campaan Geplaatst: 31 december 2019 Geplaatst: 31 december 2019 Heb bij bestelling nieuwe camper Fiat Ducato in 2017 helaas een compleet systeem Uconnect ingebouwde NAV DAB+ achteruitrijcamera gekocht. Die TomDom navigatie is compleet gestoord en stuurt je alle kanten op: daar wordt een mens helemaal gek van. Dat ding is compleet de weg kwijt. Antenneprobleem?? Heb TomDom account maar kan al jaren niets updaten. En nu zou ik in tegenstelling tot de losse apparaten van TomDom veel geld moeten betalen voor een update, stel dat dat zou kunnen........... Chantage! Voor losse apparaten is updaten en dat kan dan direct aangesloten via de computer gratis. Zijn er meer mensen met dit update probleem? Fiat (daar heb ik hem gekocht!) incl. de dealers doen natuurlijk al jaren helemaal niets dan je naar de TomDom site verwijzen en ja, zoek het dan maar eens uit. Van de ene link naar de andere naar de volgende, etc. etc. Je kan geen enkel mens benaderen bij TomDom. Wat handig zou het zijn als zo'n bedrijf een technocenter zou hebben. Klantenservice noemde men dat VROEGER. Gelukkig heb ik een losse navigatie NAVMAN van het Kruidvat, rond 40 euro in de aanbieding, met elk kwartaal gratis te updaten en die doet het super! Moraal van het verhaal : bestel nooit TomDom navigatie bij Fiat. Quote
Gast SkiRon Geplaatst: 2 januari 2020 Geplaatst: 2 januari 2020 ik zweer bij google maps, kost niks, gewoon kaarten downloaden en je kan het ook offline gebruiken. Mooi houdertje voor je telefoon en klaar is kees. En als je camper android of apple carplay ondersteunt is het nog mooier. Quote
Frans Geplaatst: 3 januari 2020 Geplaatst: 3 januari 2020 Als je had gezocht, dan was het duidelijk dat je 3 jaar gratis updates krijgt als je een account aanmaakt bij https://www.driveuconnect.eu/nl/ Hier staat ook alles beschreven hoe het werkt en wat je moet doen. Ben het wel eens dat dit bij de dealer duidelijk verteld had moeten worden. Zelf gebruik ik niet graag ingebouwde systemen, maar liever een los systeem. Ik heb op dit moment een Garmin, net zo slecht of goed als een ander systeem, en heb "levenslang" kaart updates (althans zolang het apparaat dit ondersteund). En als ik weer wat anders wil, hoef ik niet heel de radio te vervangen. Nadeel van Google Maps vind ik dat je slechts een gedeelte van de kaarten download. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 8 januari 2020 Geplaatst: 8 januari 2020 (aangepast) En de Domme Tom Support (Klantenservice) kun je gewoon mailen op dit adres: tomtom_nl@mailgb.custhelp.com. 8 januari 2020 aangepast door Magic Ed. Quote
campaan Geplaatst: 9 januari 2020 Auteur Geplaatst: 9 januari 2020 18 uren geleden, Magic Ed. zei: En de Domme Tom Support (Klantenservice) kun je gewoon mailen op dit adres: tomtom_nl@mailgb.custhelp.com. Hallo Magic Ed, inderdaad kan je mailen naar dit adres, maar dan krijg je onmiddellijk een automatisch antwoord met een link naar hun beroemde algemene website brengt, die je in een aantal stappen compleet moedeloos maakt. Die stappen heb ik al honderd maal gemaakt. Het resultaat is al meer dan twee jaar nul ! Jammer dat ik die navigatie niet kan verwijderen uit mijn radiocombinatie, eindelijk verlost van ergernis en nog beter dat Tom Dom failliet gaat. Quote
campaan Geplaatst: 1 februari 2020 Auteur Geplaatst: 1 februari 2020 Weet iemand de telkens terugkomende melding is : code fout wachten alstublieft . Wachten heeft geen zin want duur eindeloos en opnieuw opstarten ook niet. Test de ingebouwde Tom Dom navigatie nog incidenteel en het blijft altijd wat. Lang leve de Navman van het Kruidvat als eerste keuze. Quote
JSH Geplaatst: 8 maart 2020 Geplaatst: 8 maart 2020 Misschien toch een losse TomTom kopen. Ik gebruik een tomtom Rider. Aangeschaft voor onze cabrio, vanwege de fraaie routemogelijkheden. Lifetime updates, updaten fluitje van een cent. Quote
campaan Geplaatst: 6 april 2020 Auteur Geplaatst: 6 april 2020 Op 8-3-2020 om 15:58, JSH zei: Misschien toch een losse TomTom kopen. Ik gebruik een tomtom Rider. Aangeschaft voor onze cabrio, vanwege de fraaie routemogelijkheden. Lifetime updates, updaten fluitje van een cent. Ik koop na deze ervaring noooooit meer een TomDom. Maar zoals vermeld, heb ik prima ervaringen met de NAVMAN van het Kruidvat van met koopavondkorting nog geen 40 euro. Supereenvoudig via computer - kabeltje - internet, life time te updaten. Maar heb dus wel honderden euro's in het water gegooid bij de aanschaf van de camper !!!! Quote
JSH Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 3 uren geleden, campaan zei: Ik koop na deze ervaring noooooit meer een TomDom. Maar zoals vermeld, heb ik prima ervaringen met de NAVMAN van het Kruidvat van met koopavondkorting nog geen 40 euro. Supereenvoudig via computer - kabeltje - internet, life time te updaten. Maar heb dus wel honderden euro's in het water gegooid bij de aanschaf van de camper !!!! Nou succes ermee !! Voor 40 euro kun je er geen buil aan vallen. Overigens is bij mij TomTom- kabeltje - updaten geen probleem. Al vier jaar no troubles. Quote
ruudJacques Geplaatst: 9 januari 2022 Geplaatst: 9 januari 2022 volkomen mee eens is een k...t bedrijf zelfde meegemaakt dat mijn TOM tom op een groot onoverzichtlijk kruispunt in de spits plotseling ging updates alles zwart eindeloos duurde dat en maar herstarten.. Brief geschreven naar het hoofdkantoor in Amsterdam...uiteraard een geen reactie maar een bericht via de mail kunnen wij U ergens mee helpen...link ..hier ..link daar maar een goede uitleg waarom kreeg ik niet .Maw ze reageren niet eens... Quote
Eric-jan Geplaatst: 5 maart 2022 Geplaatst: 5 maart 2022 Grappig dan ben ik de enige die geen last tan TomTom hebt Wij weer wel met Google en volkswagen Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.