Ga naar inhoud

TomDom


campaan
 Share

Recommended Posts

Heb bij bestelling nieuwe camper Fiat Ducato in 2017 helaas een compleet systeem Uconnect ingebouwde NAV DAB+ achteruitrijcamera gekocht. Die TomDom navigatie is compleet gestoord en stuurt je alle kanten op: daar wordt een mens helemaal gek van. Dat ding is compleet de weg kwijt. Antenneprobleem??

Heb TomDom account maar kan al jaren niets updaten.  En nu zou ik in tegenstelling tot de losse apparaten van TomDom veel geld moeten betalen voor een update, stel dat dat zou kunnen........... Chantage! Voor losse apparaten is updaten en dat kan dan direct aangesloten via de computer gratis.

Zijn er meer mensen met dit update probleem?  Fiat (daar heb ik hem gekocht!) incl. de dealers doen natuurlijk al jaren  helemaal niets dan je naar de TomDom site verwijzen en ja, zoek het dan maar eens uit. Van de ene link naar de andere naar de volgende, etc. etc. Je kan geen enkel mens benaderen bij TomDom. Wat handig zou het zijn als zo'n bedrijf een technocenter zou hebben. Klantenservice noemde men dat VROEGER.

Gelukkig heb ik een losse navigatie NAVMAN van het Kruidvat, rond 40 euro in de aanbieding,  met elk kwartaal gratis te updaten en die doet het super!

Moraal van het verhaal : bestel nooit TomDom navigatie bij Fiat.

Link naar reactie
Share on other sites

ik zweer bij google maps, kost niks, gewoon kaarten downloaden en je kan het ook offline gebruiken. Mooi houdertje voor je telefoon en klaar is kees. En als je camper android of apple  carplay ondersteunt is het nog mooier.

Link naar reactie
Share on other sites

Als je had gezocht, dan was het duidelijk dat je 3 jaar gratis updates krijgt als je een account aanmaakt bij https://www.driveuconnect.eu/nl/

Hier staat ook alles beschreven hoe het werkt en wat je moet doen.

 

Ben het wel eens dat dit bij de dealer duidelijk verteld had moeten worden.

 

Zelf gebruik ik niet graag ingebouwde systemen, maar liever een los systeem. Ik heb op dit moment een Garmin, net zo slecht of goed als een ander systeem, en heb "levenslang" kaart updates (althans zolang het apparaat dit ondersteund).

En als ik weer wat anders wil, hoef ik niet heel de radio te vervangen.

 

Nadeel van Google Maps vind ik dat je slechts een gedeelte van de kaarten download.

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, Magic Ed. zei:

En de Domme Tom Support (Klantenservice) kun je gewoon mailen op dit adres: tomtom_nl@mailgb.custhelp.com.

 

Hallo Magic Ed, inderdaad kan je mailen naar dit adres, maar dan krijg je onmiddellijk een automatisch antwoord met een link naar hun  beroemde algemene website brengt, die je in een aantal stappen compleet moedeloos maakt. Die stappen heb ik al honderd maal gemaakt. Het resultaat is al meer dan twee jaar nul ! Jammer dat ik die navigatie niet kan verwijderen uit mijn radiocombinatie, eindelijk verlost van ergernis en nog beter dat Tom Dom failliet gaat.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Weet iemand de telkens terugkomende melding is  :  code fout   wachten alstublieft  .  Wachten heeft geen zin want duur eindeloos en opnieuw opstarten ook niet.

Test de ingebouwde Tom Dom  navigatie nog incidenteel en het blijft  altijd wat. Lang leve de Navman van het Kruidvat als eerste keuze.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Op 8-3-2020 om 15:58, JSH zei:

Misschien toch een losse TomTom kopen. Ik gebruik een tomtom Rider. Aangeschaft voor onze cabrio, vanwege de fraaie routemogelijkheden. 

Lifetime updates, updaten fluitje van een cent. 

Ik koop na deze ervaring noooooit meer een TomDom. Maar zoals vermeld, heb ik prima ervaringen met de NAVMAN van het Kruidvat van met koopavondkorting  nog geen 40 euro. Supereenvoudig via computer - kabeltje - internet,   life time te updaten. Maar heb dus wel honderden euro's in het water gegooid bij de aanschaf van de camper !!!!

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, campaan zei:

Ik koop na deze ervaring noooooit meer een TomDom. Maar zoals vermeld, heb ik prima ervaringen met de NAVMAN van het Kruidvat van met koopavondkorting  nog geen 40 euro. Supereenvoudig via computer - kabeltje - internet,   life time te updaten. Maar heb dus wel honderden euro's in het water gegooid bij de aanschaf van de camper !!!!

Nou succes ermee !! Voor 40 euro kun je  er geen buil aan vallen. 

Overigens is bij mij TomTom- kabeltje - updaten geen probleem. Al vier jaar no troubles. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

volkomen mee eens is een k...t bedrijf zelfde meegemaakt dat mijn TOM tom op een groot onoverzichtlijk kruispunt in de spits plotseling ging updates alles zwart eindeloos duurde dat en maar herstarten..

Brief geschreven naar het hoofdkantoor in Amsterdam...uiteraard een geen reactie  maar een bericht via de mail kunnen wij U ergens mee helpen...link ..hier ..link daar maar een goede uitleg waarom kreeg ik niet .Maw ze reageren niet eens... 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...