Ga naar inhoud

AREA tol badge Frankrijk, Spanje, Portugal


Jelle
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Velen zullen net als ik een tolbadge van Area via de ANWB hebben aangeschaft. Werkt prima. Velen zullen ook net als ik vorig jaar februari/maart hun reis hebben afgebroken en terug gekeerd zijn naar Nederland in verband met corona en daarna niet meer naar Frankrijk, Spanje of Portugal zijn  gereisd .  Dat betekent dat binnenkort de badge gedurende 1 jaar of langer niet meer gebruikt is en dan door Area € 10,00 administratiekosten in rekening worden gebracht. Omdat het niet gebruiken (reizen) buiten mijn schuld ligt heb ik de ANWB gevraagd om Area te benaderen om in deze situatie coulant te zijn en het bedrag van € 10,00 niet te innen.  De ANWB heeft mij laten weten dat zij alleen actie ondernemen als meer leden dit verzoek doen.  

Het bedrag van € 10,00 is niet het einde van de wereld, maar het voelt ergens niet goed. Ben benieuwd hoe u hierover denkt.

Groetjes Jelle

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Weet niet wat ik met de andere reacties aan moet, maar wij hebben ook een AREA badge en inderdaad staat in de voorwaarden dat je een tientje moet betalen als je de badge langere tijd niet gebruikt hebt. En inderdaad is dat het afgelopen jaar niet of nauwelijks mogelijk geweest (gebruik), dus wellicht is er een coulance mogelijk als er genoeg reacties zijn. Mij heb je!

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi GeMa, op het forum moet je af en toe de reacties selectief lezen, haha. 

Omdat ik tot nu toe de enige was wil de ANWB nog geen actie richting Area ondernemen.  Dus er zullen zich meer mensen bij de ANWB moeten melden. Ik heb de ANWB hierop aangesproken en ze voor gehouden dat hun antwoord teleurstellend is en dat ze best proactief mogen reageren. Daar moet ik nog antwoord op terug krijgen.

 

Ik heb inmiddels wel via mijn Area account rechtstreeks bij Area de kwestie aangekaart. Heb een bericht gehad dat het in behandeling is.  het is dus afwachten. Ik houd u allen op de hoogte.

 

aangepast door Jelle
Link naar reactie
Share on other sites

Nu zit ik nog niet zolang op dit forum en zie HEEL VAAK berichten c.q. reacties van Dr.Dream.

Soms denk ik....., maar deze hierboven vermelde info is top, dank u.

Ik heb de bestelling geplaatst en ga de andere badge afmelden.

 

Tja, het forum heeft zo zijn voordelen.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Dr.Dream zei:

Indien je dit kastje neemt (niet via de ANWielrijdersBond) dan heb je twee jaar de tijd om hem weer te gebruiken en bovendien vier kansen (lees vier landen) om dat te doen:
Een tolkastje (grenzeloze Top Europ Badge) voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië vraagt u hier zeer voordelig (19,- euro) aan: https://www.mango-mobilitesbyaprr.com/france-espagne-portugal-italie. NB. De maandelijkse kosten worden alleen in rekening gebracht bij daadwerkelijk gebruik per land. Deze firma heeft ook een App voor op uw mobiele telefoon (ook in het Nederlands). Voor een iPhone van Apple kunt u deze hier downloaden: https://apps.apple.com/nl/app/mango-mobilit%C3%A9s-by-aprr/id1524426323 en voor de overige Smartphones vindt u hem in de Google Play Store via: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aprr.mango&hl=nl https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aprr.mango&hl=nl.

Inderdaad, TOP info! Misschien nog een vraag, ik heb al een account (vanwege de oude badge) en kan hiermee inloggen, maar kan nergens vinden hoe ik de oude badge ongeldig maak t.b.v. de nieuwe. Enig idee?

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb nog effe op de ANWB site gekeken en daar staat nu ook een termijn genoemd van 24 maanden na laatste gebruik! Vraag me af of dat nu recentelijk is ingevoerd of gelijk getrokken met andere aanbieders. 

Mij lijkt dat het niet uit mag maken waar je de batch koopt. De voorwaarden van de batch worden opgesteld door de tolmaatschappij Area/Mango.

Het opzeggen en retourneren kan normaal via het ANWB kantoor, maar dat is nu door corona gesloten. Dan moet je de batch zelf terugsturen vergezeld met een speciaal formulier (voorkeur aangetekend). Op de ANWB site wordt dit uitgelegd.

 

Ik heb overigens vanmorgen nog een reactie gehad van de ANWB. Mijn verzoek is toch doorgeleid naar een contactpersoon van Area/Mango.

 

In ieder geval heb ik nu vanaf eind maart nog 1 jaar de tijd en met de vaccinatie in het vooruitzicht zal dat wel genoeg zijn.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Ik heb zojuist een tientje betaald aan Area voor het jaarabonnement. Daardoor bedacht ik me dat ik in 22 naar Italie wil en dus een andere badge nodig heb. Dat kost dus allemaal even wat tientjes. Als ik die kosten zet tegenover de totale kosten van een vakantie (vele honderden), het gemak van rustig doorrijden, de service van Area bij een lege batterij, het parkeren in steden... Jelle, je kunt zelfs berekenen dat je dat tientje er al meervoudig uit hebt doordat je rustig kunt doorrijden in plaats van het peperdure stoppen en optrekken als je bij een tolpoort in de file terecht komt. Kortom: ik heb er absoluut geen moeite mee. 

Link naar reactie
Share on other sites

Je kunt bij Area (ze heten nu Mango en zitten in Frankrijk) jouw landen badge gratis (alleen verzendkosten) omruilen voor een TopEurop Badge met de vier landen F, E, P en I. Dan kun je gewoon overal met elke auto/camper rijden met één tolkastje. Voor Italië en Portugal moet je wel steeds zorgen dat je online het juiste kenteken hebt geplaatst. Dat kun je onbeperkt gratis veranderen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...