Ga naar inhoud

Bodem camper staat soms bol.


Jaap
 Share

Recommended Posts

Ik heb een camper uit 2016, sinds dit najaar merk ik dat bij gebruik van de kachel de toplaag(laminaat?) loslaat van de bodem en op een plek bol gaat staan, koelt de camper weer af naar B.v 15 Gr Dan verdwijnt de bobbel weer, de bodem eronder is keihard, laat elk jaar vochtmeting doen met goed resultaat, vocht is het probleem niet.

wie heeft een idee wat er met deze toplaag aan de hand is.

Link naar reactie
Share on other sites

Kan zijn dat de lijmlaag niet (meer) goed is. Als het warm wordt, zet de lucht tussen de toplaag en bodem uit en gaat het bol staan. Bij het afkoelen, krimpt ook de luchtlaag en wordt het weer vlakker.

 

- Kan je (voorzichting) op de bolling drukken en veert dit dan gemakkelijk mee? Dan is het bijna zeker de lijmlaag

- Zit de verwarming erg dicht op de toplaag? Dan laat waarschijnlijk door de hitte de lijmlaag los

 

Ik verwacht wel dat dit wel te reparen is, door b.v. lijm te injecteren door de toplaag.

Voor de vochtcontrole maakt het niet uit, omdat dit aan de binnenzijde is.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Dr.Dream zei:

Garantie is 24 maanden. Maar er is ook nog iets anders in de wet, namelijk een minimaal te verwachten gebruiksduur zonder gebreken. Daar kun je je zeker op beroepen, desnoods via de RBV.

Ik heb geen idee wat je bedoelt met RBV. Dat verneem ik graag!

Maar bij een camper van meer dan 4 jaar oud wordt een beroep op het conformiteits-beginsel, ik neem aan dat Dr.Dream daarop doelt, vrijwel onmogelijk. Immers, dan heeft de koper de bewijslast dat de verkoper schuldig is aan het gebrek. Dat kun je, ruim 4 jaar na koop, gerust vergeten!

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor de link naar het camperforum, die site was ik even vergeten, mijn camper is een Hymer ML-T en heb ik nieuw in sept 2016 gekocht bij een Hymer dealer, ik heb probleem gemeld en kan daar over een ruim een maand terecht.

las op het camperforum dat er best veel van deze klachten voorkomen, bij mijn dealer (een heel bekende) vertelde ze dat ze dit in 30 jaar nog nooit hadden meegemaakt ben dus benieuwd wat ze mij willen wijsmaken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Hoi, ik ben in Februari met de camp er bij mijn dealer geweest, zij hebben geconstateerd dat er een duidelijk probleem met een deel van de vloer is, ben afgelopen week gebeld door de dealer en er is een principeafspraak gemaakt dat de campervloer in week 24 door Hymer wordt gerepareerd, kan wel zeggen dat e.a een positief Corona effect is geweest, wij zijn in de winter meestal in Spanje en zonder intensief kachel gebruik hadden we dit defect (nog) niet ontdekt.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
Op 15-1-2021 om 22:39, Jaap zei:

Dank voor de link naar het camperforum, die site was ik even vergeten, mijn camper is een Hymer ML-T en heb ik nieuw in sept 2016 gekocht bij een Hymer dealer, ik heb probleem gemeld en kan daar over een ruim een maand terecht.

las op het camperforum dat er best veel van deze klachten voorkomen, bij mijn dealer (een heel bekende) vertelde ze dat ze dit in 30 jaar nog nooit hadden meegemaakt ben dus benieuwd wat ze mij willen wijsmaken.

En je hebt het over een top merk camper ??

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb pas gereageerd op bericht maar zie het hier niet staan?, helaas komt dit defect voor bij diverse merken campers, waarschijnlijk door een productiefout bij een toeleverancier, mijn camperdealer heeft mijn reparatieverzoek verder goed opgepakt en het defect wordt onder garantie door de camperbouwer gerepareerd.

Het is natuurlijk heel jammer en vervelend dat dit vloerprobleem kan ontstaan zeker als de camper wat ouder is omdat dan een eigen bijdrage verlangd kan worden.

kortom, ik vind het jammer van het defect bij inderdaad een top merk camper maar ben tot dusver wel blij met de afwikkeling en kom na reparatie op dit forum hierover terug over het eind resultaat.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

De vloer van onze Hymer camper is via de Hymer fabriek door een gespecialiseerd bedrijf in de omgeving van Bad Waldsee gerepareerd, de reparatie heeft ongeveer 5 werkdagen geduurd, het resultaat mag er zijn, je kunt niet zien dat er ingrijpende werkzaamheden zijn verricht.

kortom ik vind dat het probleem van de vloer op deze wijze goed opgelost is.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...