Ga naar inhoud

gebruik Baking soda


VMP
 Share

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ondanks dat ik regelmatig de grijswatertank leegmaak en naspoel met een daarvoor bestemd product van thetford, blijft de grijswatertank een vervelende geur afgeven. Voor thuisgebruik, spoelen en ontstoppen van afwatering of toilet, gebruik ik een mengsel van baking soda (natriumbicarbonaat) en azijn.

Zou dit ook bruikbaar zijn voor de afwatering in de camper? Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit mengsel schadelijk voor de leidingen in de camper kunnen zijn?

 

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Is het de tank zelf die stinkt? Of het water? Hoe schoon de grijswatertank van binnen ook is, het grijs water zelf zal altijd wel blijven stinken. Tenminste tijdens het lozen van het water. Met gesloten kraan en tankdop zou je niks mogen ruiken. Van tijd tot tijd een schoonmaakbeurt is natuurlijk niet verkeerd. Maar nogmaals, grijswater stinkt nu eenmaal. Met producten zou ook dit wel te verhelpen zijn, maar waarom? Als je maar niet met buren om je heen om de andere dag het water als spoelwater buiten  in het chemisch toilet gooit. En dit dan met een te grote emmer waarbij de helft over het toilet heengaat. Dit kreeg dus een Noor klaar waar we 14 dagen naast hebben gestaan op de camping. Pffff

Link naar reactie
Share on other sites

Azijn tast rubbers aan dus zou ik niet toepassen bij de kunststof afvoeren van een camper.

 

Als je om de 2-3 leegbeurten een theekopje Thetford "Gray Water Fresh" in het putje van de wasbak laat lopen, met wat warm water er achteraan dan heb je normaal gesproken geen last van geur. Een geur die meestal opkomt tijdens het rijden, als de afvoeren van de wasbak en douche door waterklotsen in de grijswatertank een soort gaan 'ademen'.

Blijf je ondanks deze behandeling toch geur uit de grijswatertank houden dan kan er sprake zijn van bezinksel op de bodem wat deze geur afgeeft. Dit is niet makkelijk weg te spoelen en kun je best handmatig verwijderen via de grote inspectiedop in de tank. Rubber handschoenen aan en de bodem leegvegen en uitsoppen. Maak dan ook gelijk de naalden van de niveausensor in de grijswatertank schoon, die willen door vervuiling nog wel eens voor foute waarden op het display zorgen.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb ook last gehad van stank in de camper, vanuit de vuilwatertank. Ik heb een water met een flinke hoeveelheid Thetford Aqua Kem Blue toiletvloeistof in de tank laten lopen voordat ik een flinke rit ging rijden. Daarna was de stank weg. Dat zegt natuurlijk niet dat het altijd helpt (zal afhankelijk zijn van wat er precies stinkt), maar het valt te proberen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dag allemaal,

Nogmaals bedankt voor de tips. Het was inderdaad het water dat stonk. De tank staat nu al enkele dagen leeg en met geopende afvoer, en ook alle afvoeropeningen open. Hierdoor kan de tank verder verluchten. Bij volgende uitstap, gooi ik er een emmer warm water in met product of biotex.(wist niet eens dat dat wasmiddel nog bestaat...

 

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...