Ga naar inhoud

Schandalige organisatie


Ritchie
 Share

Recommended Posts

Dames en Heren,

 

Verzeker u NIET bij NKC!!!

 

Het is echt 1 grote oplichterij m.b.t. een verzekering voor uw camper.

Zelfs al is de camper verkocht kan je niet meer onder de verzekering uit en betaal je in mijn geval dus €1605 voor de katse kut. Voor ik de verzekering had afgesloten hebben twee medewerkers aan de telefoon gezegd dat ik altijd onder de verzekering uit kan als de camper wordt verkocht, NIET DUS!

 

Medewerker aan de telefoon was totaal niet geschikt voor het werk wat hij deed. Deze meneer was totaal niet klantvriendelijk en werd zelfs boos als ik hem wat kritische vragen wou stellen.

 

De reden dat ik dit bericht plaats is dat ik mensen wil behoeden voor de zelfde val als waarin ik ben getrapt.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Staat toch gewoon in de algemene voorwaarden, na 1 jaar kan je dagelijks opzeggen, opzegtermijn 1 maand. punt 7.3

 

7 Begin, bedenktijd en einde van de verzekering

7.1 Wanneer begint de verzekering?

De verzekering gaat in op de ingangsdatum die op uw polisblad staat. De verzekering heeft een contractduur van een jaar. Na ieder jaar verlengen wij de verzekering met een jaar.

7.2 Wilt u de verzekering niet?

Als u de verzekering niet wilt, laat u dit dan weten binnen 14 dagen na ontvangst van de polis. De verzekeraar beëindigt uw verzekering dan kosteloos.

7.3 Wanneer kunt u de verzekering opzeggen?

U kunt uw verzekering per contractvervaldatum opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Na het eerste jaar kunt u uw verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

 

Bij meest gestelde vragen vond ik nog dit: 

7. Kan ik mijn camperverzekering tijdelijk schorsen?

Nee, tijdelijk schorsen is niet mogelijk. Zodra sprake is van bijvoorbeeld verkoop, total loss of vertrek naar het buitenland wordt de verzekering beëindigd. Je ontvangt dan direct naar rato de eventueel vooruit betaalde premie terug.
 
Zou nog maar is met de NKC gaan babbelen!!!! Tenzij je verzekering dus nog geen jaar oud is dan zit je er tot de contractdatum aan vast.

 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Quote

5.3 Wanneer krijgt u premie terug? Bij opzegging van de verzekering ontvangt u naar redelijkheid premie terug vanaf de datum van beëindiging.

Als je niet verder leest dan  5.3 zou je inderdaad je premie terug kunnen krijgen.

 

Ik had trouwens de camper verkocht met de verzekering erbij. En voor klachten moet je bij 10.1 zijn

Quote

10.1 Heeft u een klacht over deze overeenkomst dan kunt u deze via NKC bij verzekeraars indienen.Stuur een brief of email aan: de directie van de NKC, Postbus 24, 3760 AK Soest ofverzekeringen @nkc.nl.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Indien jij wettelijk geen eigenaar meer bent, dan vervalt de verzekering van rechtswezen zonder opzegtermijn. Dien eerst een schriftelijke klacht in bij de NKC o.a. met vermelding van hun antwoord in de veel gestelde vragen "Zodra sprake is van bijvoorbeeld verkoop, total loss of vertrek naar het buitenland wordt de verzekering beëindigd. Je ontvangt dan direct naar rato de eventueel vooruit betaalde premie terug".
Geven ze dan nog niet toe, maak er dan een geschil van bij het KiFid. Dat win j
e altijd.

Het het antwoord over "Tijdelijk schorsen (niet mogelijk)", is ook onzin. Ik schors al jaren tijdens de winterstalling. Ik stuur hen gewoon via verzekeringen@nkc.nl het schorsingsbewijs van de RDW en verzoek hen om de verzekering terug te zetten naar beperkt casco per deze datum. Dat gaat gewoon prima zo.

 

Link naar reactie
Share on other sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...