwe radiator.

wij zitten nu met het dllemma of wij de camper zelf verkopen  via bijv. marktplaats of via het bedrijf waar wij een andere camper hebben gekocht.

zij willen dit voor ons doen via hun website,  marktplaats etc. maar vragen hier natuurlijk een bedrag voor.

aan de ene kant is het makkelijk voor deze weg te kiezen aan de andere kant hebben wij wel het gevoel dat het bedrijf laag inzet qua prijs.

Dat is ook logisch op zich want zij willen er natuurlijk ook zo snel mogelijk vanaf.

Wie heeft er recente ervaring met de verkoop van een oudere camper en kan ons adviseren?

alvast hartelijk dank,

 

ine

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Ine,

ik begrijp dat jullie de camper niet hebben ingeruild en daardoor mogelijk een korting op de nieuwe camper hebben gekregen.

 

In dat geval zou ik jullie oude camper zelf verkopen. Hij is goed onderhouden en in goede staat. Als je er dan een redelijke prijs voor vraagt zal de verkoop niet zo moeilijk zijn en wat ik heel belangrijk vind,  je hebt zelf de touwtjes in handen.

 

Bij het verkopen door de handelaar "in jullie opdracht"  zou ik me te afhankelijk van hem voelen.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Waarom probeer je het niet hier op het forum bij Vraag en aanbod?  Is gratis en een groot publiek. Wel duidelijke omschrijving en foto's bijvoegen hoor want anders krijg je gelijk commentaar haha.  Succes met de verkoop en heel veel plezier met de nieuwe.

 

PS. Ik heb zelf 2 campers via Marktplaats verkocht en dat is vlot en prima gegaan.

 

Groetjes Jelle

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb vorig jaar mijn camper particulier verkocht, en een andere occasion aangekocht via een regulier camper bedrijf. Het is me snel gelukt de vorige camper particulier te verkopen. Ik kreeg er niet de hoofdprijs voor, maar gewoon ‘marktconform’. De occasion die ik aanschafte werd ineens een paar duizend euro goedkoper omdat ik niet hoefde in te ruilen. Dáár zit je voordeel!

In jouw situatie zou ik eerst eens bij een camper bedrijf informeren wat ze bieden bij inruil, en daarna proberen m’n camper te verkopen op marktplaats, camperforum of dit forum. Als dat lukt en je krijgt er een fatsoenlijke prijs voor heb je meer onderhandelingsruimte bij de aanschaf.

Succes!

Link naar reactie
Share on other sites

12 uren geleden, Adriatik zei:

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar vorig jaar heb ik gratis een advertentie geplaatst!

Dan heb je hem in een niet juist rubriek geplaatst denk ik, want hier is het bewijs van €.24,- per vier weken op MP:

Gekozen categorie

Caravans en Kamperen Caravans en Campers Campers  Wijzigen
 

Dit is een betaalde categorie

Basis

Standaard zichtbaarheid

4 weken zichtbaar op Marktplaats
€ 24,00
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Klopt Dr. Dream, ik heb het net nog effe na gekeken en er zijn inderdaad rubrieken  waar je gratis je spullen te koop kunt aanbieden, maar dat is absoluut niet zo bij de rubriek Campers. 

Je kunt proberen je camper in een andere ( gratis) rubriek aan te bieden maar dat lijkt me niet affectief en Marktplaats controleert daar ook op.

 

In het geval van Ine begrijp ik dat zij al een andere camper heeft gekocht bij een bedrijf en dat zij haar "oude" camper daar - om welke reden dan ook - niet heeft ingeruild. In het bepalen van de verkoopprijs zit altijd iets subjectiefs en objectiefs. Je hebt zelf een prijs in gedachten gelet op wat je betaald hebt, hoe je hem hebt onderhouden en hoe hij uitziet en hoe verknocht je aan hem bent. Van de andere kant is er de markt en deze fluctueert.  Ik selecteer op marktplaats het bouwjaar, km.stand en kijk welke campers te voorschijn komen, hoe ze uitgerust zijn en wat ze kosten zowel particulier als bij bedrijven. Dan kom je al gauw tot een indicatie.

 

Groet Jelle

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 14-3-2021 om 12:40, Dr.Dream zei:


Succes.

 

Hallo Ine, sorry voor even inbreken.... ik heb een vraagje mbt zelfde type camper. Die hebben we nl net, maar zonder hordeur. Zou jij kunnen adviseren hoe daar aan te komen. Ons type heeft nl een lage instap. Jij succes met verkoop. 

 

Op 8-3-2021 om 13:23, ine zei:

dag, wij hebben een mobilvetta ducato camper uit 1998 met 139.000 km op de teller.

 

de camper is 5,5 meter en 5 persoons. Ziet er nog goed uit maar is natuurlijk wel gebruikt.

Steeds apk gekeurd en goed onderhouden. Er zijn kort geleden nieuwe gloeispiralen en distributieriem ingekomen evenals nieuwe radiator.

wij zitten nu met het dllemma of wij de camper zelf verkopen  via bijv. marktplaats of via het bedrijf waar wij een andere camper hebben gekocht.

zij willen dit voor ons doen via hun website,  marktplaats etc. maar vragen hier natuurlijk een bedrag voor.

aan de ene kant is het makkelijk voor deze weg te kiezen aan de andere kant hebben wij wel het gevoel dat het bedrijf laag inzet qua prijs.

Dat is ook logisch op zich want zij willen er natuurlijk ook zo snel mogelijk vanaf.

Wie heeft er recente ervaring met de verkoop van een oudere camper en kan ons adviseren?

alvast hartelijk dank,

 

ine

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...
Op 9-3-2021 om 16:33, Dr.Dream zei:


De meeste campers worden verkocht via www.mobile.de. En daar adverteren is gratis.
Op marktplaats moet je voor een camper betalen.
 

Grof geschat zal het om een bedrag van zo'n €15.000-17.500 gaan. Wat is dan een bedrag van €24,- als je daarmee je verkoopkansen aanzienlijk vergroot en makkelijk een paar duizend Euro kunt verdienen door de camper zelf te verkopen.

Verkeerde zuinigheid!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Twee weken geleden ook zelf mijn Burstner T604 uit 2001 particulier verkocht op marktplaats. Binnen enkele uren / dagen had ik 4 echt geïnteresseerde reacties. Aan de eerste die reageerde is hij uiteindelijk verkocht. Dealers zitten niet te wachten op oudere campers. Scheelde mij + € 4.500 door hem zelf te verkopen. Er is momenteel erg veel vraag naar. Succes.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-3-2023 om 22:08, Marenov zei:

Twee weken geleden ook zelf mijn Burstner T604 uit 2001 particulier verkocht op marktplaats. Binnen enkele uren / dagen had ik 4 echt geïnteresseerde reacties. Aan de eerste die reageerde is hij uiteindelijk verkocht. Dealers zitten niet te wachten op oudere campers. Scheelde mij + € 4.500 door hem zelf te verkopen. Er is momenteel erg veel vraag naar. Succes.


Geweldig en nu natuurlijk ook zelf weer voordelig een andere camper kopen ?

 

 


 

aangepast door Kees_S
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...