Ga naar inhoud

Remvloeistof te laag


Bernardh
 Share

Recommended Posts

Mijn Ducato geeft, niet regelmatig,  een melding tijdens het remmen; remvloeistof te laag. Het reservoir zit helemaal vol, dus wat moet ik met zo´n melding? Heeft iemand gelijke ervaringen? ik ga ervan uit dat wanneer het reservoir vol zit, en de remfunctie prima is, er geen problemen zijn. Maar toch. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik ben geen Ducato specialist, maar is het oplichten van het controle lampje niet een teken dat een remblokje te dun geworden is?

Dus er loopt een stroompje van de + accu, naar het lampje, naar een remblok. Is de remblok te ver afgesleten, dan komt het stroom voerende draadje teggen massa = remschijf.! lampje als waarschuwingssignaal voor merere functies? Wat zegt de manuel?

Link naar reactie
Share on other sites

@adriatik

 

Beste Adra-tik, goedemorgen.

 

Ik begrijp je frustratie over mijn geuite onkunde met betrekking tot een oplichtend storingslampje.

Maar, wat in mijn voordeel pleit, is dat sommige lampjes een dubbele functie hebben!

Dus een storingslampje kàn een alarm zijn voor alles, wat in deze situatie met remmen te maken heeft. Dus laag olie niveau, te warme olie, versleten remblokken, handrem die nog actief is, doorgesleten signaalkabel, etc.

Dat dat lampje niet waarschuwt voor lage bandenspanning is evident. Daar hebben we het hier niet over.

 

Let even op 1:

Sommige lampjes hebben een dubbele functie. Dat weten we allemaal:

De, als dure optie verkrijgbare richtingaangever op de Audi’s in het hogere segment, is daar een lichtend voorbeeld van.

Het groene lampje kan zowel als richtingaangever werken en als indicatie dat de alarmlichten ingeschakeld zijn.

 

Let even op 2:

Een lampje met tientallen ingebakken waarschuwingen is het gele en rode motormanagement lampje.

Er zijn hele lijsten met storing codes die achter de melding schuilgaan.

 

Ik vind je onverwachte reactie even iets te kort door de bocht, om even forum-wijs te blijven.

 

 

 

:classic_rolleyes:

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Heren, het gaat om een 3 liter multijet van 180 pk uit 2015. Het gaat dus niet om het rode waarschuwingslampje, maar om een melding op het display. Overigens heb ik bij het eerste verschijnen van de melding zeker nog 9 duizend kilometer gereden. De melding kwamen met een steeds kortere interval. Ik las in een opmerking dat het ook een lek vlottertje kan zijn die steeds meer vloeistof tot zich neemt. dan zakt hij ook steeds verder naar beneden. Ik denk inmiddels zelf dat dit ook het probleem is. Volgende week maar even naar de garage. Overigens, de auto rijdt perfect, remt perfect en schakelt perfect. Alleen zo'n melding, dat is nu weer vervelend.

Link naar reactie
Share on other sites

Nee, Broers Joske, juist niet.

Remolie kan ca 4 % water opnemen.

Zou de remolie water opgenomen hebben, dan wordt het drijfvermogen van de vlotter juist groter.

Het soortelijk gewicht van de vloestof neemt toe, en daar door meer drijf vermogen van het "ondergedompelde lichaam"

 

Het is niet aanneembar dat er een water-in-olie sensor in het rem systeem aanwezig is.

 

Het gelijk is geheel aan jouw kant dat remolie periodiek gecontroleerd moet worden op water.

Je zal niet de eerste zijn die geen remdruk meer kan opbouwen, vanwege gasbellen in de leidingen.

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...