Ga naar inhoud

Ik mis de ACSI kortingskaart. Daar zou iedereen een mail over krijgen mbt een nieuwe app. Die heb ik nog niet gezien. Graag info en mogelijkheid tot deze app


Michelin
 Share

Go to solution Solved by Ron467,

Recommended Posts

5 minuten geleden, Camper-T zei:

Er komt geen tastbare ACSI kaart meer, die moet via de CC app geactiveerd volgens de instructies in de betreffende e-mail.

Volgens mij komen de boeken per 2024 alleen nog als dit expliciet bij het nieuwe abonnement is aangegeven.

Als je hebt aangegeven bij je abonnement dat je de boeken van de ACSI-kaart wil hebben, dan zou je deze in januari moeten ontvangen. Daarin zit nog wel de gewone acsikaart volgens mij.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 13-1-2024 om 12:53, Robineke zei:

Je kan een schermafdruk maken en dan in een kaart app plaatsen.

Weet niet of dat gaat werken, iedere keer als ik de CC-app start en naar mijn kaart ga, verspringt de QR-code. Kennelijk genereert ie steeds een nieuwe.

Link naar reactie
Share on other sites

16 uren geleden, GeMa zei:

Weet niet of dat gaat werken, iedere keer als ik de CC-app start en naar mijn kaart ga, verspringt de QR-code. Kennelijk genereert ie steeds een nieuwe.

Ja dat is bij mij ook zo. Je kan het proberen, heb je in ieder geval iets. Heb ook nog geen camping meegemaakt die mijn code wilde scannen. Wanneer men de geldigheids datum ziet is dat voldoende.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 13-1-2024 om 12:53, Robineke zei:

Je kan een schermafdruk maken en dan in een kaart app plaatsen.

Een  schermafdruk maken en deze gebruiken kan niet. Ik heb hier vandaag een medewerker van ACSI over gesproken.

De campingeigenaar moet de QR code van de digitale card scannen. Hiermee komt hij in een afgeschermde omgeving voor campingeigenaren (campsiteportal) waar hij de informatie krijgt van de eigenaar van de digitale kaart. (zelfde info als op de kaart staat) De QR-code van de kaart wordt elke 5 minuten gewijzigd. Kunt u ook zien als u de card in de app enkele keren opent. De QR-code is telkens anders. Als u dus een schermafdruk maakt van de card is de QR-code niet meer geldig na een paar minuten en kan de campingeigenaar niet inloggen / uw gegevens bekijken. U krijgt dan dus ook geen korting. Ongetwijfeld zullen er campingeigenaren zijn die niet scannen en alleen kijken naar de kaart en/of de gegevens van de kaart over nemen, maar u kunt dus "voor een dichte deur" komen te staan.

Op zich lijkt het mij logisch dat deze beveiliging er op zit. Anders kun je de schermafdruk zo doorgeven aan een ander die de card niet heeft. 

Link naar reactie
Share on other sites

14 uren geleden, Borgerik zei:

Een  schermafdruk maken en deze gebruiken kan niet. Ik heb hier vandaag een medewerker van ACSI over gesproken.

De campingeigenaar moet de QR code van de digitale card scannen. Hiermee komt hij in een afgeschermde omgeving voor campingeigenaren (campsiteportal) waar hij de informatie krijgt van de eigenaar van de digitale kaart. (zelfde info als op de kaart staat) De QR-code van de kaart wordt elke 5 minuten gewijzigd. Kunt u ook zien als u de card in de app enkele keren opent. De QR-code is telkens anders. Als u dus een schermafdruk maakt van de card is de QR-code niet meer geldig na een paar minuten en kan de campingeigenaar niet inloggen / uw gegevens bekijken. U krijgt dan dus ook geen korting. Ongetwijfeld zullen er campingeigenaren zijn die niet scannen en alleen kijken naar de kaart en/of de gegevens van de kaart over nemen, maar u kunt dus "voor een dichte deur" komen te staan.

Op zich lijkt het mij logisch dat deze beveiliging er op zit. Anders kun je de schermafdruk zo doorgeven aan een ander die de card niet heeft. 

Je zal zeker gelijk hebben, het was trouwens ook mijn gedachte. Moet wel zeggen dat ik nog geen camping heb meegemaakt die een scanner heeft, wellicht is dat ook nieuw.
ook zijn er camping waar je geen ontvangst heb met je telefoon en je kaart dus niet kan tonen daarom heb ik deze toch opgeslagen. Baat het niet het schaadt ook niet.

Link naar reactie
Share on other sites

Van wifi is natuurlijk nog geen sprake als je met je digitale campingcard aan de balie van een camping staat. Als er maar internetsignaal is.  Ik heb de QR code van de app en ook van een screenshot eens gescand. Beiden sturen me naar het URL: https://campersiteportal.acsi.eu/... en dan een hoop letters en cijfers met op het einde de datum en de tijd van het moment waarop de code gescand is. Op de foto blijft die tijd natuurlijk altijd hetzelfde terwijl het in de werkelijke app als tijdklok werkt. Dit zal de geldigheidscontrole voor de campingreceptie zijn.  
Maar een screenshot bewaren voor het geval dat..... lijkt me ook niet verkeerd. Het zal voor alle partijen even wennen zijn. Maar laten we blij zijn dat de app inmiddels werkt. Dat zag er begin vorige maand nog helemaal niet naar uit.  

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...