Ga naar inhoud

Luchtdroger / ontvochtiger


René Welboren
 Share

Recommended Posts

Hoe zinvol het is weet ik niet, maar ik plaats ‘s winters altijd 2 vochtvreters (bison) in de camper. Ik heb nog nooit muffe lucht oid geroken, of op andere wijze iets gemerkt van vocht. Maar of dat het effect is van die vochtvreters?? In ieder geval heb ik nooit reden gehad naar ‘betere’ middelen te grijpen.

  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

12 uren geleden, Adriatik zei:

Hoe zinvol het is weet ik niet, maar ik plaats ‘s winters altijd 2 vochtvreters (bison) in de camper. Ik heb nog nooit muffe lucht oid geroken, of op andere wijze iets gemerkt van vocht. Maar of dat het effect is van die vochtvreters?? In ieder geval heb ik nooit reden gehad naar ‘betere’ middelen te grijpen.

 

Wij doen het ook al zolang wij een camper hebben, daarnaast is het ook een advies van NKC

 

Quote

Bij langdurig stallen van de camper de kussens hoog opbergen, kastdeuren openen en naar gelang de grootte van de camper zogenaamde vochtvreters plaatsen.

 

Lijk mij dus een goed advies.

aangepast door CaradoT135
  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

De meningen zijn over dit onderwerp verdeeld. Ik doe niets van dit. Wat ik wel doe is, het bij de eerste instap na een tijd op stal staan, ruiken of er geen geurtjes zijn. En een ander dingetje is het vochtmeten eens per jaar. Dat hou ik bij met een ooit gemaakte schets van de wanden en dak, met de gemeette waarden op de betreffende plaatsen. Zo maakt het ook niet uit wat de waarden zijn en wat ze betekenen, als de veranderingen maar niet te groot zijn. Uiteraard uitgaande dat eerste meting geen gekkigheid in zich heeft. Ook dat kan je uit sluiten als je een keer in een bloedhete zomer een meting doet. Dan is alles wel droog.
Verder hou ik de vinger aan de pols als ik iets vreemds zie. Dan meet ik of hou de betreffende plek wat vaker in de gaten. Afhankelijk daarvan onderneem ik aktie. 

 

dat het een advies van de nkc zou zijn; in deze doe ik er niets mee.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 27-11-2020 om 09:56, GreDon zei:


Vochtvreters trekken juist vocht aan. Aangezien een camper ventilatie openingen heeft die je niet kunt afsluiten werken deze vreters dus juist verkeerd om, zijn binnen de kortste keren uitgewerkt (= volgevreten) en jij zit met het maximale vocht binnen. Gewoon zorgen dat er goed overal geventileerd kan worden, kastjes open zetten en de kussen verticaal zetten en je bent klaar.

 

Mijn ervaring is anders. Als mijn buscamper de stalling ingaat haal ik alle kussens + matrassen er uit, alle deurtjes open en luiken dicht, ik plaat achterin 2 en voorin 2 vochtvreters, deze staan in een afwasbak. Bij terugkomst zijn de vochtvreters niet volgevreten en alles is kurkdroog zonder vreemde geurtjes.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...