Ga naar inhoud

Oplichters snelweg Italië, wees gewaarschuwd!


Chris en Anneke

Recommended Posts

Vandaag het volgende meegemaakt op de Italiaanse snelweg van Firenze naar Livorno:

We rijden met onze camper richting Livorno, toen er een auto (witte BMW met kenteken FG-447NM) heel langzaam ging rijden voor ons, zodat wij hem wel in moesten halen. Bij het inhalen hoorden we een harde klap. De bestuurder van de BMW gebaart dat we moeten stoppen, wat we in eerste instantie niet wilden, want iets zei ons dat het allemaal niet klopte. We hadden de auto zo ruim ingehaald, dat we hem nooit geraakt konden hebben. Maar aangezien hij voor ons bleef aandringen toch maar even aan de kant gegaan. Hij stapte uit en zei dat we zijn buitenspiegel geraakt hadden en dat we dat moesten betalen. Maar dan was hij bij ons aan het verkeerde adres. Wij zijn gewoon weer verder gereden, en hij bleef nog een tijdje inhalen en gebaren, maar uiteindelijk waren we hem gelukkig kwijt.

En nog geen kwartier later hetzelfde gedoe met een witte Audi (kenteken ET-120DG). Deze bleef ook treiteren, totdat wij aan de kant gingen. Ook hij wilde geld voor zijn buitenspiegel, maar toen wij de politie belden ging hij er als een haas vandoor.

Toevallig zagen we ook aan de andere kant van de snelweg een soortgelijke situatie waarin een Italiaanse automobilist een buitenlandse caravan aangehouden had en druk gebaarde naar de zijkant en naar zijn spiegel. 

We hebben 112 gebeld en de kentekens doorgegeven, hopelijk kunnen deze gasten voorlopig geen toeristen meer lastig vallen. Maar wees gewaarschuwd voor deze oplichters!

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Dergelijke oplichters kom je niet alleen op de snelweg in Italië tegen maar, helaas, ook in veel andere landen. Goed om de politie te informeren, ook al vraag ik me af of dat helpt. Het bewijs is niet gemakkelijk te leveren. Ik vrees dat een dashcam ook weinig bewijs oplevert.

Dergelijk tuig negeren en ze met gebaren duidelijk maken dat je er niet intrapt lijkt me vooralsnog de beste remedie.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Helaas is deze oplichting ook bij ons gebeurt (witte bmw) hij reed erg langzaam, dus ik haalde in. Ter hoogte van de tankdop een hard geluid en een plakstreep op de auto. Ook wij werden geseind te stoppen en dit gedaan. Meneer zei dat ik zijn spiegel  had gehaald en haalde de kap er af. Wat stennis lopen maken met hem en daarna weggereden. Als het echt zo is, zou ik boos worden als je weg rijdt. Deze italiaan bleef rustig en staakte de actie haha.. trap er niet in

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid