Ga naar inhoud

gasflessen


Femke
 Share

Recommended Posts

Femke , het is natuurlijk hoeveel gas je gebruikt , alleen voor koken en de koelkast zal je het kunnen redden , maar als je ook de verwarming ga gebruiken heb je tekort .

Kijk een op de site van het NKC of ze iets over polen hebben , anders de ANWB .

Link naar reactie
Share on other sites

Rond het vriespunt waarbij de kachel/boiler van de camper veel werk moet doen verstook je makkelijk 1/3 tot 1/2 gaslfes van 11kg/22L per 24 uur.

In het maximale geval ben je in 2 a 3 dagen door 1 gasfles van 11kg heen.

 

Als je walstroom op de Poolse campings/camperplaatsen hebt dan kun je een klein elektrisch kacheltje van 1000-1200W meenenem als bijverwarming.

Hierdoor kun je de gasverwarming zoveel mogelijk ontzien en doe je aanzienlijk langer met een gasfles. De koelkast en koken verbruikt relatief weinig.

Link naar reactie
Share on other sites

Dan zou ik asap 1 of 2 lpg flessen laten installeren met een buitenvulling. Heb net gezien dat er in polen behoorlijk wat lpg stations zijn. Met een beetje planning kom je zeker rond. LPG kost daar ongeveer 3,4 zloty. Voorts denk ik wel dat je op het platteland in Polen je gasflessen kan laten vullen, maar ik zou niet direct weten waar je daarvoor terecht kan.

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

bedankt voor de reacties. ik denk ws aan 2 gasflessen niet genoeg te heben.  dus ik een lege fles omruilen voor een volle in Polen.

uit de reacties begrijp ik dit dit niet eenvoudig is.

dan maar wat vaker aan de wal stroom.

Kacheltje gebruik ik nu ook in Nederland en Frankrijk. bevalt prima. 

Link naar reactie
Share on other sites

Vooral in Polen zou je toch in elk dorpje wel een gevulde gasfles kunnen kopen.

 

https://sklep-gaspol-pl.translate.goog/article/onas?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

 

Wij zijn de leider op de markt voor vloeibaar gas in Polen.

Onze hoofdaandeelhouder is het Nederlandse bedrijf SHV Energy – de wereldleider op de LPG-markt. Het bedrijf levert moderne energieoplossingen aan enkele tientallen miljoen mensen in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika.

 

We hebben een uitgebreid netwerk van dealers, distributiecentra en meer dan 20.000 verkooppunten in heel Polen.

Je moet er haast wel over struikelen.

aangepast door CaradoT135
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...