Ga naar inhoud

Camper kopen is een prima belegging (overspannen campermarkt ?).


Magic Ed.
 Share

Recommended Posts

Vroeger kocht je met een camper vrijheid en kon je lekker voordelig op vakantie gaan maar tegenwoordig is de vrijheid al stukje minder met de vele duizenden nieuwe campers en voordelig is het ook niet meer of je moet op van die ongezellige parkeerplaatsen gaan staan met meestal ook nog zo'n wijsneus die zo nodig een soort burgermeester wil uithangen en wel even vertelt waar je ,,mag" staan en wat de regels ter plekke zijn. Steeds meer ontdekken wij dat de leuke vrije plekjes volledig bezet zijn en van rommel opruimen hebben ook al steeds minder camperaars gehoord. Wij Camperen al vanaf 1973 en hebben de camper vrijheid met lede ogen zien veranderen. Toch hopen wij nog ff door te mogen gaan met ons buscampertje want het zit nu eenmaal in het bloed om op deze manier de tijd door te komen. Tot slot hoop ik dat de nieuwe camperaars welke het camperen als een belegging zien weer snel uit de camperwereld vertrekken daar geld verdienen aan ons plezier geen gunstige toevoeging is.(op natuurlijk de erkende Camper dealers na)

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Amaai, kamperen sinds 1973? Dan zal je inderdaad veel hebben zien veranderen. Ik ben er nog maar een tiental jaar mee bezig, en ik zie al veel veranderen, vooral dan sinds de coovid toestanden, die voor een enorme "boom" hebben gezorgd. Meer en meer regeltjes, reserveren op voorhand vanwege te grote toeloop, camperaars die zich vlak naast onze camper plaatsen, terwijl de cp bijna leeg is, hele streken waar je met een camper niet meer kan of mag staan (zeg maar de Belgische kust)

Gelukkig zoeken wij minder toeristische plekken op. CP's met een hoog sardineblikgehalte vermijden wij... 

Dus ja, ik kan Diogenes volgen in zijn of haar verhaal, maar ik denk dat de vrijheid ons nog niet geheel ontnomen is, mits je niet steeds naar die plekken gaat waar iedereen heen wil. Hopelijk blijft onze hobby/passie nog een tijd betaalbaar.

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Bedankt voor je bijval Peter. Ik wil nog wel benadrukken dat wij ook iedereen deze vrijheid gunnen maar laten we vooral elkanders vrijheid ook respecteren dan kunnen we allemaal nog een tijdje blijven genieten.

Uit je verhaal maak ik op dat je uit België komt en daar ga ik in 2025 ook naar toe met camper registratie daar onze Nederlandse overheid zo veel geld te kort komt waardoor wij camperaars dan dubbele wegenbelasting moeten gaan betalen, over vrijheid gesproken...

Link naar reactie
Share on other sites

16 uren geleden, diogenes zei:

Bedankt voor je bijval Peter. Ik wil nog wel benadrukken dat wij ook iedereen deze vrijheid gunnen maar laten we vooral elkanders vrijheid ook respecteren dan kunnen we allemaal nog een tijdje blijven genieten.

Uit je verhaal maak ik op dat je uit België komt en daar ga ik in 2025 ook naar toe met camper registratie daar onze Nederlandse overheid zo veel geld te kort komt waardoor wij camperaars dan dubbele wegenbelasting moeten gaan betalen, over vrijheid gesproken...


Dan pas maar op voor de Belgische invoerkeuring en de APK. Die stellen eisen daar word je niet vrolijk van.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik ken de toestanden in Nederland niet zo, maar ik betwijfel of de financiële kant in België zoveel rooskleuriger is. De Belgische staatskas blaakt niet van gezondheid, en ook hier is de automobilist melkkoe bij uitstek. Tel daarbij de snelheidsbeperkingen die in mijn geval niet correct door de gps/navigatie worden weergegeven (met dus een mogelijke extra kost aan bekeuringen...) En tenzij je naar Vlaanderen verhuist, en een grote stelplaats in je tuin hebt, je ook nog eens een mooi bedrag aan stalling zal moeten uitgeven.

Bovendien heeft de overheid massaal de elektrische wagens gesubsidieerd, waardoor de staatskas nu een boel accijnzen op brandstof misloopt. Verhogen van de accijnzen op diesel en het invoeren van een kilometerheffing zal er dan zeker aankomen. (nu nog niet, want het zijn verkiezingen in juni)

Dus of België/Vlaanderen financieel beter uitkomt, weet ik zo nog niet.

(maar je kan hier wel je LPG flessen vullen zonder noemenswaardige problemen)

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Wel nee, verhuizen doe ik absoluut niet maar ik ga zeker onderzoeken of ik de camper op naam van Belgische, Franse of Spaanse familie ga zetten. Heb ontdekt dat er in Grensstreek met Duitsland al vele Nederlanders op Duits kenteken rijden met een bepaalde constructie. Volgens mij is het dan wel noodzakelijk dat je of de camper ook in het buitenland stalt of in Nederland hem uit het zicht van de weg stalt want wij mogen nu eenmaal niet langdurig met buitenlands voertuig door NL toeren....

Ik ga het wiel niet opnieuw uitvinden maar geloof zeker dat er tegen die tijd wel mazen in de wet zijn te vinden. Oren en ogen open dus.

Link naar reactie
Share on other sites

16 uren geleden, HymerBoy zei:

Precies, je mag als nederlander niet in NL rijden met een buitenlands kenteken, kan je hoop gedoe mee krijgen. Je kan wel een ontheffing voor 2 weken krijgen dus zolang je niet langer in NL ermee rijdt zit je goed.


En daarbij mag het buitenlandse kenteken ook niet op jouw naam staan indien je een woonplaats in Nederland hebt.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 20-1-2024 om 18:38, diogenes zei:

 

Uit je verhaal maak ik op dat je uit België komt en daar ga ik in 2025 ook naar toe met camper registratie daar onze Nederlandse overheid zo veel geld te kort komt waardoor wij camperaars dan dubbele wegenbelasting moeten gaan betalen, over vrijheid gesproken...

Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen, of ga je helemaal weg uit Nederland ? emigreren dus?

Overigens betaal je geen dubbele wegenbelasting( als het doorgaat)maar krijg je i.p.v 75 % korting maar 50 % korting.:classic_biggrin:

Link naar reactie
Share on other sites

5 minuten geleden, HymerBoy zei:

oftwel een verhoging van 100% en ja het is door de 1e kamer goedgekeurd dus gaat door.

Het zou pas een verhoging van 100% zijn als men ook het hele jaar het 25% tarief zou betalen maar aangezien men de camper vaak schorst word het 25% tarief al niet gehaald, dus sta niet raar te kijken als het tarief nog verder omhoog gaat.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik schors niet dus voor mij is het wel degelijk een verhoging van 100%. Dat gaat nu dus veranderen, met dit nieuwe tarief loont het nu al om 1 maand te schorsen, er is trouwens sprake dat het schorsings tarief naar het lage tarief gaat, dus ook de niewere campers ook naar +/- 25 euro per schorsing ipv 85 euro. Hopelijk gaat dat door. Dit zou ter compensatie zijn voor het hogere wegenbelasting tarief.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

58 minuten geleden, HymerBoy zei:

Ik schors niet dus voor mij is het wel degelijk een verhoging van 100%. Dat gaat nu dus veranderen, met dit nieuwe tarief loont het nu al om 1 maand te schorsen, er is trouwens sprake dat het schorsings tarief naar het lage tarief gaat, dus ook de niewere campers ook naar +/- 25 euro per schorsing ipv 85 euro. Hopelijk gaat dat door. Dit zou ter compensatie zijn voor het hogere wegenbelasting tarief.


Schorsing loonde altijd al voor één maand. Ik betaal net iets meer dan de hoge schorsingskosten en schors dus zodra ik weet dat ik minimaal één maand niet op de openbare weg kom, waar dan ook.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...