Ga naar inhoud

BWT Waterfilter.


GeMa
 Share

Recommended Posts

Iemand ervaring met het BWT waterfilter, zoals dat bij nieuwe campers vaak gemonteerd wordt?

 

Is een actief koolfilter dat het water van o.a. bacteriën moet zuiveren.

 

Is standaard in onze nieuwe Knaus camper gemonteerd, maar we horen in het "circuit" dat het soms problemen geeft met de waterdruk.

 

Iemand?

Link naar reactie
Share on other sites

1 minuut geleden, Dr.Dream zei:

Alle zaken die extra doorloop nodig hebben kunnen problemen opleveren op den duur. Daarom gebruik ik Hadex en heb nergens last van.

Zover was ik ook al, maar je zou toch denken dat als een gerenommeerd merk als Knaus het standaard monteert, ze daar (drukverlies) ook aan gedacht hebben. Hoop(te) dat er mensen waren die een praktijk ervaring met deze toepassing hadden.

 

Overigens moet het filter iedere 6 maanden vervangen worden, dus dichtslibben zal wel meevallen.

 

By the way, wij gebruikten ook altijd Hadex in onze boot en dat werkte perfect. Maar nou heb ik gehoord dat Hadex mogelijk het RVS van de Truma ketel zou aantasten, merk jij daar iets van in het gebruik?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
22 minuten geleden, Ger K. zei:

Onlangs heb ik de Tank-o3 gemonteerd, dit na het lezen van diverse goede berichten. Wij gebruiken de tank ook voor drinkwater. 

OK, thanks. Heb ook naar O3 gekeken (onze dealer verkoopt het). Zie nogal wisselende reacties en ook uit de NKC test bleek dat eigenlijk alleen Hadex altijd werkt en dat andere middelen en systemen (ook O3) niet structureel de drinkwaternorm halen.

 

Moet je vaak de kop reinigen van kalkaanslag? En hoe lang gaat de kop mee?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 10 months later...

Volgens mij heb je 2 aspecten. Behoud van kwaliteit water in de tank en het ander aspect is op het moment dat je water toevoegt aan de tank.

O3 en hadex enz. dienen voor het biologisch deel in de tank. 
Bij het toevoegen van water aan de tank heb je te maken met chemische stoffen en biologisch. Chemische stoffen krijg je alleen met koolstoffilter eruit.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...