Hymscanhuub Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari Wij rijden nu al 10jaar met onze camper en inmiddels staat er al 100000 km op de teller. Nu is de vraag moet de versnellingsbak niet ververst worden. En wat is de olie die dan gebruikt wordt. Het is een Fiat Ducato, 2.3 150pk Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari Je zou het watergehalte van de olie moeten meten om te kijken of dit niet te hoog is en de vervuiling van de olie moeten bestuderen. Inderdaad kan bij deze km-stand een professionele power-flush wel aan de orde zijn. In het serviceboekje van het basisvoertuig staan de specificaties van de olie. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari Als deze versnellingsbak nog nooit ververst is vind ik dit onjuist . als een versnellingsbak nieuw is heb je altijd inloop perioden , daar kom normaal hele lichte inloop-slijpsel in de olie en dat wordt nu rond geslingerd door het hele systeem . dit slijpsel wordt soms opgevangen door een magneet aftapplug , en bij sommigen is eer een filter geplaatst ( trucks ) . Het beste is om b.v de versnellingsbak b.v eerste 2 jaar te verversen of 20.000 km van wegen de slijpsel en daarna op het onderhoud systeem , Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jeroen van Holland Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari In elke gebruiksaanwijzing staat een onderhoudsschema, hou je hier gewoon aan, fabrikanten hebben dit niet voor niks uitgevonden Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari Ieder zijn eigen ding , maar een te vroege uitval door slijtage zit ik niet op te wachten , maar als je je kamper toch steed inruilt voor een jonger of een nieuwe heb daar ook geen last van . Fabrikanten hebben ook hun eigen belagen . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jeroen van Holland Geplaatst: 5 januari Share Geplaatst: 5 januari Chassisleverancier heeft een ander belang als de camperopbouw leverancier, Fiat geeft keurig aan bij hoeveel kilometers en/of leeftijd de verversingsinterval is. Maar een ieder moet doen waar hij of zij zich gelukkig bij voelt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Hymscanhuub Geplaatst: 6 januari Auteur Share Geplaatst: 6 januari Ik voel me gelukkig als het niet hoeft. maar dat is de vraag niet. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 6 januari Share Geplaatst: 6 januari (aangepast) Gewoon even navragen bij de dealer wanneer het moet als je geen boekje hebt waar het in staat, tis allemaal niet zo moeilijk, als je handig bent kan je het zelf. Staan genoeg filmpjes op you tube hoe het moet. 6 januari aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.