Dick737 Geplaatst: 27 januari 2020 Share Geplaatst: 27 januari 2020 Geachte camperaars, Ik wordt soms toch een beetje onrustig van al die autodiefstallen en campers. Het zal je maar gebeuren dat de camper met alles erop en eraan gepikt wordt en je met de trein uit b.v. Frankrijk of Italie naar huis moet. Ik heb wel een bearlock aanwezig en nog wat extra fysieke beveiliging, maar ik overweeg ook een GPS tracker aan te schaffen. Heeft iemand een gouden tip, welke het meest geschikt is? Er is zoveel op de markt, wat is Uw ervaring? Is het ook handig om eenzelfde provider te nemen als mijn mobieltje van Vodafone? Hou je alles in een hand..of wellicht is dat niet zo spannend.. Ik ben benieuw naar Uw ervaringen. Dank alvast! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Spike Geplaatst: 27 januari 2020 Share Geplaatst: 27 januari 2020 Ik heb net een nieuwe IPhone gekocht. De oude, waarvan alleen de accu nog matig werkt, wil ik verstoppen in m'n camper. Voor het geval dat de camper gestolen wordt, kan ik de opzoekfunctie van de IPhone gebruiken de camper te lokaliseren. Of maak ik nu een denkfout? Gouden tip? Groeten Sipke Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Busje Geplaatst: 27 januari 2020 Share Geplaatst: 27 januari 2020 Moet de telefoon niet aanstaan voor die zoekfunctie? Zo ja, dan zou ik niet op een matig werkende accu vertrouwen. Die accu moet dan ook opgeladen worden. Wie regelt dat? De dieven vast niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Spike Geplaatst: 27 januari 2020 Share Geplaatst: 27 januari 2020 De accu houdt het wel twee weken zonder op te laden. Doe er verder niets mee. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
A3L Geplaatst: 30 januari 2020 Share Geplaatst: 30 januari 2020 Let op met de prepaid kaart, bij KPN Prepaid werkt de SMS in het buitenland niet als er niet (betaald) is opgewaardeerd. Bij aankoop van de prepaid kaart staat er een gratis tegoed op, prima om te testen in Nederland, maar het werkt over de grens niet meer. En zoals eerder gezegd, elk half jaar een SMS sturen om de kaart actief te houden. Groet, Adri Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Gast SkiRon Geplaatst: 2 februari 2020 Share Geplaatst: 2 februari 2020 Let wel op bij die 12v trackers, professionele dieven zijn niet stom en trekken meestal eerst de accu's los om eventuele trackers te omzeilen, beter als de tracker nog een kleine eigen (oplaadbare) batterij heeft. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Gast SkiRon Geplaatst: 3 februari 2020 Share Geplaatst: 3 februari 2020 precies dus voor diegene, neem er een met zo een accu. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 6 februari 2020 Share Geplaatst: 6 februari 2020 Wanneer de dief in staat is de bearlock te omzeilen, vrees ik dat deze ‘professioneel’ genoeg is om ook de tracker uit te schakelen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Fred47 Geplaatst: 21 juni 2020 Share Geplaatst: 21 juni 2020 Kijk eens bij CHP Trackers. Werk als zelfstandige module met meerdere instellingsmogelijkheden. Met meldingen op de mobiel. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
G.Borst Geplaatst: 4 oktober 2020 Share Geplaatst: 4 oktober 2020 ik ga toch voor de Bearlock. Een tracker heeft een GPS signaal nodig. In een gebouw wordt deze snel minder. Bij een bearlock moet je het dashbord gedeeltelijk open halen om er bij te kunnen. En dan moet je hem er met geweld afslopen. Veel verzekeringsmaatschappijen schrijven het zelfs voor. Met een goede Jammer hebben ze de tracker zo gevonden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
ExsisT Geplaatst: 29 oktober 2020 Share Geplaatst: 29 oktober 2020 Een optie is een SPOT gps-tracker. (wij gebruiken de GEN3) Deze werkt via satelliet en laat om de zoveel minuten (instelbaar) de positie zien op website. Geen telefoon of wifi nodig. Er zijn diverse alarmfuncties zoals bewegingsmelder, noodoproep (voor in afgelegen gebieden, denk aan mongolie. marokko, armenie). en programmeerbare meldingen via SMS en/of E-mail. Nood: Heli-rescue en remote search-teams meeverzekerd (Gewoon 1x knopje indrukken) De onze hangt al 3 jr aan continue 12V. (Via EBL/Walstroom/Dynamo). Bij stroomuitval enige tijd op batterij aktief. Nog een voordeeltje: Je kunt website-link delen met kinderen of anderen, zodat zij altijd kunnen zien waar je bent. Link: https://www.findmespot.com/en-us/products-services/spot-gen3 Kosten: Aanschaf 160 euries plus abonnement 120 dollar/jaar. Ook bruiokbaar tijdens hiking in de bergen, woestijntrips etc. Succes, GMK Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robert ter Horst Geplaatst: 3 augustus 2021 Share Geplaatst: 3 augustus 2021 Op 28-1-2020 om 11:47, Magic Ed. zei: Bij AliE een simpele GPS-tracker kopen die werkt op 12-Volt en met een SMS-opdracht de locatie kan doorgeven is voldoende. Deze trackers zijn zo klein dat je ze goed kunt verstoppen (wel testen of daar GPS-ontvangst is) en op 12-Volt van de HH-accu aansluiten. Als simkaart neem je gewoon een simpele Vodafone prepaid. Die kun je altijd online weer opladen. Eens in de zes maanden zelf kijken waar je camper staat is voldoende om deze simkaart actief te houden. Ik heb ook zo'n GPS tracker in de scooter van mijn broer ingebouwd en aangesloten op de scooter accu. De tracker zelf heeft een kleine accu, die gaat een week mee. Voor een camper zou ik een abonnement nemen (nooit meer nadenken over de prepaid kaart opladen / een keer beste). Je belt het telefoon nummer van de sim kaart die in je GPS tracker zit, laat hem 2x over gaan en je ontvangt een SMS. Dit bericht open je in je Google maps en je ziet redelijk nauwkeurig ( kan ca. 15 - 20 meter afwijking zijn) waar de GPS tracker zich bevind. Ik heb hem gekocht bij GPS-Partner ( te Oud Beijerland) Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.