Ga naar inhoud

GPS tracking


Dick737
 Share

Recommended Posts

Geachte camperaars,

 

Ik wordt soms toch een beetje onrustig van al die autodiefstallen en campers.

Het zal je maar gebeuren dat de camper met alles erop en eraan gepikt wordt en je met de trein uit b.v. Frankrijk of Italie naar huis moet. 

Ik heb wel een bearlock aanwezig en nog wat extra fysieke beveiliging, maar ik overweeg ook een GPS tracker aan te schaffen.

Heeft iemand een gouden tip, welke het meest geschikt is? 

Er is zoveel op de markt, wat is Uw ervaring?

Is het ook handig om eenzelfde provider te nemen als mijn mobieltje van Vodafone? Hou je alles in een hand..of wellicht

is dat niet zo spannend..

Ik ben benieuw naar Uw ervaringen. 

Dank alvast!

 

onze camper.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb net een nieuwe IPhone gekocht. De oude, waarvan alleen de accu nog matig werkt, wil ik verstoppen in m'n camper. Voor het geval dat de camper gestolen wordt, kan ik de opzoekfunctie van de IPhone gebruiken de camper te lokaliseren. Of maak ik nu een denkfout? 

Gouden tip?

 

Groeten

Sipke

Link naar reactie
Share on other sites

Let op met de  prepaid kaart, bij KPN Prepaid werkt de SMS in het buitenland niet als er niet (betaald) is opgewaardeerd.

Bij aankoop van de prepaid kaart staat er een gratis tegoed op, prima om te testen in Nederland, maar het werkt over de grens niet meer.

En zoals eerder gezegd, elk half jaar een SMS sturen om de kaart actief te houden.

 

Groet,  Adri

Link naar reactie
Share on other sites

Let wel op bij die 12v trackers, professionele dieven zijn niet stom en trekken meestal eerst de accu's los om eventuele trackers te omzeilen, beter als de tracker nog een kleine eigen (oplaadbare) batterij heeft.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

ik ga toch voor de Bearlock. Een tracker heeft een GPS signaal nodig. In een gebouw wordt deze snel minder.

Bij een bearlock moet je het dashbord gedeeltelijk open halen om er bij te kunnen. En dan moet je hem er met geweld afslopen.

Veel verzekeringsmaatschappijen schrijven het zelfs voor.

Met een goede Jammer hebben ze de tracker zo gevonden.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Een optie is een SPOT gps-tracker. (wij gebruiken de GEN3)

Deze werkt via satelliet en laat om de zoveel minuten (instelbaar) de positie zien op website. Geen telefoon of wifi nodig.

Er zijn diverse alarmfuncties zoals bewegingsmelder, noodoproep (voor in afgelegen gebieden, denk aan mongolie. marokko, armenie).

en programmeerbare meldingen via SMS en/of E-mail.

Nood:  Heli-rescue en remote search-teams meeverzekerd (Gewoon 1x knopje indrukken)

 

De onze hangt al 3 jr aan continue 12V. (Via EBL/Walstroom/Dynamo). Bij stroomuitval enige tijd op batterij aktief.

 

Nog een voordeeltje: Je kunt website-link delen met kinderen of anderen, zodat zij altijd kunnen zien waar je bent.

 

Link: https://www.findmespot.com/en-us/products-services/spot-gen3

 

Kosten: Aanschaf 160 euries plus abonnement 120 dollar/jaar. Ook bruiokbaar tijdens hiking in de bergen, woestijntrips etc.

 

Succes,

GMK

Link naar reactie
Share on other sites

  • 9 months later...
Op 28-1-2020 om 11:47, Magic Ed. zei:

Bij AliE een simpele GPS-tracker kopen die werkt op 12-Volt en met een SMS-opdracht de locatie kan doorgeven is voldoende. Deze trackers zijn zo klein dat je ze goed kunt verstoppen (wel testen of daar GPS-ontvangst is) en op 12-Volt van de HH-accu aansluiten.
Als simkaart neem je gewoon een simpele Vodafone prepaid. Die kun je altijd online weer opladen. Eens in de zes maanden zelf kijken waar je camper staat is voldoende om deze simkaart actief te houden.

 

Ik heb ook zo'n GPS tracker in de scooter van mijn broer ingebouwd en aangesloten op de scooter accu. De tracker zelf heeft een kleine accu, die gaat een week mee. Voor een camper zou ik een abonnement nemen (nooit meer nadenken over de prepaid kaart opladen / een keer beste). Je belt het telefoon nummer van de sim kaart die in je GPS tracker zit, laat hem 2x over gaan en je ontvangt een SMS. Dit bericht open je in je Google maps en je ziet redelijk nauwkeurig ( kan ca. 15 - 20 meter afwijking zijn) waar de GPS tracker zich bevind. Ik heb hem gekocht bij GPS-Partner ( te Oud Beijerland)

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...