Ga naar inhoud

Waterdruk regelaar monteren


Rucakero
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij helpen met betrekking tot het wegnemen van pulserende waterdruk vanuit de waterpomp?

 

In mijn Carthago heb ik een waterpomp staan die zorgt voor de levering van water uit de kraan in de keuken, de wasruimte, de doucheruimte en de buitendouche.

Als ik de kraan in de wasruimte zachtjes aanzet dan hoor je de waterpomp flink tekeer gaan en spettert het water.

Ik bedoel dat de pomp niet geleidelijk water levert maar steeds pulserend werkt.

 

Nu vraag ik mij af of het laten plaatsen van bijvoorbeeld een Fiamma A20 expansievat de oplossing is?

Kan iemand mij helpen met het maken van een keuze?

 

Ik heb binnen het forum gezocht onder waterdrukregelaar, maar vind geen link. Ik denk dat er nog niet eerder een soortgelijke vraag is neergelegd. Mocht ik dit onjuist hebben wil jullie mij dan de link geven?

Link naar reactie
Share on other sites

Ik ben in bezit van een Adria , en daar zit origineel een expansie vaatje in op basis van lucht samenpersen boven water niveau in het vaatje . Als het vaatje vol zit dan gaat het pomp / waterdruk  ook onregelmatig en met piekdrukken , als ik het vaat je weer reset dan werk alles weer zo als het hoort . Het vaatje is c.a 6 weken actief en dan moet je hem weer resetten .

 

Resetten doe je als volgt , zet de waterpomp uit en tap het vaatje af , zodat hij helemaal leeg is en zet dan de pomp weer aan , en even de kraan open en weer dicht 

 

Gewoon zon  vaatje monteren , en je bent van het probleem af .

Link naar reactie
Share on other sites

Jeroen , van af de tank kan een filter tegen komen en daarna een waterpomp , na de waterpomp moetje een tankje plaatsen , het kan natuurlijk zijn dat deze al is monteert maar niet meer werkt doordat hij vol zit met water , als dat zo is dan resetten . 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...