Ga naar inhoud

aankoopkeuringen zijn die nu echt zo slecht als alle verkopers beweren???


Of Eager Spirit
 Share

Recommended Posts

We hebben inmiddels aardig wat campers bekeken. Zitten er over het algemeen niet veel bij die wij ons kunnen veroorloven en die dan ook nog aan onze wensen voldoen, alhoewel die niet echt extreem zijn: garage met 2 deuren, gewicht onder 3000 ( met alle opties zoals zonneluifel, zonnepaneel, fietsendrager en schotel tv, etc.etc inclusief ) dus als wij hem wegen zoals de camper daar staat. Eigenlijk zijn voor ons naast garage 2 deuren, gewicht camper zoals hij daar staat onder 3000, fietsendrager, luifel en evt. zonnepaneel voldoende ( tv niet belangrijk en ook luxe snufjes totaal onbelangrijk, liever degelijk ) Weten dat Rimor een budgetmerk is, maar ook tussen die Rimors zit echt nog wel verschil in afwerking en kwaliteit materialen opbouw. Met vochtmeter door de camper gelopen en diverse plekken getest alles onder 2.5, meestal minder. Maar als je begint over aankoopkeuring trekken alle verkopers een vies gezicht en kraken echt iedere keurinstantie af: Dekra, CED, Autocoach. De volgende commentaren vliegen je om de oren: ze sturen een meisje van net 20 als keurmeester???? Ze lopen door camper heen en ik moet ze zelf op gebreken wijzen???? Wasse neus, weggegooid geld. Hebben er geen verstand van.....en noem zo maar op.......

Link naar reactie
Share on other sites

Tja, als je een fatsoenlijke camper voor een fatsoenlijke prijs verkoopt, wat zal het jou dan een zorg zijn dat de koper een keuring wil laten uitvoeren? Ik zou zeggen, zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten. Als een verkoper dit niet wil (afkraakt) dan zal er wel iets te verbergen zijn.

 

Trouwens een camper met jouw eisen én onder de 3000 kg wordt nog lastig. De nieuwe Weinsberg Pepper MEG komt aardig in de buurt en de bouwer (Knaus) geeft een aflevergewicht van onder de 3000 kg (incl. alle accessoires), maar ik wil hem wel eens op de weegbrug zien. En dan heb je een nieuwe (dure) camper en ik begrijp dat je dat niet wilt. Vroeger werd er veel zwaarder gebouwd, terwijl de moderne camper door nieuwe technieken lichter is geworden.

Link naar reactie
Share on other sites

De NKC laat voor hun clubblad De Kampeerauto voor iedere uitgave een gebruikte camper keuren bij Ron Smits.  Misschien kan deze iets voor je betekenen. Ik ben met je eens dat als je meerdere keuringen moet doen voordat je een goede camper naar wens hebt gevonden je een flink bedrag heb betaald. Ik heb tot nu toe particulier een camper gekocht en een bij een garage (geen camperbedrijf). Ik ben vooral afgegaan op mijn eigen indrukken en heb een uitgebreide proefrit gemaakt. Voor mij was belangrijk dat de camper origineel Nederlands was geleverd en de hele (onderhouds) historie er bij was. Dus alle rekeningen van de beurten, de apk's , vernieuwde onderdelen zoals banden, accu's , distributieriem etc. . Mijn vrouw kijkt dan naar het interieur en ziet direct hoe er mee om is gesprongen en of er beschadigingen of kapotte zaken zijn. Ik bekijk de buitenkant inclusief dak en onderzijde. Tot nu toe heb ik er geluk mee gehad en heb ik bij een correcte privépersoon en een correcte garage gekocht. Ik had daar ook meteen een goede 1e indruk bij. Vergeet echter niet dat een camper, zowel nieuw als oud, een flinke cent in onderhoud kost en dat er altijd wel eens iets kapot gaat. Zo heb ik in de loop der (11] jaren naast het reguliere onderhoud  2 x een nieuw waterpompje, 2 nieuwe huishoudaccu's, 1 x nieuwe radio moeten aanschaffen. Op het NKC forum zult u zien dat er ook veel vragen komen over o.a. storingen met koelkast, verwarming en motor.  Ook zult u op het forum  zien dat ook jonge en nieuwe campers niet altijd perfect zijn. Kortom campers kosten [veel] geld en zijn niet (altijd) perfect.  Ik heb overigens vorige winter een Duitser en een Belg  met een Rimor ontmoet en die waren er zeer tevreden over.  Succes met het vinden van een passende camper [ heeft u geen ervaren camperaar in uw omgeving die met u mee kan gaan kijken]? 

Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Dr.Dream zei:

Ik heb goede ervaringen met CED voor de keuring. Zij stuurden een oudere heer met zeer veel kennis en grote nauwkeurigheid.

Kijk voor de aankoop-zoektocht ook eens hier.
Succes.

 

Steeds tip om zelf te importeren uit Duitsland  met bemiddeling uiteraard. Gaan we niet doen, maar wederom bedankt

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Adriatik zei:

Ik kan Ron Smits voor een camperkeuring zeer aanbevelen! Hij heeft verstand van zowel de auto als de opbouw. Bovendien kun je bij de keuring aanwezig zijn (maar ik weet niet of dat i.v.m. de coronamaatregelen nu ook mogelijk is), daar leer je direct het een en ander van!

Maar die keurt toch alleen voor ANWB en niet privé?

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Of Eager Spirit zei:

Maar die keurt toch alleen voor ANWB en niet privé?

Nee hoor, iedereen kan een afspraak maken. Ron Smits is een gewone ‘camper garage’. Ik kom er inmiddels een jaar of zes, en ik heb erg goede ervaringen.

En nee, ik heb geen aandelen, krijg geen korting of andere voordelen.

Link naar reactie
Share on other sites

Ron smits is in ieder geval iemand die wel veel verstand heeft van campers. Het is natuurlijk niet helemaal waar wat deze verkopers u schetsen maar ook niet helemaal onjuist. Ik ken iemand die zijn camper liet keuren (Hymer) en de keurmeester aangaf dat er hagelschade onder de traanplaat aanwezig is op het dak omdat dat 'altijd' zo verdoezeld wordt. Dat dit stukje traanplaat een optie was in combinatie met dakreling was de keurmeester niet bekend. Zo kan hij je dus ook door onwetendheid op het verkeerde been zetten en je misschien wel je droomcamper door de neus boren omdat je er (onterecht) geen vertrouwen meer in hebt. 

 

De bewering dat traanplaat wordt gebruikt om hagelschade te verdoezelen is overigens ook niet helemaal onjuist maar het betrof hier een stuk traanplaat alleen op het achterste gedeelte bij de dakreling en de rest van het dak was dus zonder traanplaat. Zou dan ook wel een heel lokaal hagelbuitje zijn van 4 vierkante meter.

 

Er worden veel campers verkocht dus komen er ook steeds meer camper'specialisten' bij die eigenlijk net nieuw zijn in de markt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...