Ga naar inhoud

Ondersteuning SFA-Parkstad bij invoer nieuwe camper uit België


JoMo_Bus

Recommended Posts

Op 14 maart hebben wij onze Mercedes Marco Polo opgehaald bij de dealer in België en middels export- kenteken naar Nederland verplaatst. De keuring op 18 maart was een formaliteit ( VIN nummer controleren, zitplaatsen, spoelbak en gas comfort aankruisen op formulier).

Aangifte BPM en BTW was een kwestie van versturen van de ingevulde formulieren door SFA-PARKSTAD. Zij zijn vanaf eerste contact zeer behulpzaam geweest. Nog voor wij besloten hadden met SFA-PARKSTAD in zee te gaan kregen we uitgebreid informatie toegezonden met betrekking tot onze situatie. In aanloop naar de uiteindelijke koop waren ze heel snel bij het beantwoorden van al onze vragen. Wat ik zelf als erg prettig ervaren heb is dat zij ook voor opmerkingen/ suggesties openstonden en constructieve feedback gaven. Nadat ik terugkoppelen wat ons NL- kenteken geworden was kregen we ook nog het ingevulde formulier voor aanvraag kwart tarief houderschap belasting en uitgebreide informatie over de verschillende milieustikkers in Europa.

Kort samengevat: zij hebben mijn verwachtingen ruim overtroffen en ik kan iedereen die de fysieke handelingen rond import van een camper zelf wenst uit te voeren de diensten van SFA-PARKSTAD van harte aanbevelen.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

8 minuten geleden, mikeanber zei:

hallo allen

praten en aanbevelen voor eigen parochie niet oké

Begrijp deze reactie niet Mikeanber.

Hoezo voor eigen parochie?

Denkt u dat JoMo_Bus hier niet een zuivere positieve ervaring mededeelt over Parkstad Sfa.?  Zo ja, dan moet u dat met feiten staven.

Ik zie het bericht van Jomo_Bus als een informatief bericht waar een ieder als hij dat wil zijn voordeel mee kan doen. Niet meer en niet minder.

En nogmaals voor de duidelijkheid:" ik heb geen enkele relatie tot Parkstad Sfa".

aangepast door van der Honing
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ach de zoveelste promo, we raken eraan gewend   😉  Wel grappig dat nu wel op export kenteken kan worden gereden in NL terwijl dat eerst door parkstadt werd afgedaan als niet toegestaan....  Ik zelf heb dat al meerdere keren gedaan, zelfs staande gehouden bij de grens door douane maar geen enkel probleem. Zolang je maar de ontheffing van de belastingdienst hebt voor 2 weken.

aangepast door HymerBoy
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, van der Honing zei:

Begrijp deze reactie niet Mikeanber.

Hoezo voor eigen parochie?

Denkt u dat JoMo_Bus hier niet een zuivere positieve ervaring mededeelt over Parkstad Sfa.?  Zo ja, dan moet u dat met feiten staven.

Ik zie het bericht van Jomo_Bus als een informatief bericht waar een ieder als hij dat wil zijn voordeel mee kan doen. Niet meer en niet minder.

En nogmaals voor de duidelijkheid:" ik heb geen enkele relatie tot Parkstad Sfa".

Het is zo opzichtig en voorspelbaar.

Er is maar één reden om zo'n bericht te plaatsen. En dat is promotie. Verder is het taalgebruik in alle berichten met dezelfde strekking steeds precies hetzelfde. Dit duidt op één persoon als schrijver.

En de "likes" van dit soort berichten komen telkens van dezelfde accounts.

  • Thanks 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

36 minuten geleden, Roelof zei:

Het is zo opzichtig en voorspelbaar.

Er is maar één reden om zo'n bericht te plaatsen. En dat is promotie. Verder is het taalgebruik in alle berichten met dezelfde strekking steeds precies hetzelfde. Dit duidt op één persoon als schrijver.

En de "likes" van dit soort berichten komen telkens van dezelfde accounts.

Kom dan eens met bewijzen in plaats van te speculeren. 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

23 minuten geleden, van der Honing zei:

Allemaal suggestief, kom met bewijzen.

Dat is alleen te bewijzen door de bron van het dataverkeer te achterhalen. En je weet net zo goed als ik dat ik geen toegang heb tot die gegevens  En dat je daarom deze vraag risicoloos kunt stellen.

Maar je hebt alle schijn tegen. En dat is voor mij en andere forumleden ruim voldoende.

En er is maar één en hetzelfde bedrijf waarover dit soort berichten steeds weer opduiken. Het zijn slinkse praktijken. Met een bedrijf wat zich daarvan bediend zou ik nooit in zee gaan.

  • Thanks 2
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Roelof zei:

Dat is alleen te bewijzen door de bron van het dataverkeer te achterhalen. En je weet net zo goed als ik dat ik geen toegang heb tot die gegevens  En dat je daarom deze vraag risicoloos kunt stellen.

Maar je hebt alle schijn tegen. En dat is voor mij en andere forumleden ruim voldoende.

En er is maar één en hetzelfde bedrijf waarover dit soort berichten steeds weer opduiken. Het zijn slinkse praktijken. Met een bedrijf wat zich daarvan bediend zou ik nooit in zee gaan.

Als je het niet kunt bewijzen moet je ook niet suggestief gaan roeptoeteren.

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

42 minuten geleden, van der Honing zei:

Als je het niet kunt bewijzen moet je ook niet suggestief gaan roeptoeteren.

 

Als jij van mening bent dat ik suggestief roeptoeter dan meld je dat bij de beheerder van dit forum.

En dan wachten we af hoe die dit beoordeeld.

Maar dat ga je niet doen. En ik weet wel waarom.

  • Thanks 2
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Heren, jullie kunnen tevreden zijn. Ik heb de laster gerapporteerd.

Als het waar is dat er regelmatig positieve geluiden over SFA op dit forum staan dan komt dat waarschijnlijk omdat ze goed werk doen. Daarnaast vragen ze om na afloop van het traject om de ervaring te delen op dit forum. En dat is precies wat ik gedaan heb. 

Sterker nog, wanneer ik niet gevraagd was mijn eigen ervaring op dit forum te vermelden dan had ik niet van het bestaan geweten.

Vraag mij ondertussen wel af of dit forum is waar NKC leden hun voordeel mee kunnen doen. 

O, de reden waarom de naam in hoofdletters staat is omdat ik dit bericht op mijn telefoon ingetypt heb en deze vult na 3 letters getypt te hebben de rest aan.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

8 uren geleden, HymerBoy zei:

Ach de zoveelste promo, we raken eraan gewend   😉  Wel grappig dat nu wel op export kenteken kan worden gereden in NL terwijl dat eerst door parkstadt werd afgedaan als niet toegestaan....  Ik zelf heb dat al meerdere keren gedaan, zelfs staande gehouden bij de grens door douane maar geen enkel probleem. Zolang je maar de ontheffing van de belastingdienst hebt voor 2 weken.


Met een buitenlands export kenteken in Nederland mag NIET. De douane staat het toe indien de papieren kloppen zoals jij aangeeft. Maar de politie kan je aan de kant zetten en dan wordt het duur. Of iemand dat risico op eigen houtje neemt is natuurlijk zijn/haar zaak. Ik zou het in elk geval niet doen, daarvoor heb je toch het gratis ééndagskenteken van de RDW. Dat hang je aan de grens er op en dan ben je helemaal legaal bezig indien je daarop ook (minimaal) een geldige WA-verzekering voor die dag hebt.
Jij bewijst dus alleen dat de pakkans klein is, en mensen vertellen/schrijven weleens dat oom agent het zelf niet goed weet.

 

aangepast door Magic Ed.
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Roelof zei:

Het is zo opzichtig en voorspelbaar.

Er is maar één reden om zo'n bericht te plaatsen. En dat is promotie. Verder is het taalgebruik in alle berichten met dezelfde strekking steeds precies hetzelfde. Dit duidt op één persoon als schrijver.

En de "likes" van dit soort berichten komen telkens van dezelfde accounts.

Net zoals de likes van HymerBoy, Adriatik en Roelof.

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Magic Ed. zei:


Met een buitenlands export kenteken in Nederland mag NIET. De douane staat het toe indien de papieren kloppen zoals jij aangeeft. Maar de politie kan je aan de kant zetten en dan wordt het duur. Of iemand dat risico op eigen houtje neemt is natuurlijk zijn/haar zaak. Ik zou het in elk geval niet doen, daarvoor heb je toch het gratis ééndagskenteken van de RDW. Dat hang je aan de grens er op en dan ben je helemaal legaal bezig indien je daarop ook (minimaal) een geldige WA-verzekering voor die dag hebt.
Jij bewijst dus alleen dat de pakkans klein is, en mensen vertellen/schrijven weleens dat oom agent het zelf niet goed weet.

 

Ik heb je al eerder gevraagd waar dit staat in de wet maar je hebt hier nooit antwoordt op gegeven. Graag een linkje dan weet ik waar ik aan toe ben, ik heb nml in het verleden bij de politie ook geinformeerd en die konden mij gaan ja of nee geven.  In deze link van de rijksoverheid staat toch duidelijk dat het mag als uitzondering voor 2 weken. Waarvoor geven ze alleen een voorbeeld maar een auto ophalen is ook een reden.  https://www.nederlandwereldwijd.nl/auto-importeren/rijden-met-buitenlands-kenteken#  en in het stappenplan van de rijksoverheid geven ze het ook duidelijk aan, 2 weken mits verzekerd in het buitenland en die buitenlandse verzekering zit nou net bij zo een export kenteken.

 

Schermafbeelding 2024-04-11 om 21.58.32.png

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid